Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@20:37:59 GMT

بی‌بی‌سی ناک‌اوت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۹۰۰

بی‌بی‌سی ناک‌اوت شد

محمد مرندی در گفت‌و‌گوی زنده با بی‌بی‌سی جهانی درباره ادعای نادرست بودن آمارهای کرونا در ایران از سوی بی‌بی‌سی فارسی تأکید کرد که ارقام رسمی ‌ایران درست است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شبکه خبری بی‌بی‌سی روز گذشته در ارتباط تصویری با دکتر سید‌محمد مرندی، استاد شرق‌شناسی دانشگاه تهران سعی کرد با سوال‌های جهت‌دار از وضعیت مدیریت کرونا در ایران، عملکرد نظام در این بحران را مخدوش جلوه دهد که با واکنش دکتر مرندی ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرندی در پاسخ به این سوال مجری بی‌بی‌سی که چرا دولت ایران آمار واقعی کرونا را مخفی می‌کند؟ گفت: اجازه بدهید رک بگویم، آن کسی که دروغ می‌گوید، بی‌بی‌سی فارسی است. من با مسؤولان عالی‌رتبه وزارت بهداشت ارتباط گرفتم، آنها تاکید کردند اطلاعات بی‌بی‌سی درباره آمار جان‌باختگان کرونا جعلی است. آنچه مخفی می‌شود و از سوی رسانه‌ها کتمان می‌شود، این است که آمریکا مانع مبارزه ایران با ویروس کرونا می‌شود.

کره‌جنوبی 8 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را بلوکه کرده و در مبارزه ایران با کرونا اختلال ایجاد کرده است؛ اینها حقایقی است که کتمان می‌شود. مرندی در واکنش به پافشاری مجری بی‌بی‌سی بر آمار غلط دولت ایران درباره کرونا گفت: شما چیزی در سایت انگلیسی خود نوشته‌اید که امیدوارم آن را پاک نکنید.

اگر کسی الان به این سایت مراجعه کند، می‌بیند شما نوشته‌اید ایران به علت برگزاری انتخابات مجلس، ورود کرونا به ایران را با تاخیر اعلام کرد. این دروغ است، چرا که نخستین مورد ابتلا به کرونا در ایران 2 روز قبل از انتخابات مجلس اعلام شد که اتفاقا همین موضوع هم باعث کاهش شدید مشارکت در انتخابات شد. دکتر مرندی در ادامه در پاسخ به این سوال که از عملکرد دولت در برخورد با کرونا راضی هستید یا خیر؟ گفت: آنچه من از آن راضی نیستم، این است که بی‌بی‌سی فارسی که ابزار پروپاگاندای غرب علیه ایران است، وقتی معاون وزیر بهداشت کرونا گرفت، تلاش کرد همین موضوع را نشانه ناکارآمدی دولت نشان دهد و مردم را مایوس و ناامید‌ ‌کند، در حالی که وقتی نخست‌وزیر انگلیس کرونا گرفت و تا دم مرگ رفت، بی‌بی‌سی فارسی هیچ چیز نگفت.

بی‌بی‌سی فارسی اخیرا یک روحانی را دعوت کرده تا از مردم بخواهد به تجمعات بپیوندند. بی‌بی‌سی فارسی دروغ می‌گوید و بهتر است بی‌بی‌سی از بی‌بی‌سی فارسی فاصله بگیرد.

 

منبع: روزنامه وطن امروز

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: معاون وزیر بهداشت کرونا بی بی سی کره جنوبی بی بی سی فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان به اتفاق همکاران بخش فرهنگی سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان از کرسی زبان فارسی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه دولتی نخجوان بازدید کردند.

 این جلسه  با حضور رئیس دانشگاه، معاون   و تعدادی از مدیران  و اساتید زبان فارسی دانشگاه و نماینده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در جمهوری خود مختار نخجوان برگزار شد.

در این جلسه، حاضرین در مورد وضعیت آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختار نخجوان و راه‌های توسعه ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

دیگر خبرها

  • یک میلیون و 625 هزار دامنه فارسی ثبت شد!
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ صدای بی بی سی فارسی روی پخش زنده!
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دروغ؛ رکن اساسی رسانه روباه پیر