Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دارو بوسنیچ، وکیل برانکو بیان کرد که منتظر پرداخت مطالبات این سرمربی کروات از سوی باشگاه پرسپولیس هستند
به گزارش آریا، باشگاه پرسپولیس طبق حکم کمیته انضباطی فیفا تا 16 مرداد مهلت دارد مطالبات برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش را پرداخت کند. البته برخی مسئولان این باشگاه مدعی هستند پس از رسیدن به این تاریخ پای محرومیت نقل و انتقالاتی در میان نیست و از 16 مرداد پرسپولیس فرصت دارد برای تسویه حساب با برانکو و دستیارانش اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارو بوسیچ درباره اینکه آیا پرسپولیس مذاکره ای با وی و برانکو ایوانکوویچ برای پرداخت بخشی از پول این مربی از طریق بانک های دبی با توجه به تعطیلی یک هفته ای بانک های عمان انجام داده است، گفت: این برای اولین بار نیست که پرسپولیس چنین درخواستی از ما دارد. سال گذشته هم قبل از اینکه پرونده در فیفا به جریان بیفتد، قرار بود پول موکل من از طریق بانک های دبی پرداخت شود اما این اتفاق نیفتاد.  
وی افزود: پس از امضای قرارداد برانکو با فدراسیون عمان، دستورالعمل های بانکی برای پرداخت طلب وی در این کشور را برای پرسپولیس ارسال کردیم. در حال حاضر بانک های عمان تا یک شنبه هفته آینده تعطیل هستند. به همین دلیل مدیریت پرسپولیس از ما حساب جدیدی را در دبی درخواست کرد.
وکیل سرمربی سابق پرسپولیس ادامه داد: ما اصرار داریم که پول برانکو به بانک عمان انتقال داده شود. پرسپولیس تاکنون تنها بخشی از طلب زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ را آن هم به حساب بانکی آنها در عمان واریز کرده است. این موضوع اثبات می کند با وجود بسته بودن بانک هم پرداخت طلب برانکو از طریق بانک های عمان امکان پذیر است. فقط دو روز تا اتمام فرصت این باشگاه باقیمانده و همچنان منتظر پرداخت هستیم.
بوسیچ افزود: بخشی از طلب زلاتکو و ایگور از طریق مطالبات پرسپولیس در فیفا به بانک مسقط منتقل شد اما فیفا سود ناشی از دیرکرد در پرداخت مطالبات را پرداخت نمی کند. بازهم تاکید می کنم با وجود بسته بودن بانک می توان پول را به حساب برانکو در عمان انتقال داد و اکنون هم ما همچنان منتظر دریافت این پول هستیم.
اگرچه باشگاه پرسپولیس خبر «مهلت پرداخت مطالبات برانکو تا 16 مرداد» را تکذیب می‌کرد اما انتشار نامه فیفا باعث شد تا این موضوع تایید شده و به حالت علنی برسد. فیفا در نامه خود تاکید کرده که سرخ ها تا روز 16 مرداد باید بدهی را واریز کرده و رسید آن را به فدراسیون جهانی فوتبال ارجاع دهند که در غیر این صورت کمیته انضباطی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.
این تصمیم ممکن است جریمه مالی، محرومیت نقل و انتقالاتی، کسر امتیاز و حتی حذف از لیگ قهرمانان آسیا باشد یا این که فیفا تلفیقی از این احکام را صادر کند. هرچند که باتوجه به نمونه های قبلی انتظار می‌رود که به صورت مرحله ای و از حکم محرومیت نقل و انتقالاتی با ضرب الاجل یک ماهه، جریمه های دیگر نیز فرا برسند. در واقع پرسپولیس حالا در موقعیتی قرار گرفته که اگر بدهی یک و نیم میلیون یورویی به برانکو ایوانکوویچ و کادرش را نپردازد، آینده اش با خطر جدی روبرو خواهد شد. اما این پایان کار نیست؛ بدهی 450 هزار یورویی به بودیمیر، بدهی 800 هزار دلاری به کالدرون و... هم در راه هستند.
از مصاحبه مفصل احمد نوراللهی به عنوان یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان و استفاده از این جمله که «اگر رسول پناه نمی‌تواند کاری انجام دهد باید برود» می‌توان دریافت که در اردوی پرسپولیس چه خبر است. چندی پیش هم کاپیتان سیدجلال حسینی درباره بحران های مدیریتی پرسپولیس صحبت کرد و قبل از آن بازیکنان با انتشار پستی در اینستاگرام ناراحتی خود از وضعیت مالی باشگاه، اختلاف در بین اعضای هیئت مدیره و... را نشان دادند. این که بازیکنان تیم پرسپولیس که در این سالها تلاش کرده‌اند بدون حاشیه کار را جلو ببرند، وارد مسائل مدیریتی شده و به صورت علنی اظهار نظر می‌کنند، نکته ای است که شاید در آینده برای سرخ ها دردسرساز شود؛ پرسپولیس در دوره بحرانی خود کم از این ماجراها نداشته و حالا اداره کنندگان این باشگاه باید از بروز آن جلوگیری کنند.
پرسپولیسی ها در حالی روی سکو می‌روند که فارغ از پاداش قهرمانی این فصل و لیگ هجدهم، حقوق خود در فصل جاری را هم به طور کامل نگرفته‌اند. اگر قرار بود لیگ ایران وضعیت معمول خود را طی کند، اکنون باید فیل بیستم آغاز می‌شد و در واقع علاوه بر پرداخت 100 درصد مطالبات فصل گذشته، باشگاه ها باید 20 درصد پیش فصل را هم می‌پرداختند اما حالا دریافتی پرسپولیسی ها به گفته کاپیتان این تیم بین 65 تا 70 درصد است. بسیاری از بازیکنان مطالبات فصول گذشته را هم طلبکارند و بازیکنانی چون بشار رسن کمتر از نصف قرارداد خود را گرفته‌اند و وضعیت نامطلوبی دارند.
برانکو، سرمربی کروات سابق پرسپولیس که به دلیل عدم پرداختن مطالباتش از سوی این باشگاه، پرونده آن را در فیفا دنبال کرد اکنون رای نهایی در این خصوص را دریافت کرده است. طبق این رای باشگاه پرسپولیس ملزم به پرداخت یک میلیون و پنجاه هزار یورو بعلاوه سود تاخیر آن شده است و طبق آخرین مکاتبه یا رای صادر شده از سوی فیفا آنها تا تاریخ 5 آگوست فرصت پرداخت آن را خواهند داشت و در غیر این صورت با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی همراه خواهند شد. خبری که دو هفته قبل و همزمان با اعلام آن از سوی فیفا منتشر شده بود و بلافاصله با موضع باشگاه و تکذیب آن همراه شد. در ادامه نیز رسول پناه و دیگر مدیران تیم ضمن تکذیب قطعی شدن رای، اعلام کردند که به زودی پرونده برانکو ایوانکوویچ را خواهند بست تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد. اکنون در فاصله کمتر از 24 ساعت به نهایی شدن این رای اما بعید به نظر می‌رسد راهکار باشگاه به نتیجه رسیده باشد، خصوصا اینکه حساب ویژه آنها روی پول رضایتنامه علیرضا بیرانوند نیز با دردسر مواجه شده است.
باشگاه پرسپولیس در فاصله ساعاتی کوتاه به پرداخت این مبلغ همچنان به دنبال راهی برای مذاکره با برانکو و وکیل او برای دستیابی به توافق پرداخت اقساطی است. آنها مدعی هستند مبلغی در فیفا دارند که در کنار 515 هزار یوروی رضایتنامه بیرانوند، قادر به پرداخت بیش از 70 درصد مطالبات برانکو خواهند بود و الباقی را در صورت توافق طی ماه‌های آتی به این مربی پرداخت خواهند کرد. موضوعی که مورد توافق برانکو قرار نگرفته و او به وکیلش اعلام کرده که مذاکرات پیش از این به شکلی پیش نرفته که نسبت به حسن نیت مدیران تیم برای انجام این تعهد خوش بین باشد. موضوعی که اکنون کاملا عیان است و در گفتگوی روز گذشته یلوه هم کاملا مشخص بود، "باشگاه به هیچ عنوان نتوانسته مبلغ کامل (یک میلیون و پنجاه هزار یورو + سود ) را کامل کند. این در حالیست که آنها مدعی هستند برخلاف نامه‌ای که از فیفا در خصوص ضرب الاجل تاریخ 6 آگوست (شانزدهم مرداد) رسیده، در صورت عدم پرداخت مبلغ با محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی مواجه نخواهند شد.
با این حال علیرضا اشرف، سرپرست روابط عمومی پرسپولیس مدعی شده :"درباره احتمال محرومیت پرسپولیس با چند کارشناس حقوقی مشورت شده و با توجه به ماده 15 آیین نامه کمیته انضباطی فیفا، در تاریخ 16 مرداد یک ماه به باشگاه فرصت نهایی داده می‌شود تا پرداخت برانکو و دستیارانش را کامل کند."

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برانکو ایوانکوویچ باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند

آفتاب‌‌نیوز :

استعفای یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، آغاز دوران جدید این باشگاه بود. زمانی که تصور می‌شد با پایان جام ملتها، تفویض قدرت از یحیی به برانکو بدون چالش انجام خواهد شد، اما ناگهان ایوانکوویچ اعلام کرد که قصد حضور در پرسپولیس را ندارد و قرمز‌ها با اعتماد رضا درویش به اوسمار، یک سرمربی تازه را روی نیمکت دیدند.

در زمانی که بازیکنان و مدیریت پرسپولیس تمام قد پشت اوسمار بود، هواداران اعتراض و انتقاد شدیدی علیه سرمربی جدید و حامیان او داشتند، اما رفته رفته نتایج خوب از راه رسید و اوسمار موفق شد مقبولیت قابل توجهی را نزد هواداران این تیم کسب کند.

سرمربی برزیلی این دوران را اینطور شرح می‌دهد: خیلی دوران سختی برای همه بود؛ برای من، باشگاه، هیئت مدیره و بازیکنان که تغییراتی در کادرفنی‌شان داشتند. من تیم‌مان را خوب می‌شناختم و می‌دانستم تیم‌مان چقدر کیفیت دارد و می‌تواند کار‌های بزرگی انجام بدهد. ما پارسال دو قهرمانی به دست آوردیم و من به تیم‌مان اعتماد داشتم و می‌توانستم چنین مسئولیتی را قبول کنم، اما نگرانی هواداران را درک می‌کردم.

او در صحبت‌های متواضعانه ادامه داد: وقتی شخص بزرگی مثل آقا یحیی که یک مربی خوب و انسان خوب بودند در تیم حضور داشتند و بعد از ایشان هم دنبال مربی بزرگی مثل آقای برانکو بودند، قطعا هواداران مقایسه می‌کردند و اگر کسی را در حد آن‌ها نمی‌آوردند، باعث نگرانی آن‌ها بود. درست است که یک سری پیام‌های ناراحت‌کننده و شاید بی ادبانه نه فقط برای من، بلکه برای خانواده‌ام آمد، اما می‌فهمم؛ فوتبال همراه با احساسات و عشق است و من می‌دانستم با گذشت زمان و نتایج خوب می‌توانیم نگاه تماشاگران را عوض کنیم.

اوسمار ادامه داد: وقتی برای خرید و پیاده‌روی می‌روم و لطف و مهربانی هواداران و حتی عذرخواهی آن‌ها را می‌بینم، باعث می‌شود کارم را بهتر انجام بدهم.

او خاطره جالبی هم از یک موقعیت مشترک داشت: من تقریبا موقعیت مشابهی در تیم کورینتیانس داشتم که طرفداران زیادی دارد. من دستیار سرمربی بودم که ایشان داشتند به کشور عربستان می‌رفتند و من به عنوان سرمربی انتخاب شدم؛ جایی که تیم در فصل قبل موفقیت خوبی داشت و در آن فصل بازیکنان زیادی فروخته بود و تقریبا شرایطی مشابه پرسپولیس داشت.

سرمربی پرسپولیس در پایان این بحث گفت: ما فقط آقا یحیی را از دست ندادیم، بلکه ننکا و آقای عسگری هم رفتند. بازیکنان همان‌ها بودند و بازیکنان جدید آمدند. فرق پرسپولیس با کورینتیانس این بود که در پرسپولیس بازیکنان بودند و عوض نشدند. من با شناختی که از بازیکنان و کادر داشتم، از نتایج خوبی که قرار است بگیریم، مطمئن بودم.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • عدد ۶ برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان