Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌جمهوری با بیان اینکه ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است، تاکید کرد: تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند.

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر خم گفت: عید غدیر را در پیش رو داریم که از اعیاد بزرگ ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیدالله اکبر و اعظم است. عید ولایت، حکومت، سیاست و مردم‌سالاری است. پیامبر موضوع حکومت را در جمع بزرگ مردمی که حاجیان از حج بازمی‌گشتند و آنهم در حج‌الوداع، اعلام کردند. اینها برای آن است که اهمیت مسئله برای تمامی مسلمانان مطرح شود و آن اعلام فرمان الهی بود.  

وی با بیان اینکه پیامبر موضوع را در حضور جمعیت عظیم مطرح کرد و گفت هرکس اینجا است آن را به دیگران هم ابلاغ کند، اظهار داشت: در دین اسلام، سیاست جدا از حکومت نیست و حکومت از دین جدا نیست. فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های معنوی و دینی جدا نیست و ان‌شاالله همه مسیر ولایت ائمه (ع) را به خوبی اجرا کنیم.  

رییس‌جمهور با اشاره به سالروز فرمان صدور مشروطیت تصریح کرد: ۱۱۴ سال از مشروطه گذشته و ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است. ایران پیشگام در تاسیس مجلس شورا و پارلمان است و قبل از آنکه در منطقه مجلس و صندوق آرایی داشته باشد، ۱۱۴ سال قبل فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس کار خود را آغاز کرد.  

روحانی ادامه داد: البته ملت ایران در این مدت افتان و خیزان روزهای سختی را تا پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. با وجود آنکه حکومت مشروطه بود و قانون اساسی و مجلس شورا داشتیم، بیشتر اوقات به نام مشروطیت بود و در عمل کمتر بود.  

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مشروطیت را تکمیل کرد، خاطرنشان کرد: ما امروز راه انقلاب مشروطه را ادامه دادیم و مردم‌سالاری دینی را شاهد هستیم. همه بدانیم تا به صندوق انتخابات و آرای مردم احترام می‌گذاریم، هیچ قدرتی به ما صدمه نمی‌زند. وقتی حکومت منتخب مردم است، دولت و مجلس و مابقی ارکان حکومت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، معنی ندارد از جایی دیگر و از کاخی آن سوی دنیا، برای پایان حکومت برای مردم ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد.  

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: اینها حرف‌های بی‌معنای کهنه و بی‌اساس است. تا انتخابات است، ایران با این قدرت می‌ماند. البته می‌توانند ما را اذیت کنند ولی نمی‌توانند حکومت و مردم‌سالاری را از مردم بگیرند.

 ادامه دارد 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی سالگرد مشروطیت مردم سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کریم علی‌نژاد، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان خوی اظهار کرد: شوراها از ارکان مردم سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

وی افزود: مدیریت شهرها و روستاها به عهده شوراهاست که نمایندگان مردم هستند و در خصوص مصالح شهر و روستا تصمیم می‌گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیر و نوسازی منازل روستایی، گفت: در روستاها برای منازلی که نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند از طرف بنیاد مسکن و بانک‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است و ما آماده هرگونه همکاری در راستای دریافت این تسهیلات توسط روستاییان عزیز هستیم.

علی‌نژاد نسبت به تصرف منابع طبیعی توسط عده‌ای هشدار داد و خاطرنشان کرد: منابع و مراتع از آن همه مردم هستند و شوراها دقت کنند که این منابع توسط برخی اشخاص مورد تصرف غیرقانونی قرار نگیرند.

کد خبر 748403

دیگر خبرها

  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد