Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس گفت: طبق طرح مالیات بر خانه‌های خالی افراد باید املاک‌شان را در سامانه‌ای ثبت کنند، می‌خواهیم کاری کنیم که خانه‌های خالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا به فروش برسانند، یا این که به رهن و اجاره داده بدهند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 15 مرداد 99) پارلمان و در جریان بررسی طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: طبق این طرح، افرادی که در شهرهای بالای صد هزار نفر زندگی می‌کنند، باید املاک و واحدهای مسکونی‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کنند، اگر این کار را نکنند، یک ابزار نظارتی جهت حفظ شأن قانونی که مجلس می‌گذرد، از طریق وزارت نیرو که در دنیا هم این موضوع تجربه شده، اِعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی: مشاغل خانگی شامل مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوندبررسی طرح مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگانتشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف

وی افزود: این طرح مربوط به شهرهای بالای 100 هزار نفر است، بنابراین دغدغه‌ای که برخی از نمایندگان دارند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شامل نمی‌شود.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: افراد در شهرهای بالای 100 هزار نفر آنچه که به عنوان مالک هستند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سامانه‌ای ثبت کنند، اگر این طرح تبدیل به قانون شود، ما خواهیم توانست کاری کنیم که خانه‌های خالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا به فروش برسانند، یا این که به رهن و اجاره داده بدهند.

نیکزاد در پایان بر اینکه داده، اطلاعات و آمار مبنای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کشور است، تأکید کرد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مالیات نمایندگان مجلس مجلس بیشتر بخوانید... پورابراهیمی: مشاغل خانگی شامل مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پورابراهیمی: مشاغل خانگی شامل مالیات بر خانه‌های خالی نمی‌شوند تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف واژه های کاربردی مرتبط مالیات نمایندگان مجلس مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۲ درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله ۳ گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور ۴ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۵ شناسایی و انهدام شبکه اخلال‌گر بازار ارز ۶ قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید ۷ سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است ۸ گفتگو با عباس عبدی: مسئولان دولتی از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی منع شوند/ تمام جامعه از نابرابری آموزشی ضربه شدید می‌خورد مهمترین اخبار سیاسی درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله اعلام آمادگی رحمانی فضلی برای هرگونه کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان لبنانی تشکیل کمیته مشترک مجلس و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید مهمترین اخبار تسنیم پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان است گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا تناقض در آمارهای دادستانی تهران و بانک مرکزی/ چه‌مقدار ارز صادراتی به کشور بازگشته است؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات نمایندگان مجلس مجلس مالیات نمایندگان مجلس مجلس طرح مالیات بر خانه های خالی ثبت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند