Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@19:53:37 GMT

◄ آخرین جزییات انفجار بیروت؛ 100 کشته و 4 هزار زخمی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۳۳۹

◄ آخرین جزییات انفجار بیروت؛ 100 کشته و 4 هزار زخمی

تین نیوز

انفجار مهیب عصر دیروز در عروس خاورمیانه، تاکنون صد خانواده را سیاه پوش کرده است.

درباره این حادثه گمانه زنی های بسیاری وجود دارد. برخی این حملات را به اسرائیل و حزب الله نسبت داده اند، اما هیچ یک از این سخنان تایید نشده و صرفا در حد شایعه و گمانه زنی باقی مانده اند.

این انفجار که به گفته مقامات لبنان از یک انبار مواد متحرقه آتش بازی شروع شد و به انبار نگهداری مواد نیترات آمونیوم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که دو روز قبل کشتی «مترو استار» که حامل مواد محترقه آتش بازی بود، از مبدا اوکراین، در بندر بیروت پهلو گرفت و محموله آن به انبار شماره 12 منتقل شد.

هنوز خبری از خسارات این انفجار که با هیروشیما مقایسه شده بود، در دست نیست. قاضی مروان عبود، استاندار بیروت با اشاره به اینکه نیمی از شهر در اثر انفجار آسیب دیده یا ویران شده، گفت: انفجار بیروت شبیه به انفجار هیروشیما و ناکازاکی بود.

مقامات کشورهای مختلف درباره این حادثه هولناک سخنان بسیاری گفتند.

رییس جمهوری با ابراز تاثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان لبنانی تاکید کرد: تهران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: خبر حادثه سهمگین و هولناک انفجار در بندر بیروت که منجر به جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم لبنان شد کام همه ما را تلخ کرد و به نمایندگی از همه امدادگران و نجاتگران این جمعیت به مردم این کشور و خانواده های داغدار آنان تسلیت می‌گویم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم بیروت در حادثه انفجار این شهر را تسلیت گفت.

آمار ویرانی های این انفجار هنوز مشخص نیست اما صلیب سرخ لبنان تاکنون 100 کشته و حدود 4000 مجروح را اعلام کرده است. این انفجار که در بحبوحه روزای شیوع کرونا در جهان اتفاق افتاده است، وضعیت بیمارستان ها را وخیم تر می کند. یش بینی می شود که در اثر این انفجار که از سال ۲۰۰۵ شدیدترین انفجار در بیروت شناخته می شود شمار کشته ها از این تعداد هم فراتر رود.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بیروت انفجار بیروت کشته های بیروت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

سید حمید حسینی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک