Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:20:24 GMT

خاطرات ۱۱ هزار رزمنده استان اردبیل منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۵۲۸

خاطرات ۱۱ هزار رزمنده استان اردبیل منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی واحد صبح چهارشنبه در آئین رونمایی از کتاب که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار شد عنوان کرد: تیم‌هایی در قالب نویسندگان و مصاحبه کنندگان دفاع مقدس در شهرستان‌ها فعال است و در حال جمع آوری اطلاعات شهدا و زندگینامه و خاطرات شهدا و رزمندگان هستند و پس از جمع آوری و بررسی، اطلاعات جمع آوری شده به چاپ خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از چاپ ۵۰ عنوان کتاب در سال خبر داد و افزود: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل هر ساله ۵۰ عنوان کتاب در زمینه خاطرات دفاع مقدس و شناساندن شهدا منتشر می‌کند که بیشتر زحمات آن با نویسندگان و پژوهشگران این عرصه است که جا دارد از زحمات تمامی تلاشگران در این عرصه قدردانی به عمل آید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: در سال جاری نیز با تلاش نویسندگان و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس ۵۰ عنوان کتاب به چاپ خواهد رسید و علاوه بر آن ۱۰ عنوان کتاب صوتی نیز منتشر می‌شود.

واحد ادامه داد: انتظار داشتیم رونمایی از این ۱۰ جلد کتاب با حضور تمامی نویسندگان و خانواده شهدا و رزمندگان برگزار می‌شد که متأسفانه به دلیل شرایط پیش آمده از شیوع بیماری کرونا این مراسم با ظرفیت حدود ۲۰ نفر برگزار شد.

وی بیان کرد: مساحت موزه شهدای استان ۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع است و ۲ سالن گالری دائم و گالری موقت هر کدام به مساحت یک هزار و ۴۰۰ متر در حال انجام عملیات اجرایی است و با توجه به اعتباراتی که اختصاص یافته امیدواریم بخش‌های بیشتری از این موزه در سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اذعان کرد: مشارکت نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی در ساخت این موزه خوب بوده و طبق قول مساعدی که از سوی نمایندگان استان دریافت کرده ایم اعتبارات مناسبی در آینده‌ای نزدیک به موزه شهدای استان اختصاص خواهد یافت.

واحد اظهار کرد: در تلاش هستیم تا در هفته دفاع مقدس یکی از سالن‌ها را به بهره برداری برسانیم تا در ایام دفاع مقدس مورد استفاده عموم علاقمندان به عرصه دفاع مقدس و فرهنگ شهادت قرار گیرد.

وی بیان کرد: ۲۵۰ عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس در سال جاری پیش بینی کرده ایم که در صورت بازگشت وضعیت استان به حالت عادی کرونا این برنامه‌ها به صورت حضوری و یا در صورت ادامه وضعیت قرمز برنامه‌ها با ظرفیت محدود و یا در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: طرحی با موضوع دیدار با مادران شهدا را آغاز کرده ایم و با توجه به اینکه استان اردبیل ۳ هزار و ۴۰۰ شهید به انقلاب اسلامی و کشورمان تقدیم کرده اما در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ نفر از مادران شهید در حال حاضر در قید حیات هستند که باید از وجود آن بزرگواران در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نهایت استفاده را بکنیم.

واحد ادامه داد: طی دیدار با مادران شهدا مصاحبه و گفتگویی از مادران در رابطه با خاطرات و خصوصیات اخلاقی شهدا انجام می‌شود و اطلاعات به دست آمده در قالب کتاب توسط نویسندگان و پژوهشگران این عرصه به چاپ خواهد رسید.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل دارای ۳۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس است در حال حاضر ۲۴ هزار رزمنده در قید حیات هستند و در تلاش هستیم خاطرات ۱۱ هزار رزمنده را تا اسفندماه سال جاری جمع آوری کنیم و تا پایان سال به چاپ برسانیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب‌هایی با موضوعیت دفاع مقدس با عنوان‌های خط هشت ‏به‬ قلم علیرضا حسن زاده، ب مثل بابا- ع مثل عشق ‏به‬ قلم فرانک انصاری، پرواز با خورشید ‏به‬ قلم صغری جوادی، کتاب پنج جلدی حس پروانگی ‏به‬ قلم اعظم شریف، مرواریدها ‏به‬ قلم تورن قربانی صادق، موقعیت ستاره‌ها ‏‬ به قلم شاهد مجتهدزاده، میان گریه می خندم ‏به‬ قلم مهناز نورالله زاده رونمایی شد.

کد خبر 4991674

منبع: مهر

کلیدواژه: علی واحد دفاع مقدس رونمایی کتاب ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند کمک مومنانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز خبرنگار ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل نشر ارزش های دفاع مقدس هزار رزمنده عنوان کتاب حفظ آثار سال جاری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این کتاب ضمن مرور و بررسی کارکرد ترجیع‌بند در شعر کلاسیک و نیز دوران مشروطیت، به بررسی کارکردهای متفاوت بند ترجیعی در شعر معاصر و شعر نو فارسی پرداخته شده و با ذکر نمونه‌هایی از نیمایوشیج، اخوان ثالث، سهراب سپهری، احمد شاملو، گارسیا لورکا، آلن‌پو و … اهمیت آن از نظر شکل، ساختار و محتوا نشان داده شده است.

این کتاب را می توانید از طریق سایت‌های فروش کتاب تهیه کنید.

۲۲۰۵۷



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900205

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد