Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:02:32 GMT

شکایت علیه شرکت دونالد ترامپ به اتهام کلاهبرداری

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۳۱۱

شکایت علیه شرکت دونالد ترامپ به اتهام کلاهبرداری

دادستانی منهتن نیویورک همچنان بر بازرسی سوابق مالی رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد. از قرار معلوم شکایتی علیه یک شرکت ترامپ به اتهام کلاهبرداری بیمه‌ای و بانکی تنظیم شده است.

به گزارش ایسنا، فشار قضایی بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا افزایش می‌یابد. بر اساس نامه‌ای از سایروس ونس، دادستان منهتن نیویورک به یک دادگاه در روز دوشنبه، ۱۳ مرداد (سوم اوت)، دادستانی به دنبال شواهدی مبنی بر کلاهبرداری احتمالی بیمه‌ای و بانکی از جانب شرکت رئیس جمهور ایالات متحده  و کارمندان آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون تحقیقات از سوی دادستانی در رابطه با پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های پورن و کارن مک‌داگال، مدل عکس‌های مجله "پلی بوی" بود. این دو زن مدعی شده‌اند که با ترامپ رابطه جنسی داشته‌اند اما رئیس جمهور انکار می‌کند.

به گزارش دویچه وله، ترامپ بر خلاف رئیس جمهوران پیشین ایالات متحده، تا کنون از انتشار علنی اظهارنامه‌های مالیاتی خود امتناع کرده و تنها در سال ۲۰۱۷ خلاصه‌ای از آنها را در اختیار افکار عمومی گذاشته است. خودداری او از افشای کامل اسناد مالی و مالیاتی‌اش این گمان را تقویت کرده که ترامپ در فعالیت‌های مالی و تجاری خود چیزهایی برای پنهان کردن دارد.

به طور معمول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همان دوران رقابت‌های انتخاباتی در مورد وضعیت مالی و امور مالیاتی خود شفاف‌سازی می‌کنند.

رفتار "احتمالا مجرمانه" شرکت ترامپ

سایروس ونس در نامه خود به دادگاه به طور شفاف موضوع و هدف تحقیقات خود را توضیح نداده است. با این حال، او فرض وکلای ترامپ را رد می کند که گفته‌اند، تحقیقات تنها محدود به پرداخت حق‌السکوت است.

دادستان منهتن تاکید کرده است که گزارش‌های رسانه‌ای "بلامنازع" در مورد "رفتار بالقوه مجرمانه گسترده و طولانی در شرکت ترامپ" بیانگر آن است که درخواست اسناد مالی از ترامپ مبنای قانونی دارد.

طبق حکمی که دیوان عالی ایالات متحده روز پنجشنبه، ۱۸ تیر، صادر کرد، دادستان‌های نیویورک مجاز به بازرسی سوابق مالیاتی دونالد ترامپ برای بررسی تخلف‌های احتمالی هستد.

این نخستین بار است که قانون، صاحب املاک و مستغلات کلان را به چنین کاری وامی‌دارد. به گفته ناظران، این حکم برای دونالد ترامپ یک "شکست شرم‌آور" به‌شمار می‌رود و او با تمام توان تلاش می‌کند، به آن عمل نکند.

وکلای ترامپ تاکنون به حکم دیوان دیوان عالی اهمیت نداده‌اند و پرونده دیگری به دادگاه فدرال در منهتن ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید رضاوند با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین  و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی  در جامعه  برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر  فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم