Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک راننده کامیوندار بر ضرورت حذف بازارچه‌ها و پیوستن بارهای این بازارچه‌ها به سالن‌های اعلام بار تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی گفت: سال‌هاست سیستم اعلامبار در برخی شهرها از اصفهان و یزد و قزوین و... راه‌اندازی شده  و این سیستم توزیع بار عادلانه برای فعالان قدیمی صنعت حمل و نقل شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راننده دانش آموخته مهندسی صنایع افزود: برخی افراد جدیدالورود غیر راننده نمی‌خواهند یا نمی‌توانند این سیستم عادلانه را درک کنند و هر از گاهی به انحای مختلف سعی در تضعیف «سیستم عدالت محور اعلام بار» دارند.

وی با بیان این‌که متأسفانه اینکه هرجایی دیوار قانون است یک سوراخ هم در دیوار قانون زده می‌شود در کشور ما یک حقه و نیرنگ قدیمی است، عنوان کرد: در برخی ادارات در کنار برخورد خشک و قانونی مسئولان یک فرد «کارچاق کن» هم هست که سینی به‌دست و لبخند بر لب برای مشکل شما راه حلی دارد.

او افزود: در صنعت حمل و نقل و پایانه‌های بار «کارچاق کن»ها همان دلالان بارهای بازارچه‌ای هستند. این دلالان و «کار چاق کن»ها می‌کوشند شکاف دیوار قانون را بزرگتر و بزرگتر کنند تا سودجویی خود را از محل دور زدن قانون افزایش دهند.

به گزارش تین نیوز، جلیلی بیان کرد: اخیراً این دلالان و «کار چاق کن»ها دم از تکنولوژی و علم و به‌روزرسانی می‌زنند. در پاسخ باید فرمایش حضرت علی (ع) خطاب به خوارج را عنوان کرد که «کلمه حقی که برای رسیدن به باطل بیان می‌شود.»

وی خطاب به دلالان و «کار چاق کن»‌های بازارچه‌ای، گفت: هدف شما این است که با رد کردن بارهای مفتی بیرون از سالن اعلام بار، راننده را متضرر و جیب خود را از کمیسیون‌های غیرقانونی پر کنید.

وی در مورد ضرورت حذف بازارچه‌ها و پیوستن بارها به سالن اعلام بار افزود: بازارچه بار نوشته می‌شود اما در واقع محلی غیرقانونی برای اعلام بارهای غیرقانونی و کرایه‌های غیرقانونی است.

جلیلی عنوان کرد: بازارچه اعلام بار فقط مخصوص اصفهان نیست، در یزد هم دیده می‌شود بارهایی با کرایه کمتر از تعرفه و کمتر از تن-کیلومتر اعلام می‌شود و سپس با این حربه که «کسی این بار را نمی‌گیرد» انبوهی از بارها از اعلام بار قانونی حذف شده و به اعلام بار غیرقانونی راه می‌یابد.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار افزود: حال که قرار است همه کرایه‌ها بر اساس قانون تن-کیلومتر باشد و تلاش دولت و رانندگان بر اجرای تن-کیلومتر است دیگر هیچ مفر و هیچ توجیهی برای فرار بار از سالن به بازارچه نیست پس باید بازارچه‌ها هم در سالن‌های قانونی اعلام بار حل و ادغام شوند.

او با بیان این‌که گفته می‌شود اپلیکیشن برای بازارچه راه‌اندازی خواهد شد و نه سالن‌های اعلام بار، بیان کرد: آیا بازارچه چیزی جز بردن بار از سالن قانونی است؟ وقتی برای یک موضوع مسئله دار اپلیکیشن راه‌اندازی شود خود اپلیکیشن هم مشکوک و مسئله ساز است.

وی گفت: نه تنها نباید برای بازارچه اپلیکیشن راه‌اندازی کرد، بلکه باید بازارچه را حذف کرد و بارهای بازارچه را به سالن داد.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سالن اعلام بار رانندگان و کامیونداران بازارچه بار راه اندازی بازارچه ها اعلام بار تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت