Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، حسین قراباغی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداران شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج با محوریت ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران؛ گفت: سال گذشته مبحث مسیر گردشگری غرب کشور با محوریت بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری موجود در کمیسیون تخصصی اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان مطرح شد که موردحمایت اعضای شورا قرار گرفت؛ ازاین‌رو دبیرخانه مشترک ۳ شهر شکل گرفت و ضمن پیگیری‌های انجام‌شده، مقرر شد توافق‌نامه‌ای در بحث بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان افزود: در نشست زاگرس نشینان به میزبانی شهرداری کرمانشاه باهمراهی تعدادی از اعضای شورای شهر همدان، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی گردشگری شوراها، شهرداران، معاونان مدیر ارشد استان کرمانشاه و با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو برای ثبت مسیر گردشگری به‌عنوان ۳ شهر خلاق موسیقی، خوراک و صنایع‌دستی به‌منظور توسعه گردشگری شهری، تفاهم‌نامه امضا شد.

قراباغی ادامه داد: این طرح با امضای توافق‌نامه بین شهرداران به‌صورت رسمی آغاز و مقرر شد در برنامه عملیاتی ۶ ماهه، مقدمات کار در دو بخش کرونا زیستی و پساکرونا به‌منظور پایه‌گذاری این مسیر، پیگیری شود.

مجله جاذبه‌های گردشگری ایران آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ملایر - همدان

وی با تأکید بر اینکه ثبت مسیر گردشگری رویداد مهمی است که موجب می‌شود غرب کشور موردتوجه گردشگران قرار گیرد؛ گفت: ارتقا و رونق صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور را رویداد مهمی برشمرد و افزود: این مهم تأثیر بسزایی در ارتقای صنعت گردشگری شهری برای همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و همچنین شهرهای سنندج و کرمانشاه خواهد داشت.

قراباغی همچنین گفت: در این تفاهم‌نامه تبادل فضاهای تبلیغاتی، برگزاری دیدارهای مشترک و احیای منطقه گردشگری غرب کشور توسط همدان، کرمانشاه و سنندج پیش‌بینی‌شده که امیدواریم باهم افزایی و همگرایی از این ظرفیت بالقوه و بالفعل بهره‌مند شویم.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برند سازی، تمرکز بر برنامه‌های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه‌های ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک ۳ شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری را ازجمله مفاد تفاهم‌نامه اعلام کرد.

کد خبر 537595 برچسب‌ها استان همدان سفر - گردشگری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان سفر گردشگری شورای شهر همدان مسیر گردشگری تفاهم نامه غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد

حمید محمد بن سالم در حاشیه برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD) در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص تأثیر این اجلاس بر بهبود روابط تجاری ایران و کشورهای عضو، اظهار داشت: همواره زمانی‌که کنفرانس‌هایی به این شکل برگزار می‌شوند که ۳۵ کشور که تحت یک چتر دنبال چالش‌ها، ایده‌های جدید و حل مشکلات و دنبال تجارت بیشتر کشورها باشند، می‌توانند هر مسأله‌ای را روی میز بگذارند و حل و فصل کنند، رو به جلو پیش بروند و این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: مجمع گفتگوی همکاری آسیا مانند یک تشکل و گروه بوده و توسعه روابط در این تشکل خیلی راحت‌تر است تا اینکه بخواهیم با کسی خارج از این تشکل مذاکره کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی امارات با اشاره به اینکه در این سفر از اتاق بازرگانی اصفهان و مکان‌های تاریخی این شهر بازدید کردم، افزود: اصفهان شهر بسیار زیبایی است که هم برای گردشگری و هم بازرگانی و تجارت ظرفیت بسیار بالایی دارد.

محمد بن سالم ادامه داد: با صاحبان کسب و کارهای زیادی در این شهر زیبا صحبت کردیم و تنوع زیاد و ظرفیت‌های بالایی در اصفهان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به صنایع فولاد، کشاورزی و داروسازی و … اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ابزارهای متنوعی نیز بین اصفهان و امارات وجود دارد که می‌توان استفاده کرد تا این دو کشور تجارت بیشتری داشته باشند؛ برای مثال اصفهان و امارات پروازهای مستقیم و ارتباطات خوبی دارند.

دبیرکل اتاق بازرگانی امارات تصریح کرد: بی تردید در آینده با ملاقات‌ها و گفتگوهای بیشتر می‌توانیم قدرت و ابتکار عمل بیشتری برای کمک به یکدیگر و تجارت بهتر داشته باشیم.

به گزارش مهر، اصفهان طی روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD بود.

این اجلاس شب گذشته با حضور نمایندگان بیش از ۲۰ کشور عضو با تصویب معاهده اصفهان به کار خود پایان داد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6091975

دیگر خبرها

  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری