Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:13:09 GMT

تلفات بعدی همه گیری: ورشکستگی شهرهای کرونا زده آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۹۴۵۵

تلفات بعدی همه گیری: ورشکستگی شهرهای کرونا زده آمریکا

پول شهرهای آمریکا به سرعت رو به اتمام است. برآورد می شود که همه گیری کرونا درآمدهای دولت های محلی را در سال 2020 تا 11 میلیارد و 600 میلیون دلار کاهش دهد. با ملزم شدن ساکنین شهرها به ماندن در خانه و تعطیلی فروشگاه ها، بخش عمده ای از این کاهش درآمد ناشی از کاهش مالیات بر فروش محلی است. افت این درآمدها تا سال 2021 ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: پول شهرهای آمریکا به سرعت رو به اتمام است. برآورد می شود که همه گیری کرونا درآمدهای دولت های محلی را در سال 2020 تا 11 میلیارد و 600 میلیون دلار کاهش دهد. با ملزم شدن ساکنین شهرها به ماندن در خانه و تعطیلی فروشگاه ها، بخش عمده ای از این کاهش درآمد ناشی از کاهش مالیات بر فروش محلی است. افت این درآمدها تا سال 2021 ادامه پیدا خواهد کرد.
درآمدهای ایالتی نیز در  همین مسیر پیش می روند، در نتیجه بسیاری از شهرهای آمریکا مجبور خواهند شد که به دریافت کمک از دولت فدرال اتکا کنند. شاید کمک به شهرها بخشی از بسته کمکی مخصوص همه گیری باشد که هم اکنون اعضای مجلس و کنگره در حال بحث بر سر آن هستند. اما تاکنون در لایحه جمهوریخواهان هیچ گونه کمکی برای دولت های ایالتی و محلی در نظر گرفته نشده است، در حالی که لایحه دمکرات ها از این نظر شامل کمکی یک تریلیون دلاری خواهد بود.
اگر هم کمک های فدرال از راه برسد، با بودجه مورد نیاز تک تک شهرها تناسبی نخواهد داشت. همه گیری کرونا چنان ضربه سختی به بودجه شهرها وارد آورده که حتی شهرهایی که در سلامت مالی نسبتا خوبی به سر می برند – از جمله شهرهایی که دارای بودجه های مخصوص «روز بارانی» برای کمک به دستگاه های خود جهت عبور از یک وضعیت اضطراری هستند- با تغییرات قابل توجهی در ترکیب پرسنلی و خدماتی خود مواجه خواهند شد.
برای شهرهایی که در فقیرترین حالت قرار دارند، این همه گیری می تواند به معنای ورشکستگی باشد.

اندازه مهم است
ورشکستگی روندی حقوقی است که طی آن افراد، شرکت ها و دولت هایی که نمی توانند دیون خود را بپردازند، از این طریق به دنبال کاستن از حجم این بدهی ها می روند.
تصمیم گیری در این مورد که در وضعیت ورشکستگی چه دیونی پرداخت شوند، روند بسیار مهمی است. این تصمیمات بستگی به سهولت روند بازنشستگی کارکنان یک شهر، سطح بیمه درمانی برای مستمری بگیران و کارکنان، میزان حفاظت های کاری برای کارکنان و هزینه آتی قرض گرفتن برای شهر دارد.
قانون ورشکستگی یک شهر بعد از رکود بزرگ و در واکنش به ورشکستگی 4770 واحد مختلف دولت شهری تدوین شد. هم اکنون 27 ایالت اجازه دارند که شهرهایشان اعلام ورشکستگی کنند.
ایالت هایی که اعلام ورشکسگی شهرها در آنها مجاز نیست – جرجیا و آیوا به وضوح چنین کاری را منع می کنند و 21 ایالت دیگر هیچ روند اجازه یا ممنوعیت مشخصی در این باره ندارند-  مشکل بدهکاری شهر را از طرق مختلفی مدیریت می کنند که از نظارت اکید بر بودجه تا منحل کردن شهرهایی که بدهکاری سنگینی دارند را شامل می شود. از سال 1938 روند ورشکستگی شهری حدود 700 بار مورد استفاده قرار گرفته است.
ورشکستگی شهری با ورشکستگی شرکتی تفاوت دارد و در آن اجازه سیال کردن دارایی ها داده نمی شود. در مورد شهرها اعلام ورشکستگی برای کاستن از میزان بدهی ها و نه فروش دارایی ها- نظیر راه ها و بناهای عمومی- به منظور بازپرداخت بدهی ها مورد استفاده قرار می گیرد. نقش قاضی ورشکستگی تصمیم گیری در این باره است که آیا کاهش دیون پیشنهادی برای تمام افرادی که شهر به آنها بدهکار است – که می تواند شامل کارکنان، مستمری بگیران، بانکداران، تامین کنندگان و سرمایه گذاران باشند-  منصفانه هست یا نه.
اما ورشکستگی هر شهر ممکن است با شهر دیگر تفاوت داشته باشد.  ما دو نفر محققانی هستیم که در مورد تغییرات صورت گرفته در این باره تحقیق می کنیم که شهرها بودجه مورد نیاز خود را از چه طریق تامین می کنند. تحقیقات ما نشان داده است که ورشکستگی شهرها به دنبال رکود بزرگ سال های 2007 و 2008 در تمام موارد به یک شکل رخ نداده است.
اگر شما در یک شهر بزرگ زندگی می کردید، دولت شما پول زیادی به مردم بدهکار می بود. عکس این وضعیت در مورد شهرهای کوچک مصداق داشت. هرچه تعداد طرف های یک ورشکستگی افزایش پیدا می کند، کار تصمیم گیری در این مورد که بازپرداخت ها باید شامل چه تعداد از اعتبار دهندگان مختلف شود، پیچیده تر می شود.

طرف طلبکار
 وستفال تاون شیپ در پنسیلوانیا با حدود دو هزار نفر جمعیت در سال 2009 به دنبال بازنده شدن در یک دعوی حقوقی علیه ساخت و ساز کنندگان مسکن دیوید و باربارا کاتز اعلام ورشکستگی کرد. به حکم دادگاه این شهر مبلغ 20 میلیون و 800 هزار دلار به دیوید و باربارا کاتز بدهکار شد، چرا که به شکل مناسبی اجازه ساخت چند پروژه شهری را به آنها نداده بود.

وستفال با درآمد سالانه تنها یک میلیون دلار جز اعلام ورشکستگی گزینه دیگری نداشت.  حل و فصل ورشکستگی وستفال به معنای رسیدن به توافقی جدید با دیوید و بارابارا کاتز بود. دادگاه ورشکستگی یک حکم سازش 6 میلیون دلاری را با این سازندگان اعلام کرد و برای پرداخت این مبلغ 20 سال به شهر وستفال مهلت داد. این شهر همچنین مالیات اموال مستغلات را افزایش داد و بازپرداخت سایر دیون خود را به تعویق انداخت. تا سال 2014 بودجه وستفال به اندازه کافی بهبود پیدا کرد تا ایالت پنسلیوانیا آن را از فهرست شهرهای زیر فشار خود خارج کند.
رویه های ورشکستگی در ولیوی کالیفرنیا که در منتهی الیه شمالی خلیج سانفرانسیسکو واقع شده پیچیده تر بوده است. ولیو با جمعیتی 120 هزار نفری در سال 2008 -2009 بودجه ای 79 میلیون و 600 هزار دلاری داشت. در سال 2008 این شهر حدود یک چهارم از درآمدهای خود را از محل مالیات فروش محلی و هزینه های ساخت و ساز مسکن به دلیل سقوط این بازارها از دست داد. ولیو ناگهان خود را در وضعیتی دید که دیگر قادر به پرداخت هیچ کدام از صورتحساب های خود نبود.
شورای شهر به اتفاق آرا به اعلام ورشکستگی شهر رای داد. این شهر هنگام تشکیل پرونده ورشکستگی برآورد کرد که بین هزار تا 5 هزار اعتبار دهنده دارد.  بحث برانگیزترین بخش از این ورشکستگی به تعهدات این شهر به کارکنان  اتحادیه ای خود بود. ولیو می گفت که حکم ورشکستگی آن باید شامل گزینه کاستن از دستمزد و مزایای کارکنان و تغییر دادن شرایط کاری در صورت لزوم بدون رضایت اتحادیه باشد.
قاضی پذیرفت و با این کار دامنه آن نوع از بدهی هایی را که می توانست در ورشکستگی کاهش داده شوند بسط داد. این مسئله مجادله انگیز بود و همچنان هست. هر چند اتحادیه ها در مقابل این تصمیم واکنش نشان داده اند، ولی بعدا طرف های این ورشکستگی حکم دادگاه را تایید کردند. ولیو نیز در نهایت تصمیم گرفت که قراردادهای استخدامی جدیدی را بر اکثر کارکنان خود تحمیل نکند.

ورشکستگی دیترویت
ورشکستگی ولیو  تحت الشعاع یک ورشکستگی حتی پیچیده تر از آن در دیترویت قرار گرفت که طی آن، افت درآمدها و ناتوانی در پرداخت دیون وال استریت، توانایی این شهر را در ایجاد توازن در بودجه خود سلب کرد.
دیتریوت 100 هزار اعتبار دهنده را در پرونده ورشکستگی سال 2013 خود فهرست کرد که مجموع بدهکاری های شهر به آنها به رقم 18 میلیارد و 500 میلیون دلار می رسید. دیترویت نیز مثل ولیو مجبور شد تصمیم بگیرد که از کدام اعتبار دهندگان بخواهد تا کسری بودجه شهر را بپردازند.
سازش نهایی می توانست بدهی های دیترویت را تا 7 میلیارد دلار و عمدتا با کاستن از میزان پول های وام گرفته شده ای که شهر باید آنها را به بانک ها و سرمایه گذاران بازپرداخت می کرد کاهش دهد.
اما هیچ اعتبار دهنده ای نبود که از این وضعیت آسیب نبیند. دستمزدها، مستمری ها و مراقبت های درمانی برای کارکنان شهری همگی قطع شد. همچنین شهر وارد یک چانه  زنی بزرگ پیچیده با واسطه گری  نیکوکاران محلی با ایالت میشیگان و صندوق های مستمری شد که به تسویه بزرگ ترین بدهی شهر که به مستمری بگیران بود کمک کرد، در حالی که همزمان کمک کرد تا شهر یکی از بزرگ ترین دارایی خود یعنی «کلکسیون هنر موسسه دیترویت» را حفظ کند.
هزینه های اداری و حقوقی روند اعلام ورشکستگی دیترویت به حدود 100 میلیون دلار بالغ شد.

هیچ راه چاره ای در چشم انداز نیست
هرچه شهر بزرگ تر باشد ورشکستگی آن پیچیده تر و پرهزینه تر می شود. وجود اعتباردهندگان بیشتر به این معنی است که وکلای بیشتری ادعاهای متقابلی را در مورد درآمدهای رو به کاهش شهر مطرح می کنند.
همچنین این کار روند انتخاب بازندگان و برندگان را پیچیده تر می کند و گاه می تواند شامل آزمودن محدودیت های قانون ورشکستگی نیز باشد. وقتی این محدودیت ها بسط پیدا کنند،  حتی چند و چون معنای ورشکستگی نیز می تواند به شدت تغییر کند. به این ترتیب مسائلی که زمانی به نظر می رسید به سمت آنها نمی شد رفت مثل موضوع مستمری ها، ممکن است در دادگاه های ورشکستگی مطرح  شوند.
همزمان با کاسته شدن از بودجه بسیاری از شهرها، دورنمای ورشکستگی بسیاری از آنها پدیدار می شود. شهرهای زیر فشار مجبور خواهند شد خوب فکر کنند که این پروسه چه معنایی برای آنها دارد.
به ندرت می شود پیش بینی کرد که هر شهر چه تصمیمی خواهد گرفت. از نظر منصفانه بودن بالقوه این ماجرا برای هر بخش از عملیات شهری – از جمله دستمزدها، مستمری ها، تعمیرات راه ها، استقراض، تعمیر و نگهداری پارک ها، خدمات پلیس، کتابخانه ها –تمام طرف های درگیر در این موضوع با عدم قطعیت بزرگی رو در رو هستند. حتی یک راه قابل پیش بینی برای عبور از ورشکستگی شهری به چشم نمی خورد.

نویسنده: مارک دیویدسون / کوین وارد (Mark Davidson) استادیار جغرافیای شهری در دانشگاه کلارک / (Kevin Ward) استاد دانشگاه منچستر

منبع: https://b2n.ir/024814

انتهای پیام.

منبع: فارس

کلیدواژه: ورشکستگی آمریکا مالیات دلار اعلام ورشکستگی ورشکستگی شهر میلیون دلار پیچیده تر همه گیری بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • سیل شبستر تلفات جانی نداشت