Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:35:31 GMT

سپند امیرسلیمانی: همواره ماسک می زنم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۲۶۷

سپند امیرسلیمانی: همواره ماسک می زنم

سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به روزهای گذشته از شروع سال ۹۹ و فعالیت‌هایی که در این مدت انجام داده است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در این ایام برخی اوقات به رادیو می‌روم و بیشتر اجرای اینترنتی دارم و  عمدتا مواردی از این دست را انجام می دهم.

اوضاع خوبی نیست و این روزها زندگی سخت شده است؛ درحال حاضر کار تصویری و بازیگری انجام نمی دهم و بیشتر در فضای مجازی فعالیت می‌کنم، لایوی داریم که کمپینی برای آقای کریم باقری است که آن را اجرا می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپین آقای باقری بیشتر فوتبالی است و من آقای باقری و خداداد عزیزی به نوعی در کنار هم آن را اجرا می‌کنیم.وی افزود: این روزها کارهای سینمایی خاصی پیشنهاد نمی‌شود (جز یک موردی بود که به نظرم جذاب نیامد) ولی تا جایی که می‌دانم کار خاصی هم در این ایام انجام نمی‌شود.

نقش و پیشنهاد کاری اگر باشد که به نظرم مناسب بیاید، حتما حضور پیدا می‌کنم اما ترجیحم این است که بین بازی‌هایی که جذاب نیست و پیشنهادهایی که دلچسب نیست، همین کارهای جست گریختۀ به جز بازیگری را انجام دهم.

بازیگر سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی‌ای همچون پاورچین (۱۳۸۲-۸۳)، من یک مستاجرم (۱۳۸۳)، شبهای برره (۱۳۸۴)، نرگس (۱۳۸۵)، مرد دوهزارچهره (۱۳۸۸)، آسمان همیشه ابری نیست (۱۳۸۹)، تبریز در مه (۱۳۹۱)، کلاه پهلوی (۱۳۹۲)، خروس(۱۳۹۲)، در حاشیه(۱۳۹۴)، معمای شاه (۱۳۹۵)، همسایه‌ها (۱۳۹۵)، زوج یا فرد(۱۳۹۷)، کامیون (۱۳۹۹) تصریح کرد: چون به شدت مراعات موارد بهداشتی را می‌کنم برخی جاها را هم اساسا نمی‌روم، همین موضوع باعث شده است که کارهایم عمدتا کارهایی جسته و گریخته باشد.

وی افزود: این روزها خیلی کمتر از خانه بیرون می‌آیم و در ماشینم تعداد زیادی ضدعفونی کننده و ماسک دارم و برای هرموردی که از خانه بیرون می‌آیم، همواره ماسک می زنم، به شدت مراقبت می‌کنم و هرچیزی را قبل از استفاده ضدعفونی می‌کنم.

فکر می کنم از این لحظه به بعد، خدا باید به ما و تمام مردم جهان رحم کند، چرا که این ماجرا به نظرم ماجرایی به راحت جمع شدنی نیست.

البته نمی‌شود همه کوتاهی‌ها و مشکلات ایجاد شده را به مردم و عدم برخورد مناسب آنان نسبت داد و مسئولین باید پاسخگوی شرایط باشند و اعلام کنند که دقیقا چه کرده‌اند. شاید بد نباشد که سایتی راه اندازی شود و در آن اطلاعاتی درباره این شرایط برای مردم به شدت به روزرسانی شود.

شاید لازم باشد که با کسانی که ماسک نمی‌زنند، برخوردی جدی‌تر شود

هنرپیشۀ فیلم‌های دندان طلا (۱۳۷۰)، نان، عشق و موتور هزار (۱۳۸۰)، اخراجی‌ها (۱۳۸۵)، مظفرنامه (۱۳۸۶)، اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۸)، اخراجی‌ها ۳ (۱۳۸۹)، مردان مریخی و زنان ونوسی (۱۳۸۹)، چک (۱۳۹۰)، خوب، بد، جلف (۱۳۹۴)، هزارپا(۱۳۹۶) و فیلم کوتاه پیاده (۱۳۹۷) با انتقاد از رفتارهایی که باعث مرگ و بیماری هم‌وطنانمان می‌شوند، گفت: به نظرم ما ایرانی‌ها اخلاق شروع به قتل و شروع به خودکشی خوبی داریم و نمود آن در کارهایی است که انجام می‌دهیم؛ دنده عقب رفتن در اوتوبان، جلوی هم پیچیدن در رانندگی یا موتور سوارانی که کلاه ایمنی بر سر نمی گذارند، این‌ها همه مصداق اهمیت ندادن به خود و دیگران است.

زمانی برای کمربند زدن پلیس فشار قهریۀ شدیدی گذاشت؛ امروز هم به نظرم شاید لازم باشد که با کسانی که ماسک نمی‌زنند و مراعات شرایط اجتماعی را نمی‌کنند، برخوردی جدی تر شود. چرا که این اهمال و بی‌توجهی علاوه بر خود، باعث آسیب زدن به جامعه و بیمار ساختن دیگران می‌شود.

فیلم می‌بینم و ساز می‌زنم

این هنرمند که سابقۀ حضور در نمایش‌های خانگی‌ای همچون ماه از روی سکو، خاندان سیبیلیان، به رنگ آسمان، پروانه در آتش، اعتراف، کلاه گیس، این یک تصادف نیست، پنگوئن و تبریز در مه را دارد، در توضیح روزمرگی‌های خویش در ایام کرونا، یادآور شد: روزهای درخانه را فیلم می‌بینم و ساز می‌زنم.

وی افزود: آخرین فیلمی که دیدم جهان با من برقص ساخته سروش صحت بود که فیلمی خوش ساخت و به عقیده‌ام بسیار جذاب بود.

از فیلم‌های اکران آنلاین فیلم خروج را دیدم و دوست دارم که فکر کنم آقای حاتمی‌کیا همچنان آژانس شیشه‌ای می‌سازد و ترجیح می‌دهم در مورد ایشان در همان دوره (دهۀ ۷۰) صحبت کنم و نه دوران جدید.

وی در انتها و در اشاره به وضعیت سعید امیرسلیمانی تاکید کرد: حال پدرم عالی است و این روزها را مانند همۀ مردم در فضای مراعات اجتماعی می‌گذراند.

برچسب‌ها سعید امیرسلیمانی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما تلویزیون هنرمندان فیلم نمایش خانه هنرمندان ایران اکران فیلم سپند امیرسلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید امیرسلیمانی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما تلویزیون هنرمندان فیلم نمایش خانه هنرمندان ایران اکران فیلم سپند امیرسلیمانی سعید امیرسلیمانی سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما تلویزیون هنرمندان فیلم نمایش خانه هنرمندان ایران اکران فیلم سپند امیرسلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • حمله سرمربی والنسیا به داور: به نفع بارسا تصمیم گرفتی!
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید