Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:47:28 GMT

اعضا خانه احزاب کردستان از ۲ پروژه راه‌ بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۸۵۰

اعضا خانه احزاب کردستان از ۲ پروژه راه‌ بازدید کردند

به گزارش ایرنا، طرح چهار خطه گردنه صلوات‌آباد سنندج اولین پروژه‌ای بود که برخی از اعضای احزاب کردستان با همراهی حسین‌ خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی، شهرام ملکی معاون عمرانی استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسوولان استان، از آن بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بازدید از این طرح اظهار داشت: پروژه چهار خطه گردنه صلوات آباد سنندج به طول ۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر در قالب چهار  قطعه در حال اجرا است که با هدف ارتقا ایمنی مهمترین محور استان و دستریی سریع به نقاط مرکزی کشور و تسهیل توسعه گردشگری منطقه انجام می‌شود.

شهرام ملکی اضافه کرد: این پروژه از سال ۹۵ به منظور بهسازی و ارتقا وضع موجود به صورت اجرای باند دوم با برآورد اولیه ۶۰ میلیارد تومان هزینه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی کردستان قرار گرفت اما کار با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تخصیص یافته است، یادآور شد: تاکنون ۱۱ کیلومتر این مسیر به بهره‌برداری رسیده و قرار است تا آبان ماه امسال این رقم به ۱۸ کیلومتر ارتقا یابد و برای تحقق این مهم، ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: ۲.۷ کیلومتر از پروژه چهار خطه گردنه صلوات‌آباد سنندج باقی مانده که قرار است به صورت تونل ایجاد شود و با انتخاب پیمانکار، اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

بازدید از راه‌آهن همدان - سنندج
برخی از اعضای خانه احزاب کردستان در ادامه از پروژه راه‌آهن همدان - سنندج نیز بازدید کردند که معاون عمرانی استاندار کردستان در بازدید از این طرح اظهار داشت: این طرح از سال ۸۲ تعریف شد و طول آن ۱۵۱ کیلومتر است که ۶۰ کیلومتر آن در استان همدان و مابقی در کردستان بوده و هدف از اجرای آن اتصال سنندج به شبکه سراسری راه‌آهن، تامین رفاه حال مسافران،کاهش تصادفات جاده‌ای و توسعه گردشگری در منطقه است.

ملکی با بیان اینکه این خط آهن شامل هفت ایستگاه، ۲۰ دهنه پل، ۲۹ تقاطع تعریف شده با ۶۴۰ متر طول است، یادآور شد: راه‌آهن همدان - سنندج، شامل سه قطعه بوده که قطعه اول ۶۵ کیلومتر طول و ۷۱ درصد پیشرفت، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر طول و ۴۱ درصد پیشرفت و قطعه سوم نیز ۳۰ کیلومتر با ۱۰۰ درصد پیشرفت است، ضمن اینکه زیرسازی این طرح در مجموع ۶۵ درصد پیشرفت دارد. 

وی اعتبار تخصیص یافته به پروژه راه‌آهن همدان- سنندج را در سال گذشته ۳۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: امسال نیز ۳۵۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافته که ۲۴۹ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی و ۱۰۰ میلیارد تومان از استاد خزانه است و مشکلی از لحاظ اعتبارات نقدی نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: برای پیشرفت در اجرای این پروژه، کار ریل‌گذاری از سمت ایستگاه سنندج به صورت دستی آغاز شده و تاکنون ۱۱ کیلومتر آن انجام شده است، ضمن اینکه عرصه ایستگاه تشکیلاتی سنندج ۵۲ هکتار وسعت دارد.

ملکی به انجام مطالعات برای اجرای قطعه چهارم این پروژه اشاره و اضافه کرد: قرار است در قالب قطعه چهارم، راه‌آهن تا ورودی شهر سنندج نیز ادامه یابد و برای انجام آن جانمایی ایستگاه سنندج نیز مصوب شده است.

وی با بیان اینکه اتصال راه‌آهن همدان - سنندج به مرز باشماق نیز در حال بررسی است، تاکید کرد: این طرح به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شده است که قرار است تصمیم نهایی در وزارتخانه گرفته شود.

برچسب‌ها کردستان وزارت راه و شهرسازی استانداری کردستان خانه احزاب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت راه و شهرسازی استانداری کردستان خانه احزاب ایران کردستان وزارت راه و شهرسازی استانداری کردستان خانه احزاب ایران عمرانی استاندار کردستان میلیارد تومان راه آهن همدان درصد پیشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج