Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:04:36 GMT

بارندگی در خلخال ۸۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۴۵۴

بارندگی در خلخال ۸۶ درصد افزایش یافت

فرامرز فرض‌الله‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به میزان قابل توجه بارندگی‌های امسال  در این  شهرستان خلخال در بین شهرستان‌های استان مناسب‌ترین وضعیت بارشی را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه مجموع بارندگی‌های امسال این شهر از اول سال جاری تا به امروز بیش از ۲۷۵ میلیمتر است، اظهارداشت: با توجه به اینکه میانگین بارندگی سالانه خلخال ۳۶۶ میلی‌متر است بخش اعظمی از بارندگی سالانه این منطقه در کمتر از پنج ماه اول سال محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حالی که میزان بارش‌های کمتر از پنج ماه امسال خلخال ۸۶ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش دارد ، بارندگی‌های امسال  نسبت به دوره آماری درازمدت  ۳۳ سال گذشته نیز ۶۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در حالی که بهار امسال ۱۰ درصد از مناطق خلخال با خشکسالی ضعیف مواجه بود ، بر ۹۰ درصد از مناطق مختلف این شهرستان وضعیت نرمال ترسالی حاکم شده است.

فرض‌الله‌پور همچنین از افزایش ۳۹.۶ برابری بارندگی‌های تیرماه امسال در مقایسه با میزان بارندگی اولین ماه تابستان سال گذشته خبر داد و تشریح کرد: مجموع بارندگی‌های ۳۱ روز از تیرماه سال گذشته زیر یک میلی‌متر در این شهر بوده و در تیرماه امسال بیش از ۳۶ میلی‌متر باران در این منطقه باریده است.

او با بیان اینکه این حجم از بارندگی در اولین ماه از تابستان امسال در این شهر بی‌سابقه است، اظهارداشت: میزان بارندگی‌های تیرماه امسال خلخال در مقایسه با میزان بارندگی بلندمدت ۳۳ ساله این شهر نیز که ۱.۹ میلی‌متر است، بیش از ۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بارندگی ۳۳ میلیمتری باران در روز شنبه هفته جاری در شهر خلخال افزود: بارش این حجم از باران در دومین ماه از تابستان و اوج گرما کم‌سابقه بوده و این بارش توام با حاکمیت هوای سرد و مرطوب در منطقه موجب خنک شدن هوا شده است.

رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: وضعیت مناسب بارندگی‌ها در سال ‌جاری و فراوانی بارش موجب تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و طراوت و سرسبزی دوباره مراتع و چراگاه‌های طبیعی و وفور علوفه دام در این مناطق  شده است.

وی همچنین با اشاره به خسارت‌های اخیر سیلاب و آبگرفتگی ناشی از بارندگی شدید باران به تاسیسات شهری، زیرساختی و منازل مسکونی مردم در خلخال افزود: مردم همه مناطق این شهرستان به توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان توجه داشته و آمادگی لازم را نسبت به رویارویی با سیلاب و آبگرفتگی معابر در مواقع بارندگی تند باران و تگرگ را داشته باشند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها خلخال بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال بارش باران سازمان هواشناسی خلخال بارش باران سازمان هواشناسی ماه امسال میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه بارشی از روز سه شنبه هفته گذشته وارد استان شده و در بیشتر نقاط استان موجب بارش‌های بسیار مطلوبی شده است گفت : بیشترین میزان بارندگی از شهر روانسر با ۱۰۰ میلی متر گزارش شده است و شهر‌های ماهیدشت با ۷۴، کرمانشاه با ۶۷، پاوه با ۶۶ و جوانرود با ۶۵ میلی متر بارندگی در رتبه‌های بعدی پربارش‌ترین نقاط استان بودند.

وی با بیان اینکه این سامانه تا عصر امروز در استان فعال خواهد بود افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۴۴۸ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال زراعی گذشته این میزان ۲۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه بارشی قوی در بیشتر نقاط استان باعث بارش شده است که کمترین میزان آن در ایستگاه سومار و به میزان سه میلی متر به ثبت رسیده است.

قاسمی یادآور شد: این سامانه بارشی در شهر کرمانشاه نیز موجب ۶۷ میلی متر بارش شد که با احتساب این میزان مجموع بارش‌های سال زراعی جاری در این شهر به ۴۷۳ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، امروز نیز به تناوب شاهد بارندگی خواهیم بود که در نیمه غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و افزون بر آبگرفتگی معابر و رواناب، در برخی نقاط از نواحی یاد شده، با سیلاب‌های محلی نیز همراه خواهد شد.

قاسمی تاکید کرد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت بارندگی در سطح استان کاسته می‌شود؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق بخصوص در روز دوشنبه و در نیمه شمالی استان خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • تصاویر | رودخانه دز پس از بارش شدید باران
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • دزفول را هم آب برد + عکس