Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با اشاره به انفجار روز گذشته در بندربیروت نوشت: قدرت این انفجار معادل قدرت یک بمب هسته ای تاکتیکی بود. میزان زیادی از نیترات آمونیوم در بندر بیروت از بیش از ۶ سال قبل تاکنون در شرایط نامطلوبی انبار شده بود.

بر اساس این گزارش، قدرت انفجار صورت گرفته در بندر بیروت معادل ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن ماده تی ان تی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز نمی دانیم که آیا تمام ماده موجود در انبار بندر منفجر شده است یا خیر اما آنچه که به وقوع پیوست بیشتر شبیه انفجار یک بمب هسته ای کوچک بود.

یکی از سرویس های امنیتی در لبنان از وجود پسماندهای سمی از قرن گذشته تا کنون در نزدیکی محل انفجار خبر داده است که باعث می شود پیامدهای این انفجار وخیم تر جلوه کند.

لبنان در زمینه وقوع چنین انفجاری که تعداد زیادی از آن بر روی زمین رخ نداده رکورد شکنی کرد. خسارات وارده بعد از وقوع انفجار در حد وقوع یک جنگ است. بندر بیروت به صورت کامل ویران شده به طوریکه یک حمله نظامی در آن رخ داده است.

اطلاعات امنیتی اولیه نشان می دهد که دلیل وقوع این انفجار، به وجود آمدن یک آتش سوزی در نزدیکی انبار بوده و احتمالا این آتش سوزی به دلیل لحیم کاری دروازه آهنی در این منطقه صورت گرفته است. بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم، که به صورت نامطلوبی انبار شده بود تبدیل به هیزم این آتش شد.

عربستان سعودی خیلی زود از این انفجار بهره برداری سیاسی کرده و با بازوهای رسانه ای وابسته به خود در ریاض، دبی و بیروت انگشت اتهام را به سمت حزب الله برد.

کد خبر 4991622 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان انفجار بیروت حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا لبنان دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه حزب الله لبنان فلسطین انفجار بیروت امارات متحده عربی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • اسلامی: اقتصاد دانش‌بنیان موجب زایش فناوری می‌شود
  • قدرت هسته‌ای، ثروت‌ساز و اقتدار آفرین است / آژانس در حوزه این تکنولوژی همکاری نمی‌کند
  • قدرت هسته‌ای، ثروت ساز و اقتدار آفرین است/آژانس در حوزه این تکنولوژی مطلقاً همکاری نمی‌کند
  • منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است/ صنعت هسته‌ای؛ آبرو
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند