Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:55:38 GMT

نگهداری دام و طیور در محدوده شهر یزد ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۳۲۱

نگهداری دام و طیور در محدوده شهر یزد ممنوع است

گروه استان‌ها - شهردار یزد ۲۵ مرداد ماه را آخرین مهلت جمع‌آوری مراکز نگهداری دام و طیور در محدوده شهر و بافت مسکونی یزد دانست. - اخبار استانها -

جمال‌الدین عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد،با اشاره به بند 20 از ماده 55 قانون شهرداری‌ها بر ممنوعیت نگهداری دام و طیور در محدود شهر یزد تاکید و اظهار داشت: 25 مرداد آخرین مهلت برای پایان بخشیدن به فعالیت‌ها، نگهداری و پرورش دام و طیور در محدوده شهر یزد و بافت مسکونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر برخی در محدوده شهر یزد و بافت مسکونی نسبت به نگهداری و پرورش دام و طیور مشغول هستند که این فعالیت‌ها با وضعیت و شرایط نامطلوبی که به وجود آورده‌اند بهداشت عمومی، زیبایی بصری شهر و بهره‌مندی شهروندان از آسایش  و آرامش را مورد تهدید قرار داده است.

شهردار یزد افزود: بنابراین ضروری است این گونه فعالیت‌ها از سطح شهر جمع‌آوری شده و به مکان‌های مناسب هدایت شوند تا  علاوه بر رعایت مولفه‌های لازم در زندگی شهری، نظارت بهداشتی بر عرضه دام، جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی، شناسایی دام‌های بیمار و ممانعت از انتقال بیماری آنها به کشتارگاه  برای تضمین سلامت خانوار، کنترل ورود و خروج دام به شهر، تقویت سلامت عمومی، زیبایی و آرامش شهری نیز امکان‌پذیر شود.

عزیزی تصریح کرد: متناسب با این شرایط و در چند مرحله متوالی شناسایی این مراکز، آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و اخطار نسبت به محدوده‌های نگهداری دام و طیور در سطح شهر با محوریت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری یزد انجام شده است و امید است با همکاری صاحبان این مشاغل و شهروندان اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندی در اولویت قرار گیرد.

دامداران در هزار توی معضل «خام فروشی»؛ چرا 70 درصد شیر تولیدی خراسان شمالی از استان خارج می‌شود؟تشکل‌های مرغداری خواستار ترخیص خوراک‌ دام مانده در گمرک از رئیس جمهور شدنددامداران خراسان رضوی با کمبود نهاده‌های دامی دست و پنجه نرم می‌کنند

وی گفت: در غیر این صورت و بنا به اهمیت بالای حفظ سلامت شهروندان و پاکسازی محیط شهری از هر گونه آلودگی، برابر قانون محل نگهداری دام و طیور پلمب می‌شود.

شهردار یزد افزود: با توجه به این شرایط و وجود برخی مشکلات و نارسایی‌ها در سطح شهر، مدیریت شهری  ضمن داشتن برنامه‌هایی برای بهبود وضع موجود و غلبه بر مشکلات، مشارکت اجتماعی و نقش‌آفرینی مردمی را یکی از محورهای اصلی قرار داده تا با همراهی مردم بتوان مسائل پیش روی  شهروندان را به خوبی سامان بخشید و در مسیر پیشرفت همه جانبه شهری گام برداشت.

انتهای پیام/781/ح

R41376/P/S6,76/CT1 بیشتر بخوانید... ۹ کشور واردکننده محصولات دام و طیور اردبیل؛ الزامات بهداشتی صادرات مرغ فراهم است اولتیماتوم ۴۸ ساعته تشکل‌های صنایع دام و طیور به بانک مرکزی+ سند معاون وزیر کشاورزی: نهاده های دام و طیور را وارد بازار سیاه کرده اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۹ کشور واردکننده محصولات دام و طیور اردبیل؛ الزامات بهداشتی صادرات مرغ فراهم است اولتیماتوم ۴۸ ساعته تشکل‌های صنایع دام و طیور به بانک مرکزی+ سند معاون وزیر کشاورزی: نهاده های دام و طیور را وارد بازار سیاه کرده اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اقدام فوری مجلس برای حمایت از مردم و اقشار آسیب‌پذیر / کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی ‌تصویب شد ۲ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۳ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۴ گزارش| قفل ۳۰ ساله بر درب بزرگ‌ترین پروژه صنعت آب غرب کشور/ سد تالوار در کماست ۵ فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند ۶ ‌نفوذ جریان‌های سیاسی ‌به فضای دانشگاه‌های کردستان / اساتید متدین و انقلابی منزوی شده‌اند ۷ قدردانی مردم از اقدام انقلابی پلیس بجنوردی/ ماموری که برای دفاع از حقوق شهروندی ‌امر به معروف کرد+ فیلم ۸ علائم خطر و بروز بیماری کرونا را بیشتر بشناسید مهمترین اخبار استانها گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: تامین مسکن برای ‌دهک‌های پایین جامعه "آرزو" شد /دولت اهتمامی برای رفع مشکل ندارد حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی ‌اجرا شد‌ مهمترین اخبار تسنیم پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان است ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰ هزار میلیاردی «ای تی اف» از کجا آمد؟ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نگهداری دام و طیور محدوده شهر شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین