Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگران عقیده دارند اوج دوباره همه گیری ویروس کرونا باعث بسته شدن پالایشگاه های بیشتری در آمریکا خواهد شد.ظرفیت پالایش نفت آمریکا تا ۱۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، ظرفیت پالایش نفت آمریکا در سال جاری میلادی بیشترین کاهش را طی یک دهه گذشته خواهد داشت. همه گیری ویروس کرونا سفرها را محدود کرده و آتش سوزی باعث شده چندین پالایشگاه نفت آمریکا بسته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با کاهش 30 درصدی تقاضای سوخت به خاطر همه گیری ویروس کرونا، پالایشگاه ها در سراسر جهان کارخانه های خود را تعطیل کرده اند. شرکت ماراتون پترولیوم آمریکا پالایشگاه های خود در کالیفرنیا و نیومکزیکو را به خاطر کاهش تقاضا تعطیل می‌کند.

 

شرکت انرژی سولوشنز فیلادلفیا پس از بروز آتش سوزی و یکسری انفجارها در پالایشگاهش در تابستان سال گذشته، آن را تعطیل کرد و به فروش رساند.

 

این سه پالایشگاه روی همه رفته 523 هزار بشکه در روز نفت را پالایش می‌کردند که حدود 3 درصد کل ظرفیت پالایش آمریکا را تشکیل می‌داد.. ظرفیت پالایش نفت آمریکا تا 18.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

 

بیشترین کاهش ظرفیت پالایشگاهی آمریکا در 2012 با بسته شدن پالایشگاه جزایر ویرجین آمریکا صورت گرفت. تعطیلی این پالایشگاه 408 هزار بشکه در روز از ظرفیت پالایشی آمریکا کم کرد. یک گروه سرمایه گذار این کارخانه را خریداری کرده و قرار است در سال جاری میلادی دوباره آغاز به کار کند. به این ترتیب 200 هزار بشکه در روز به ظرفیت پالایش آمریکا اضافه می‌شود.

 

ولی تحلیلگران عقیده دارند اوج دوباره همه گیری ویروس کرونا باعث بسته شدن پالایشگاه های بیشتری خواهد شد. شرکت اکسون موبیل توسعه پالایشگاه خود در ایالت تگزاس را به تعویق انداخته است. قرار بود تولید در این پالایشگاه دو برابر شود.

رکود های قبلی موقتاً رشد فعالیت پالایشگاهی در آمریکا را متوقف کرده بود ولی رکود شدید سال جاری تا مدت ها روند توسعه فعالیت پالایشگاهی در آمریکا را متوقف می‌کند.

همه گیری ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم بر سر کار خود حاضر نشوند و دورکاری کنند، به این ترتیب تقاضا برای سوخت خودرو تا 2021 پایین باقی می ماند. به نظر می‌رسد بازگرداندن ظرفیت پالایشگاهی در آمریکا تا حد زیادی بستگی به توسعه صادرات بنزین، دیزل و سوخت هواپیما دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز کروناویروس کالیفرنیا فیلادلفیا پالایش امریکا همه گیری ویروس کرونا بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • رئیسی: تقابل آشکار جریان شرافت و شرارت در غرب
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است