Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-بلومبرگ مدعی شده است که به سند پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت دست یافته است.

 وب سایت خبری تحلیلی بلومبرگ در خبری اعلام کرد که به نسخه‌ای از پیش‌نویس جدید قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران توسط واشنگتن دست یافته که نشان می‌دهد کاخ سفید تمایلی به در نظر گرفتن تغییرات مورد نظر متحدانش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه انی خبر آمده است که نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، نسخه جدیدی از پیش‌نویس قطعنامه خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در شورای امنیت توزیع کرده است.

بلومبرگ با ادعای اینکه به یک نسخه از متن این پیش‌نویس جدید قطعنامه دست پیدا کرده، نوشت: «این (نسخه) از اعضای سازمان ملل می‌خواهد فروش تمامی تسلیحات به ایران و خرید آنها از ایران را متوقف کنند و از ارائه آموزش‌های فنی، منابع یا خدمات مالی، مشورتی و دیگر کمک‌های مرتبط با تأمین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری یا نحوه استفاده از تسلیحات به ایران اجتناب نمایند».

بر این اساس، پیش‌نویس جدید البته تقریبا شبیه همان نسخه‌ای است که پیشتر در ماه ژوئن توسط آمریکا توزیع شده بود و به زعم بلومبرگ این نشان می‌دهد که واشنگتن هیچ علاقه‌ای برای اعمال تغییرات مورد نظر متحدان و همچنین مخالفانش در شورای امنیت ندارد.

به نوشته این پایگاه خبری، «کِلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز روز سه‌شنبه (به وقت محلی) اذعان کرد که روسیه و چین احتمالا هر قطعنامه‌ای را [علیه ایران] وتو می‌کنند.

بلومبرگ به نقل از کرافت نوشت: «استراتژی جهان کامل همیشه این است که آنها (روسیه و چین) رأی ممتنع بدهند و قطعا وتو نکنند. با این حال، باید واقع‌بین باشیم. اکنون استراتژی این است که با دیگر اعضای شورای امنیت کار کنیم تا چین و روسیه را به گوشه‌ای فرستاده و توجیه‌شان کنیم».

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شورای امنیت پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد