Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه ای بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه تربیت مدرس در راستای حمایت ویژه از دانشجویان پسا دکتری منعقد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه داتشگاه خبرگزاری تسنیم، ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران امروز در نشستی خبری که در راستای انعقاد تفاهم نامه با دکتر محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس به صورت مجازی در محل صندوق حمایت از پژوهشگران برگزار شد، افزود: تاکنون این صندوق از 561 طرح مصوب دانشگاه تربیت مدرس حمایت کرده و مجموعا 7درصد اعتبارات این صندوق به دانشگاه اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران افزود: طرح‌های مصوب این دانشگاه‌ شامل 35 طرح پسادکتری، 2 طرح پسادکتری معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان، 45 طرح پسا دکتری تفاهم نامه‌ای، 2 طرح پسا دکتری کرسی پژوهشی، 98 طرح رساله دکتری، 6 ثبت بین المللی اختراع طرح صنعتی، 3 طرح مورد حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی و 4 گرنت پژوهشی می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از 3 کرسی پژوهشی، 5 مورد طرح بین الملل و 358 طرح پژوهشی از دیگر حمایت های صندوق به شمار می رود، بیان کرد: بر اساس آمارها 7 درصد طرح‌های مصوب این صندوق مربوط به این دانشگاه می‌شود ضمن آنکه 7 درصد اعتبارات ما نیز به طرح‌های مصوب دانشگاه تربیت مدرس اختصاص یافته است.

افتخاری با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه تربیت مدرس گفت:در این تفاهم نامه زمینه‌های همکاری برای اجرای پسا دکتری ویژه فراهم خواهد شد. در این تفاهم نامه تمرکز طرح پسادکتری ویژه در جذب نخبگان برتر شاغل در دانشگاه‌های کشور و همچنین نخبگان ایرانی خارجی از کشور در دانشگاه‌هاست. محتوا و ساختار پسا دکتری ویژه با پسا دکتری عادی یکسان است ولی در طرح پسا دکتری ویژه یک مرحله اضافه برای جذب دانشجویان برتر در دانشگاه‎ها دیده شده است.

افتخاری افزود:در این برنامه پسا دکتری ویژه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بسته‌های حمایتی تعریف شده تا پژوهشگران طرح های خود را اجرایی کنند. این بسته‌ها شامل «حق التحقیق» و «پژوهانه» برای فعالیت‌های پژوهشی و سفرهای علمی هستند.

78درصد دانشجویان خارجی خواهان تخفیف شهریه آموزش آنلاین شدندشیوع کرونا برنامه 59 درصد دانشجویان خارج از کشور را تحت تاثیر قرار داده استگزارش| افغانستانی‌ها در صدر دانشجویان خارجی محصل در ایران/ حذف یک مانع در جذب دانشجویان بین المللی

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه با مراکز علمی، افراد برجسته و دارای صلاحیت که عملکرد درخشانی در این دوره داشته باشند، جذب دانشگاه‌ها می شوند؛  مدت زمان طرح پسا دکتری ویژه یک سال است که در صورت تایید و توافق، این مدت زمان تا یک سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.

افتخاری گفت: طرح‌های اجرا شده در این دوره، طرح‌های تحقیقاتی هستند که در دوره دکتری به بلوغ کافی نرسیده است و در مدت یک تا دو ساله این طرح‌ها به بلوغ فناوری می رسند.

امکان بهره مندی متخصصان غیر مقیم از طرح پسادکتری ویژه

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: متخصصان ایرانی غیر مقیم که مایل به شرکت در طرح پسا دکتری ویژه هستند می توانند به صورت آنلاین در سامانه جذب وزارت علوم ثبت نام ‌کنند و در صورت درخواست دانشگاهی برای جذب شان با بارگذاری معرفی نامه و درخواست دانشگاه در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از ارزیابی صندوق حمایت از پژوهشگران از تسهیلات بهره ببرند.

افتخاری افزود: به منظور حمایت از طرح‌های محققان ایرانی غیر مقیم مبلغ 100 میلیون تومان اختصاص داده شده که برای اجرای طرحشان از سوی صندوق دریافت خواهند کرد. تاکنون بسته حمایتی طرح پسا دکتری به 1200 نفر از فارغ التحصیلان برتر اختصاص داده شده است.

وی افزود: این میزان حمایت برای 13 دانشگاه بوده است.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت علوم دانشگاه تربیت مدرس بیشتر بخوانید... بررسی شکایت دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه در کمیسیون اصل نود مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر پایان یافت/ امکان اسکان در سراهای دانشجویی وجود ندارد شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا برای ترم آینده اعلام شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بررسی شکایت دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه در کمیسیون اصل نود مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر پایان یافت/ امکان اسکان در سراهای دانشجویی وجود ندارد شیوه آموزش دانشجویان غیر ایرانی در ایام کرونا برای ترم آینده اعلام شد واژه های کاربردی مرتبط وزارت علوم دانشگاه تربیت مدرس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله ۲ قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید ۳ پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان است ۴ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۵ تشکیل کمیته مشترک مجلس و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز ۶ اسامی ۷ نماینده ای که امروز با تأخیر به جلسه علنی مجلس آمدند ۷ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۸ نامه معرفی «مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صنعت اعلام وصول شد مهمترین اخبار سیاسی روحانی: عید غدیر عید سیاست و حکومت است/ دشمنان نمی‌توانند نظام اسلامی را از مردم بگیرند تصویب دوفوریت لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در مجلس اعلام وصول طرحی درباره تشکیل کمیسیون های تخصصی آمادگی کمیسیون بهداشت مجلس برای کمک به حادثه‌دیدگان بیروت مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عید غدیر عید سیاست و حکومت است/ دشمنان نمی‌توانند نظام اسلامی را از مردم بگیرند آخرین اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|تخریب نیمی از بیروت؛ بازگشت هزاران نفر به منازل تا ۲ یا ۳ ماه ممکن نیست تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به‌زودی آغاز می‌‌شود چرایی تصمیمی که باعث ایجاد صف انتظار بیش از ۱۵ ساله برای اعزام به "حج تمتع" شد/ جزئیات آخرین اقدامات درباره دیه شهدای مسجدالحرام جهانگیری: موافق توزیع کالابرگ نیستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه تربیت مدرس وزارت علوم دانشگاه تربیت مدرس رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران دانشگاه تربیت مدرس پسا دکتری ویژه طرح پسا دکتری طرح پسادکتری دانشگاه ها تفاهم نامه غیر مقیم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه

گروهی از دانشجویان دانشگاه آمریکایی پرینستون به نشانه همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش ایسنا، اعضای «اردوگاه همبستگی فلسطین» در دانشگاه پرینستون روز شنبه و در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما برای همبستگی با فلسطینی‌های غزه که از محاصره مداوم اسرائیل رنج می‌برند، اعتصاب غذا را آغاز کرده‌ایم.

به نقل از آناتولی، بیانیه این دانشجویان می‌افزاید: این اعتصاب پاسخی به امتناع دولت از پاسخگویی به خواسته‌های ما برای جدایی و عدم سرمایه‌گذاری از اسرائیل است.

اعضای «اردوگاه همبستگی فلسطین» در دانشگاه پرینستون عنوان کردند: داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که غزه بیشترین تعداد افرادی را که با قحطی فاجعه‌بار مواجه هستند، در خود جای داده است.

از ۱۸ آوریل، دانشگاه‌های آمریکا صحنه جنبش دانشجویی برای حمایت از نوار غزه در مقابله با جنگ رژیم صهیونیستی بوده است. این جنبش سپس به دانشگاه های چندین کشور مانند فرانسه، انگلستان، آلمان، کانادا و هند گسترش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر با حمایت آمریکا حملات مرگباری را علیه غزه انجام داده است که در آن حدود ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها