Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت‌رئیسه مجلس به دنبال تمهید مقدمات سوال از رئیس‌جمهور است و اینطور نیست که ما آن را از دستور کار خارج کرده باشیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 15 مرداد 99) پارلمان در تذکری گفت: 200 تن از نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور سوال کرده‌اند که طبق اصل 88 قانون اساسی سوال از آقای روحانی هر چه زودتر باید در دستورکار مجلس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما صحبت‌های حضرت آقا در دیدار ویدئو کنفرانسی را فراموش نکرده‌ایم، ایشان فرمودند نقش نظارتی مجلس را مهم می‌دانم که نقشی اساسی و حیاتی است و نباید به آن بی‌توجهی شود، اما باید با متانت و خردمندانه این نقش ایفا شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: درباره سوال از رئیس‌جمهور طبق آیین‌‌نامه داخلی مجلس، نباید بیش از یک ماه فاصله بیفتد، در حالی که این سوال هنوز به کمیسیون‌ها ارجاع نشده است.

متن سوال از روحانی طی 5 محور منتشر شدگزارش آماری تسنیم از عملکرد 4ساله مجلس دهم-بخش سوم|هر 60 دقیقه؛ 9 تذکر و 2 سوال از روحانی و وزرای دولت

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی تصریح کرد: از هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهم موضوع سوال از رئیس‌جمهور را در مطرح کنند و بلافاصله آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دهند، این روند حداقل دو یا سه هفته زمان می‌برد.

وی تأکید کرد: چه مصلحتی بزرگتر از طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس وجود دارد؟، وقتی مردم مشکلات عدیده اقتصادی دارند و شاهد نوسانات بی‌رویه قیمت ارز و مسائلی از این قبیل هستیم، آیا رئیس‌جمهور نباید بعد از سه ماه در مجلس حاضر شود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور زمانی می‌گفت شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم قیمت ارز بالا می‌رفت، حالا پاسخ دهد که چرا در دوره آنها اینطور شده است؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، در  پاسخ به تذکر نماینده تبریز، گفت: هیئت‌رئیسه مجلس به دنبال تمهید مقدمات سوال از رئیس‌جمهور است.

وی ادامه داد: شاید متون و مستندات هم باید کامل‌تر شود تا سیر طبیعی‌اش را طی کند، اما اینطور نیست که ما آن را از دستور کار خارج کرده باشیم.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: طبق ماده 210 آیین‌نامه داخلی مجلس، اصل سوال از رئیسجمهور و الزام پاسخگویی مدیران اجرایی امری ضروری است و هیئت‌رئیسه نیز از آن استقبال می‌کند، همچنان که تعدادی از امضاکنندگان از اعضای هیئت‌رئیسه هستند، اما باید ملاحظات جدی درباره وضعیت کشور نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نمایندگان مجلس مجلس بیشتر بخوانید... امروز؛ جلسه فوق العاده هیئت رئیسه با طراحان سوال از «روحانی» قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امروز؛ جلسه فوق العاده هیئت رئیسه با طراحان سوال از «روحانی» واژه های کاربردی مرتبط هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نمایندگان مجلس مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله ۲ قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید ۳ پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان است ۴ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۵ تشکیل کمیته مشترک مجلس و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز ۶ اسامی ۷ نماینده ای که امروز با تأخیر به جلسه علنی مجلس آمدند ۷ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۸ بررسی طرح مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگان مهمترین اخبار سیاسی روحانی: عید غدیر عید سیاست و حکومت است/ دشمنان نمی‌توانند نظام اسلامی را از مردم بگیرند تصویب دوفوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در مجلس اعلام وصول طرحی درباره تشکیل کمیسیون های تخصصی آمادگی کمیسیون بهداشت مجلس برای کمک به حادثه‌دیدگان بیروت مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عید غدیر عید سیاست و حکومت است/ دشمنان نمی‌توانند نظام اسلامی را از مردم بگیرند آخرین اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|عروس خاورمیانه رخت عزا به تن کرد؛ افزایش آمار قربانیان به ۱۰۰ کشته و ۴ هزار زخمی تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به‌زودی آغاز می‌‌شود ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس مجلس هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس مجلس سوال از رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی هیئت رئیسه مجلس قاضی زاده هاشمی قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از رفتار باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال در صدور بیانیه‌های اعتراضی انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور قنبرزاده درباره ابهام نسبت به قانون سازمان لیگ درباره جایگاه تیم‌های هم‌امتیاز در جدول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: ابهامی در مصوبه هیئت رئیسه وجود داشت. در این مصوبه صراحتاً آمده بود که در صورتی که امتیازات برابر باشد، تفاضل گل تعیین‌کننده است و بحث بازی مستقیم در میان نبود. این مصوبه متعلق به دوره قبل از هیئت رئیسه فعلی بود و اصلاح نشده بود. سازمان لیگ این ابهام را برطرف کرد.

وی در مورد جرایم سنگینی که سازمان لیگ برای باشگاه‌های بیانیه‌نویس در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها به جمع‌بندی رسیدند که رفتارها در فوتبال حرفه‌ای نباید به این شکل باشد. برخی باشگاه‌ها در دقیقه 20 بیانیه می‌دادند و برای بیانیه‌نویسی، مسابقه‌ای بین باشگاه‌ها ایجاد شده بود. هیئت رئیسه سازمان لیگ در جلسه‌ای که تعداد قابل توجهی از اعضا در آن شرکت کرده بودند، خواستند که این مسئله ساماندهی شود.

قانون جدید سازمان لیگ؛ پالایش فضای مسموم به شرط شجاعت و شفافیت

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه تصریح کرد: جرایمی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شد که در صورت تکرار، مبلغ آن بیشتر می‌شود. تنبیهات انضباطی در حد محرومیت توسط کمیته انضباطی اعمال می‌شود. انتظار می‌رود همه باشگاه‌ها برای آرامش فضا، اعتراض‌های خود را به مبادی ذی‌ربط اعلام کنند.

قنبرزاده با بیان اینکه دست باشگاه‌ها از طریق قانون باز است، گفت: اعتراض باشگاه‌هایی که فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع شده است، در کمیته‌های مربوطه بررسی خواهد شد. در این شرایط نیازی به بیانیه‌نویسی نیست. برخی باشگاه‌ها، قانون فوق را رعایت کردند و فقط یکی دو نفر که پیشکسوت محسوب می‌شوند، صحبت‌هایی کردند که از باشگاه‌ها خواستیم این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد