Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@13:26:09 GMT

یکی از محبوب‌ترین امکانات آیفون به اندروید آمد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۲۴۹

 این قابلیت جدید که پاسخ گوگل به ویژگی "ایردراپ" اپل است، اشتراک گذاری در نزدیکی (Nearby Share) نام دارد و کاربران اندروید مدتها خواستار آن بودند.

قابلیت جدید هنگامی که دستگاههای اندرویدی نزدیک هم قرار دارند تشخیص داده و اجازه می دهد کاربران بدون اجرای برنامه، به اشتراک گذاری محتوا بپردازند. هنگامی که کاربران اندروید دریافت کننده را انتخاب می کنند، گوشی به طور اتوماتیک بهترین راه برای اشتراک گذاری فایل مانند استفاده از بلوتوث یا وای فای را انتخاب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قابلیت حتی هنگامی که دستگاه آفلاین است هم کار می کند.

دارندگان دستگاه اندرویدی می تواند محتوا را به صورت ناشناس دریافت و ارسال کنند زیرا گزینه هایی برای مخفی شدن یا آشکار شدن برای همه یا برخی از تماسها وجود دارد. این قابلیت در ماههای آینده در کروم بوک موجود خواهد بود و تقریبا مانند ایردراپ است که در دستگاههای آیفون، آی پد و مک کار می کند.

قابلیت Nearby Share در گوشیهای مجهز به نسخه ۶ اندروید موجود خواهد بود و برخی از گوشیهای گوگل پیکسل و سامسونگ، نخستین دستگاههایی خواهند بود که این آپدیت را دریافت می کنند. گوگل اعلام کرده که سایر گوشیها این قابلیت را در هفته های آینده دریافت خواهد کرد. این قابلیت پیش از این در ظرفیت محدود برای برخی از تلفنهای اندرویدی که نسخه بتای "گوگل پلی سرویس" را نصب کرده بودند، موجود بود.

طبق آمار موسسه آی دی سی، سیستم عامل اندروید گوگل ۸۵.۴ درصد از استفاده جهانی از تلفن هوشمند را به خود اختصاص داده است اما فاقد گزینه مشابه ایردراپ اپل بود.

گوگل پیشتر از قابلیت اشتراک گذاری فایل با استفاده از فناوری NFC که اندروید Beam نام داشت، پشتیبانی کرده بود اما سال گذشته آن را در آپدیت اندروید ۱۰ حذف کرد. این آپدیت پس از آن آمد که کاربران اندروید خواستار قابلیت اشتراک گذاری فایل مشابه ایردراپ اپل شدند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، این ویژگی در حالی اضافه شده که سازندگان گوشی پیش از این قابلیت اشتراک گذاری سریع محتوا میان دو دستگاه را اضافه کرده اند. غولهای فناوری چینی اوپو، ویوو و شیائومی در ژانویه ابتکاری را برای اشتراک گذاری سریع فایل بین دستگاههای ساخت این شرکتها اعلام کرد. سامسونگ هم ویژگی به نام "کوئیک شیر" را در مدل گلکسی اس ۲۰ عرضه کرده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گوگل بلوتوث گوگل سیستم عامل تلفن فناوری فناوری سامسونگ تلفن سامسونگ سیستم عامل شیر گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت گاز استان  از واگذاری 1 هزار و 358 اشتراک رایگان و گازکشی رایگان داخلی 2 هزار و 383 مشترک تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان طی سال 1402 خبر داد.

رحمان محمودی گفت: در راستای ایفای بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان  در سال گذشته  1 هزار و 358 اشتراک رایگان به مددجویان نهادهای حمایتی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 752 میلیون ریال واگذار شده است. 

وی گفت:  از این تعداد اشتراک  رایگان واگذار شده، 1157 اشتراک مربوط به مددجویان  کمیته امداد و 201 اشتراک رایگان مربوط به مددجویان  سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی 2383 مشترک نهادهای حمایتی استان طی سال گذشته افزود: هزینه گازکشی داخلی این مشترکین حدود 129 میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد