Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:32:33 GMT

آیا بعد از بیروت نوبت حیفا است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۵۴۶

آیا بعد از بیروت نوبت حیفا است؟

حادثه دیروز سه شنبه ناشی از انفجار ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت، این شهر ساحلی را به شدت لرزاند. این انفجار در یکی از انبارهای این بندر که به مدت ۶ سال دپو شده بود، اتفاق افتاد و بر اساس اعلام هلال احمر لبنان تاکنون ۱۰۰ کشته و ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

اکنون پس از فاجعه در لبنان این ترس در دل صهیونیست‌ها افتاده که مبادا این حادثه برای بندر حیفا نیز رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه ان۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که پس از انفجار در لبنان این حادثه در حیفا هم می‌تواند اتفاق بیافتد.

همچنین گیلا گاملیل نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی به موج ۱۰۳ اف‌ام رادیو اسرائیل گفت که باید مواد شیمیایی خطرناک از بندر حیفا خارج شوند.

الی لوی خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به همین رادیو گفت که هر کس این فاجعه را در بیروت می‌بیند باید درک کند که این اتفاق می‌تواند در بندر حیفا هم بیفتد.

وی افزود که تانکرهای عظیم سوخت از جمله یک مخزن آمونیاک وجود دارد که در ده‌ها کامیون در بندر نگهداری می‌شوند. از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی با تکیه بر صحبت‌های میکی حیموویچ رئیس کمیته محیط زیست و امور داخلی پارلمان گزارش دادند که اسرائیل پس از انفجار بیروت باید بسیار نگران باشد و طرحی را در راستای توقف صنعت پتروشیمی در حیفا در قلب یک بندر و جمعیت فراوان، ارائه دهد.   

مرکز تحقیقات محیط زیست حیفا نیز روز چهارشنبه تاکید کرد که هزار و ۵۰۰ مرکز مخاطره آمیز و ۸۰۰ نوع ماده شیمیایی خطرناک در بندر حیفا در نزدیکی مناطق مسکونی وجود دارد. یک کارشناس صهیونیستی نیز در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن ۹۵) مخازن آمونیاک رژیم صهیونیستی را از بمب اتمی هیروشیما خطرناکتر توصیف کرده بود.

یک تانکر بزرگ دارای ۱۲ هزار تن آمونیاک در بندر حیفا را که توسط نهادهای محیط زیستی خطرناک توصیف شده بود، در سال ۲۰۱۷ تخلیه شد. برغم تخلیه تانکر آمونیاک در بندر حیفا، این مرکز تحقیقاتی تاکید کرد که تانکرهای حامل آمونیاک درست نزدیک مناطق مسکونی هستند. مواد شیمیایی برای ساخت مواد منفجره در مرکز حیفا قرار دارد و محل نگهداری یک کانتینر با ۱۵ تن آمونیاک غیر محافظت شده، است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از رویداد یک فاجعه در بندر حیفا در حالی مطرح می‌شود که وزیران این رژیم در آوریل ۲۰۱۳ (فروردین ۹۲) نیز در پی حادثه در تگزاس آمریکا نیز خواستار خارج کردن یک تانکر بزرگ حامل آمونیاک از این بندر شده بودند.

روزنامه تایمز اسرائیل در ماه مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) از وقوع نشت گاز در منطقه صنعتی در حیفا خبر داده بود.

یک حادثه دیگر نیز در پالایشگاه نفت در حیفا اتفاق افتاده بود که منجر به آتش سوزی بزرگی در این منطقه شده بود.

  

برچسب‌ها اسرائیل بیروت پرسش از خبر رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل بیروت پرسش از خبر رژیم صهیونیستی اسرائیل بیروت پرسش از خبر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی بندر حیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تمامی مدارس شهر قزوین در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مراکز پیش دبستانی به منظور حضور دانش آموزان و اولیا در مراسم سنتی پنجاه بدر و جلوگیری از ترافیک شهری در نوبت عصر روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، تعطیل است.

همچنین حضور عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

گفتنی است پنجاه بدر آئین سنتی و قدیمی مخصوص مردم شهر قزوین است که به پاس بارش‌های بهاری، پنجاهمین روز سال یا فصل بهار را در طبیعت سپری می‌کنند. برای همین در پنجاهمین روز بهار به باغستان قزوین می‌روند.

کد خبر 6100199

دیگر خبرها

  • حادثه‌ای غیرعادی در «آویویم» به وقوع پیوسته است
  • شنیده شدن صدای انفجارهای متوالی در طول خط ساحلی از حیفا تا نهاریا
  • مدارس نوبت عصر این شهر تعطیل شد
  • مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • بیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است