Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از رشد مراجعه به مراکز درمانی شهرداری نسبت به فروردین و اسفند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حمید چوبینه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در بین کارمندان شهرداری آیا برنامه‌ای برای غربالگری هدفمند در نظر گرفته شده است؟ گفت: کرونا موضوع خاصی است و غربالگری انجام گرفته تا همان زمانی که انجام می‌شود، مورد نظر است و بعد از آن نمی‌توان تایید کرد، چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه آنچه که مهم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: همه شهروندان و کارمندان شهرداری باید ورود و خروج از منزل را به حداقل برسانند و اگر هر کدام از همکاران ما مشکوک به علائمی هستند، باید سریعا مورد سنجش قرار گیرند که اگر مبتلا بودند، سریعا جداسازی صورت گیرد.

چوبینه گفت: مهمترین مساله این است که همکاران ما تغییرات کوچکی که در وضعیت جسمی خود می‌بینند را مورد پایش قرار دهند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه دیگر به صورت فراگیر غربالگری نداریم، افزود: به لحاظ اپیدمولوژیکی نیز اکنون این مسئله مطرح نیست که بخواهیم تست‌های فراگیر را برای آحاد افراد انجام دهیم، بلکه علامت‌دارها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهیم.

او افزود: شهرداری دو مرکز پایش دارد و سامانه ۱۸۴۲ نیز موجود است و هر کدام از همکاران ما که به علائمی مبتلا شوند می‌توانند مراجعه کنند و یا مشورت‌های لازم را دریافت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص برنامه‌ها و راهبردهای پیش‌بینی شده برای مقابله با موج کرونا در پاییز گفت: یک پروتکل ساده به لحاظ مفهومی و سخت به لحاظ اجرایی وجود دارد؛ تا جایی که ممکن است در مراکز شلوغ و پرتردد حضور پیدا نکنیم و تردد غیرضروری نداشته باشیم. اگر ضرورتی برای بیرون رفتن از منزل است، حتما با ماسک بیرون برویم و اگر کسی علامت‌دار بود، خودقرنطینگی انجام شود.

او با تاکید بر اینکه همچنان باید جلوی برگزاری مراسم‌های پرتردد و اجتماعات را گرفت، گفت: تعداد قابل توجهی از مردم اکنون این موارد را رعایت می کنند، اما آنهایی که رعایت نمی کنند، باعث می‌شوند تا دود آن به چشم خودشان و جامعه برود. این چرخه را عده‌ای در جامعه زنده نگه داشته‌اند و اگر درست مدیریت بشود فروکش می‌کند.

چوبینه با بیان اینکه پیک بدی از کرونا را در جامعه تجربه می‌کنیم که به مدیریت نیاز دارد، افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌گویند تابع پروتکل‌ها هستم، در نتیجه باید برنامه‌های عملیاتی سازمان‌های دولتی و حکومتی نیز در همین راستا باید باشد تا کنترل‌ها، مراقبت‌ها و رسیدگی بیشتر شود، چرا که کادر درمان خسته می‌شود، تخت های بیمارستانی در حال روبه رو شدن با بحران هستند و فرسودگی شغلی برای همکاران ما ایجاد می‌شود و جلوگیری از آن نیازمند همکاری همه مردم است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه مراجعه به مراکز درمانی شهرداری تهران به نسبت اسفند و فروردین بیشتر شده است، گفت: این شرایط تابعی از وضعیت جامعه است و در کل کشور شاهد چنین شرایطی هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار تهران مراکز درمانی همکاران ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، معروف بودن پاریس به عنوان یکی از شهرهای کثیف اروپا پدیده تازه‌ای نیست، این شهر در سال ۲۰۰۹ میلادی طبق اطلاعات روزنامه کامرسانت که به نقل از رتبه بندی شهرهای اروپایی که توسط کمپانی آمریکایی TripAdvisor تهیه شده بود، پاریس پس از لندن و آتن جزو کثیف ترین شهرهای اروپایی اعلام شدند. این رتبه بندی بر اساس نظر گردشگرانی که از این شهرها بازدید کرده اند، تهیه شده بود.

در سال ۲۰۱۵ نیز پاریس جزو ۱۰ شهر کثیف اروپا شناخته شد، طبق نظرسنجی که از شهروندان پاریسی شد، آنها از وضعیت نظافت در شهر رضایت نداشتند.

همچنین روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقاله ای با تیتر « پاریس، شهر رمانتیک، تصویر جدیدی از خود به عنوان کثیف‌ترین شهر اروپا ارائه می‌دهد»، پاریس را "مرد کثیف اروپا" توصیف و عنوان کرده است: « در حالی که پاریس همواره به عنوان یک شهر رمانتیک و زیبا شناخته می‌شد. این تناقض بین تصویر ذهنی پاریس و واقعیت کنونی آن را برجسته می‌کند.»

پراتیک دام، یک گردشگر هندی، در سایت تریپوتو که بزرگترین پاتوق بلاگرهای گردشگر دنیاست، درباره پاریس نوشته است: شاید زیادی فیلم‌های عاشقانه تماشا کرده بودم یا شاید کاملاً در یک دنیای موازی آرمانشهری زندگی می‌کردم، اما پاریس قطعاً آن طور که تصور می‌کردم نبود. آنجا کثیف بود، تنها چیزی که می‌دانم این است که آنچه در اقامتم در آنجا دیدم، قلب مرا شکست. من پس‌انداز کرده بودم و در ابتدای ماه می تصمیم گرفتم با دوستم به پاریس بروم. آنقدر درباره این شهر هیجانزده بودم که یک هفته از سفر سه هفته‌ای اروپایی‌مان را به این شهر اختصاص داده بودم. اما هر دوی ما زودتر از یک هفته از آنجا سیر شده بودیم و تصمیم گرفتیم در روز چهارم آنجا را ترک کنیم.

او نوشته است: پاریس کثیف است و حتی کنار خیابان‌های شهری پر از مدفوع سگ است. کل شهر به طور کلی بدون بهداشت است. در ایستگاه‌های مترو دستشویی‌های روباز وجود دارد که بوی آنها از یک اصطبل پر از اسب بدتر است. من هرگز در فیلم‌هایی که از پاریس دیده بودم، زباله در خیابان‌ها ندیده بودم، اما دوستان من، در همه جا زباله فراوان بود.

در بخشی از گزارش چهار سال پیش روزنامه گاردین از شهر پاریس نیز می‌خوانیم:

در امتداد بلوار سن‌مارتین تا میدان نمادین جمهوری پاریس که علیرغم بازسازی ۲۰ میلیون پوندی شش سال پیش، همچنان ظاهر زشتی دارد - بی‌خانمان‌ها در درگاه‌ها یا روی نیمکت‌ها خوابیده و کیسه خواب را روی سرشان کشیده بودند. پیاده‌روها پر از اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های رها شده بود و همه جا با فضولات سگ و ته سیگار آلوده شده بود. یک مرد که به سمت غرب راه می‌رفت، بسته جدید سیگار را باز کرد و سلفون پلاستیکی و کاغذ نقره‌ای سیگار را روی زمین انداخت.

شهر نور و عشق، به یک شهر کثیف و قدیمی تبدیل شده است، همانطور که اهالی این شهر آن را پاریس زباله‌دانی (Paris poubelle) لقب داده‌اند.

در روز شنبه، روز جهانی پاکسازی، از پاریسی‌ها خواسته شد که آشغال‌هایی را که خودشان و گردشگران به جا گذاشته‌اند را جمع کنند. متیو فریزر، استاد ارتباطات در دانشگاه آمریکایی پاریس که بیشتر از ۳۰ سال در این شهر زندگی کرده است، گفت: «پاریس قطعاً کثیف‌تر می‌شود. همه جا کثیف است. شهر به یک سیاست جدی برای تمیزتر و امن‌تر کردن خیابان‌ها نیاز دارد. چیزی سازمان‌یافته نیست، همه چیز آنارشی شهری است. فکر نمی‌کنم پاریسی‌ها آن را متوجه شوند اما اگر از بیرون باشید یا از فرهنگ دیگری، شهر انبوهی آشفتگی است.»

کد خبر 848350 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند پاریس شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است