Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر نفت و مجری پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از جهیزات این پروژه داخلی و بومی سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «محمد سقایی» صبح امروز در جلسه پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک که با حضور با مشاورز وزیر نفت و مجری این پروژه در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری تنگاتنگ استاندار هرمزگان اظهار کرد: همراهی استاندار هرمزگان موجب شده است که این خط پیشرفت بی نظیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این پروژه، بزرگ ترین پروژه دولت تدبیر و امید است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه و تاکید ویژه‌ای برای اجرای هر چه سریع‍تر دارند.

 

عنوان کرد: پس از سه سال اقدامات بزرگی با همکاری توسعه نفت در این پروژه انجام شده است و حدود 40 پیمانکار را نهایی کردیم.

 

مشاور وزیر نفت با ابراز امیدواری برای افتتاح این پروژه تا پایان سال، ابراز داشت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان در خصوص تامین آب مورد نیاز همکاری تنگاتنگی برای تسهیل امور در کمترین زمان ممکن را داشتند.

 

سقایی بیان داشت: در حوزه محیط زیست همکاری های خوبی انجام شده است و یکی از استان هایی که در حوزه محیط زیست مشکل نداشتیم هرمزگان بود.

 

وی این پروژه را یکی از پروژه های حیاتی و استراتژیک برای کشور دانست و تشریح کرد: این پروژه اگر به صورت بین المللی انجام می شد حدود شش سال به طول می انجامید اما در حال حاضر حدود 90 درصد از جهیزات آن داخلی است و بومی سازی شده است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

مشاور وزیر نفت با اشاره به اقدمات مثبت وزارت نیرو در راستای بومی سازی تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز برای اجرای هر چه با کیفیت تر این پروژه، بیان داشت: در حال حاضر حدود 51 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

 

سقایی عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار نفر در کارگاه های مختلف مشغول به کار هستند و اقدامی بزرگ در حال انجام است.

 

وی با ذکر این نکته که استان هرمزگان دارای بزرگ ترین بندرصادراتی کشور خواهد شد، عنوان کرد: پیش بینی ما این است که یک پالایشگاه و پتروشیمی برای سرمایه گذاری در منطقه احداث شود. پیگیری این امور در حال انجام است که یکی از پروژه ها آغاز و دیگری درحال انجام مذاکرات است.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشاور وزیر نفت استاندار هرمزگان بومی سازی وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق