Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@04:01:47 GMT

دو فرضیه درباره انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۵۱۳

دو فرضیه درباره انفجار بیروت

به گزارش فارس، روزنامه «الجمهوریه» در سرمقاله خود درباره انفجار شدید دیروز (سه‌شنبه) بندر بیروت دو فرضیه مطرح کرد و نوشت، آیا این حادثه، [ناشی از] اهمال بود تا بیروت را در «دریایی از خون و ویرانی» غرق کند یا اینکه اقدامی نظامی بود که رژیم اسرائیل با خونسردی انجام داد تا لبنان را به فروپاشی بیشتر اقتصادی بکشاند؟

در ادامه این گزارش آمده، دو روایت درباره انفجار شدید بیروت وجود دارد که اولی می‌گوید علت آن ۲۷۰۰ تن ماده نیترات آمونیوم مصادره شده از یک کشتی است که از شش سال قبل در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت نگهداری می‌‎شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت دوم می‌گوید که رژیم صهیونیستی این انبار را هدف گرفته بویژه اینکه شاهدان عینی از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان لبنان قبل از وقوع انفجار سخن گفته‌اند.

این روزنامه لبنانی در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت، در گزارشی که «طونی صلیبا» رئیس دستگاه امنیت دولت به جلسه شورای دفاع ارائه داد، آمده است ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در سال ۲۰۱۴ از یک کشتی مصادره شده است، این کشتی با پرچم مولداوی بوده و به سمت موزامبیک در حرکت بوده است. در آن زمان، مواد منفجره مذکور در این کشتی به انبار شماره ۱۲ در بندر بیروت منتقل می‌شود.

 از دیگر روایت‌های امنیتی که در شورای شورای دفاع مطرح شده این است که هنگام جوشکاری درب انبار شماره ۱۲، جرقه جوشکاری به ترقه‌های موجود در انبار رسیده و در مرحله بعد منجر به انفجار ماده نیترات آمونیاک شده است.

در این گزارش، ۱۷۵۰ تن ماده نیترات آمونیاک برابر با ۱۳۰۰ تن ماده «تی ان تی» اعلام شده است.

بر اساس آمار رسمی که تا کنون منتشر شده، تعداد کشته‌ها در این انفجار ۷۸ نفر و تعداد مجروحان حدود ۴۰۰۰ نفر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج

مهدی سمیعی گفت: در پی تماس صبح امروز برخی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی در انبار قطعات خودرو در بلوار شهید چمران بلافاصله آتش نشانان به محل حادثه شتافتند.

وی ادامه داد: این حادثه در طبقه همکف یک ساختمان ۲ طبقه به مساحت حدود ۱۵۰ متر مربع رخ داد که آسیب جانی نداشت و خسارات فراوانی به بار آورد.

سمیعی افزود: برای امداد رسانی به این حادثه ۱۵ نفر نیروی عملیاتی به همراه پنج دستگاه خودرو امدادی از چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند که ضمن مهار آتش سوزی از سرایت آتش به واحدهای اطراف جلوگیری شد.

وی گفت : کارشناسان آتش نشانی در حال علت یابی حادثه و برآورد میزان خسارت وارده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند
  • فران: امیدوارم در بازی سوم، کار را تمام کنیم
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت