Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها که در نظرسنجی مشترک ایپسوس- ان پی آر شرکت کرده‌اند، از دستورالعمل اجباری سراسری دو هفته ماندن در خانه برای جلوگیری از انتشار سریع ویروس کرونا حمایت می‌کنند.  

اما چرا چنین دستورالعملی اهمیت دارد؟ براساس آمار منتشر شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ و شمار مبتلایان بستری شده در ایالات متحده در حال افزایش است و تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر در اثر این بیماری در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حدود دو سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی هم بر این باور هستند که به باور آن‌ها نحوه مقابله دولت با این بیماری همه گیر بدتر از سایر کشورهای جهان بوده است.  

ضمن آنکه ۶۲ درصد پاسخ دهندگان از یک راهبرد واحد و ملی برای بازگشایی مشاغل پشتیبانی می‌کنند و ۶۰ درصد نیز طرفدار یک راهبرد مشابه برای مدارس هستند. ۵۹ درصد شرکت کنندگان معتقد هستند که کارگران باید برای این دو هفته ماندن در خانه دستمزد دریافت کنند و ۵۵ درصد نیز حامی ممنوعیت موقت سفرهای بین ایالتی هستند.  

این در حالی است که «آنتونی فائوچی» رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید هفته گذشته در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت: در حال حاضر از این دستورالعمل حمایت نمی‌کند.   «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز اجرای چنین دستوری را رد کرد.  

فائوچی با تأکید بر اینکه بازگشت به دوران قرنطینه نمی‌تواند موثر باشد، افزود: زدن ماسک، پرهیز از حضور در مناطق شلوغ، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند اقدامات مهمی در کاهش شیوع کووید-۱۹ باشد.  

نظرسنجی ایپسوس- ان پی آر در مصاحبه با یک هزار و ۱۱۵ بزرگسال در آمریکا در تاریخ ۳۰ تا ۳۱ ژوئیه (۹ و ۱۰ مرداد) انجام شده است.  
براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز، آمریکا با ۴ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر مبتلا و بیش از ۱۶۰ هزار نفر جانباخته، رتبه نخست را در میان کشورهای جهان به لحاظ تاثیرپذیری از کووید-۱۹ دارد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا قرنطینه ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟