Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 75 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بارش‌های موسمی مونسون که از اقیانوس هند می‌آید در دو هفته اخیر در ایران شدیدتر شده است؛ مونسون فصلی پربارش است به طوری به گفته سازمان جهانی هواشناسی هرسال در این فصل رکورد بارندگی جهان در شهر چراپونچی هند شکسته می‌شود.

در سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز، راسک و  قصرقند این بارش‌ها تاثیرگذار است و به‌خاطر کوهستانی بودن قصرقند، این شهرستانِ مرکز بلوچستان پربارش‌ترین باران‌های مونسون‌ را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر همین مونسون حالا ۱۵  هزار نفر در بستر کاجو راهشان مسدود است؛ از میان آن‌ها ۶ هزار نفر در ۲۳ روستای بالادست رودخانه کاجو، شرایطشان بحرانی است و برخی یک هفته و برخی یک ماه است راه ندارند و آذوقه‌شان تمام شده است.

کد خبر 537655 برچسب‌ها سيل استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۶ استان کشور شامل بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ۴ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.
به گفته محمودی؛ در استان خوزستان با آب‌گرفتگی در شعب دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این شعب توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در شعب دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده و امدادرسانی در شعب دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است. همچنین استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی از طریق شعبه هلال‌احمر در شاهین شهر و شعب سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 6095233

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • فیلمی از شیوه انتقال آذوقه به عشایر محاصره شده در سیل
  • (ویدئو) انتقال آذوقه با طناب به عشایر آبدانانی
  • انتقال آذوقه به عشایر روستاهای آبدانان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند