Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:40:00 GMT

میزان جرایم در استان البرز ۳.۳ درصد کاهش داشته است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۳۷۸

میزان جرایم در استان البرز ۳.۳ درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خدمت گذاران مردم در نیروی انتظامی استان با اقدامات زیربنایی و اساسی برای کاهش جرایم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی مجرمان در محدوده‌ای احساس ناامنی داشته باشند از آنجا کوچ می‌کنند، گفت: خوشبختانه در بسیاری از نقاط استان به این موفقیت کوچ مجرمین رسیده ایم، کشف جرم، رأی دادگاه صالحه و اطلاع رسانی به موقع نقش مهمی در کاهش جرایم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در بخش دیگری گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته جرایم در استان ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

سردار محمدیان در خصوص اینکه چرا استان البرز در زمینه بروز برخی جرایم رتبه بالایی در کشور دارد، گفت: جمعیت جوان البرز نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است، از طرفی تعداد محلات کم برخوردار استان نیز قابل توجه است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص وضعیت رسیدگی به وضعیت خانه‌های متروکه و مخروبه در نقاط حاشیه نشین و محروم کرج که پاتوق و محل تجمع معتادان شده است، گفت: در مناطق حاشیه نشین کرج از جمله خط چهار حصار تعدادی خانه‌های توقیفی وجود دارد که هنوز تخریب نشده اما مرتب توسط نیروی انتظامی سرکشی می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز بیان کرد: در ملک آباد نیز تعدادی خانه متروکه یا مخروبه محل تجمع معتادان داریم که هنوز تخلیه نشده اند و مرتب نظارت می‌شوند اما تعدادی زیادی از این دست خانه‌ها را تخلیه کرده ایم و ساکنان آن مجبور به کوچ اجباری شده اند.

لزوم احداث کلانتری در مناطق حاشیه‌ای

سردار محمدیان با اشاره به اینکه هنوز برخی خانه‌های متروکه و مخروبه محل تجمع معتادان در کرج وجود دارد که پلیس از وجود آن مطلع نیست، افزود: اما مردم از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ می‌توانند آدرس این خانه‌ها را به ما اطلاع دهند که پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص این خانه یا خود مالک باید نسبت به اقدامات امنیتی مانند بلند کردن دیوار و عوض کردن درب ورودی منزل اقدام کنند یا شهرداری در زمینه دیوارکشی و در صورت لزوم تخریب آن ملک وارد عمل شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در خصوص ایجاد یک پاسگاه یا واحد کلانتری در شهرک‌های مسکن مهر استان البرز برای تأمین امنیت بیشتر ساکنان، گفت: برای احداث چنین مجموعه‌هایی فضای کافی در اختیار نداریم اما در حال حاضر ایستگاه‌های کلانتری را دایر کرده ایم.

سردار محمدیان تاکید کرد مقرر است در چهار محله حاشیه نشین و محروم کرج از محل اعتبارات بازآفرینی ساخت مکان‌های جدید تحت پوشش نیروی انتظامی مانند واحدهای کلانتری انجام شود.

کد خبر 4991828

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی شهرستان کرج فرمانده انتظامی البرز کاهش جرایم ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کمک مومنانه بارش باران نیروی انتظامی استان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت