Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:45:10 GMT

ترکیه چگونه به انفجار بیروت نگاه کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۰۹۴

ترکیه چگونه به انفجار بیروت نگاه کرد؟

انفجار در انبارهای نیترات آمونیوم بندر بیروت که تا لحظه مخابره خبر بیش از 100 کشته و هزاران زخمی داشته است، همچنین بطور گسترده در رسانه های اجتماعی ترکیه بازتاب یافت و اخبار مرتبط با انفجار و پیامدهای آن در راس اخبار شبکه های رادیو تلویزیونی و نیز شبکه های اجتماعی این کشور قرار گرفت.

گزارش رسانه های ترکیه عمدتا به نقل از منابع رسمی در لبنان بوده است و بر خلاف برخی رسانه های منطقه از جمله رسانه های سعودی که با اهداف خاص سعی در جریان سازی داشته اند، از هرگونه گمانه زنی و طرح ادعاهای بی پایه، اجتناب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین بازتاب های رسانه ای مربوط به تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با میشل عون همتای لبنانی اش بود که اردوغان در این گفت وگو، آمادگی کشورش برای ارسال کمکهای مورد نیاز به آن کشور را اعلام کرد.

اردوغان همچنین از طریق توئیتر یک پیام تسلیت خطاب به مردم لبنان به زبان عربی منتشر کرد.

ساعاتی بعد از انفجار فوات اوکتایی معاون رییس جمهور، مولود چاووش اوغلو وزیرخارجه و نیز مصطفی شن توپ رییس مجلس ملی ترکیه نیز پیامهای همدردی با لبنان منتشر و آمادگی دولت آنکارا برای کمک به مردم لبنان را اعلام کردند.

هاکان چاکیل سفیر ترکیه در بیروت در بعد از انفجار در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی با عنوان اینکه کارکنان سفارت همگی در سلامت بسر می برند اعلام کرد که محل اقامت سفیر و خانواده وی که مجزا از سفارت است، بدلیل انفجار دچار خساراتی شده و وی مجبور به ترک آنجا شده است.

وزارت خارجه ترکیه هم در پی انفجار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در جریان انفجار یاد شده دو تبعه ترکیه بطور سطحی زخمی شده اند. شرکت هواپیمایی ترکیه ( ترکیش ایر) نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که براثر شدت انفجار و شکستن شیشه های دفتر ترکیش ایر در بیروت یکی از کارمندان این شرکت بطور سطحی زخمی شده است.

رسانه های نوشتاری ترکیه نیز خبر مرتبط با انفجار را روز جاری بطور گسترده و در بخش اخبار خارجی به اطلاع مخاطبان خود رسانده اند.  

تاکنون در هیچ رسانه ترکیه ای بجز اخبار منتشره از سوی مسوولان رسمی لبنان در مورد انفجار خبر و یا گمانه زنی منتشر نشده است و فعلا اخبار و گزارش ها به ابعاد و جزییات انفجار اختصاص دارد.

برچسب‌ها انفجار بیروت آنکارا رجب طیب اردوغان پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار بیروت آنکارا رجب طیب اردوغان انفجار بیروت آنکارا رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی

رسانه‌های عبری زبان امروز-چهارشنبه از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در چندین شهرک در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، وبگاه العهد به نقل از رسانه‌های صهیونیست گزارش داد: آژیرهای خطر در شهرک‌های «نطوعه»، «متات»، «الکوش» و «حرفیش» در غرب الجلیل به صدا درآمد.

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان با انتشار صحنه‌هایی از هدف قرار دادن ساختمان‌هایی که سربازان رژیم صهیونیستی در آن مستقر بودند خبرداد که توسط مبارزانش هدف قرار گرفتند. از جمله این اهداف حملات مستقیم به مقر «رادار» نظامی ارتش اسرائیل بود.

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله لبنان - شامگاه سه‌شنبه صحنه‌هایی از عملیات مبارزانش در هدف قرار دادن ساختمان‌هایی که سربازان اسرائیلی در شهرک متولا مستقر بودند، منتشر کرد و در بیانیه‌ای جداگانه تخریب آن‌ها را تایید کرد.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های نظامی مقاومت نشان می‌دهند که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق
  • بازخوانی یک جنایت
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه