Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید روح الله حسینی با بیان اینکه معرفی فقها به عنوان ناخدای کشتی از سوی امام هادی(ع)، مقدمه مهم برای زمینه سازی تبعیت از فقها در دوران غیبت بود، گفت: امام هادی (ع) سازمان و‌ مبانی فکری شیعیان را در سخت ترین شرایط استحکام بخشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید روح الله حسینی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان های رزن و درگزین در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: سال های حیات امام هادی (ع) بنی عباس دارای قدرت بسیاری بودند به طوری که امپراطوری روم نیز توان ایستادن در مقابل این رژیم را نداشتند اما امام دهم شیعیان با نظم و انضباط بی نظیر تشکیلاتی به ارائه مفاهیم شیعی مبادرت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نفوذ گسترده سازمان وکالت در زمان امام هادی(ع) در گستره جغرافیایی جهان اسلام، افزود: سازمان وکالت از زمان امام صادق (ع) در بین شیعیان بنا گذاشته شد تا ارتباط منسجم و دارای تشکیلات شیعیان شکل گیرد.

حسینی با بیان اینکه امام هادی (ع)  ادامه دهنده راه ائمه پیش از خود می باشند، خاطر نشان کرد: در زمان زندگی امام علی النقی(ع) روزگار فرقه گرایی و حضور تصوف به عنوان یک فرقه دارای نفوذ در بین مردم بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان های رزن و درگزین فرقه های مختلف را تهدید مهم برای دین و اعتقادات مردم آن زمان برشمرد و ادامه داد: امام هادی(ع) با تاکید بر دوری از فرقه های مختلف و حرکت شیعیان بر صراط مستقیم احکام شیعه، از انحراف در بین مسلمانان جلوگیری کردند.

دانش آموخته تفسیر و حدیث در حوزه علمیه قم ایجاد ساختار منسجم تر برای سازمان وکالت و تقسیم جهان اسلام به چهار ناحیه جغرافیایی را از مهمترین ویژگی های عصر امام هادی(ع) دانست و گفت: دعای مهم و جریان ساز زیارت جامعه کبیره شاهکار ماندگار ایشان است که موجب بیان صریح مبانی معرفتی شیعه شد.

حسینی با بیان اینکه معرفی فقها به عنوان ناخدای کشتی از سوی امام هادی(ع)، مقدمه مهم برای زمینه سازی تبعیت از فقها در دوران غیبت بود، تصریح کرد: سازمان وکالت زمینه رسیدن به ولایت فقها شد تا شیعیان در عصر غیبت دستشان از معارف بر حق کوتاه نباشد.

وی با اشاره به قدرت گسترده حکومت بنی عباس در دوره زندگی امام هادی(ع)،خاطرنشان کرد: در چنین فضای یاس آور و خفقان آلود باوجود آنکه آن بزرگوار در یک مکان بسته نظامی زندگی می کردند اما کار سازماندهی فکری و سیاسی شیعیان را به صورت باور نکردنی صورت دادند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان های رزن و درگزین در پایان مرجعیت و شایستگی فقها برای مدیریت جامعه در دوران غیبت و تشکیلات منسجم و مبارزه فکری و سیاسی با فرقه های خرافی را از اقدامات اساسی دانست و تاکید کرد: امام دهم شیعیان دارای شخصیتی چند بعدی بودند به طوری که ایشان حتی با استفاده از ابزار شعر و ادبیات نیز به نبرد فکری با باطل پرداخته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران غیبت سازمان وکالت امام هادی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد