Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رهایی روز چهارشنبه در آستانه ۱۶ مرداد، چهلمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به خبرنگاران ابراز داشت: برای طرح رویان خرید زمین و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی عملیات احداث فاز اول ساختمانی همراه احداث خیابان ها و آسفالت ریزی کل محوطه انجام شده است و با حمایت مسوولان استانی و دولت با تخصیص اعتبارهای باقیمانده و اعتبارهای مربوط به تجهیزات در تکمیل آن تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان یادآوری کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف رویان نیز ظرفیت نوین و با ارزشی است که توسط این مجموعه از سال ۱۳۹۲ در استان مشغول به ارائه خدمت است و تا کنون بالغ بر ۲ هزار مراجعه و بیش از ۶۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان انجام شده است.
رهایی یادآور شد: اخذ موافقت کلی برای گروه برنامه ریزی گردشگری کویر و پیگیری برای اخذ موافقت اصولی گروه، انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط، پیش بینی و تهیه زمین به مساحت ۱۶ هکتار برای احداث مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی و همچنین اخذ موافقت قطعی برای مرکز خدمات تخصصی زمین شناسی و معدن، احداث و تجهیز آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی و انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه های مرتبط با مواد معدنی موجود در استان از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی است.
وی افزود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کویر سمنان و مرکز تولیدات گیاهای درشاهرودنیز از دیگر طرح‌های ملی جهاددانشگاهی در استان سمنان است که در ۲ حوزه مطالعات کویر و کشاورزی در حال راه اندازی است و تکمیل آن نیازمند حمایت مسوولان استانی و تخصیص اعتبارات باقیمانده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار نفر توسط جهاددانشگاهی استان آموزش دیده اند و ۶ هزار نفر از سامانه آموزشی و آزمون آنلاین جهاددانشگاهی استان سمنان بهره‌مند شدند.
وی  اظهار داشت: در یکسال گذشته بالغ بر ۵۱۷ نفر در غالب  ۱۶۳ دوره آموزشی آزاد شامل آموزش‌های زبان خارجه آموزش های مهارتی پزشکی، آموزش کامپیوتر و فناوری اطلاعات و کارآفرینی و همچنین ۳۳ هزار و ۶۱۶ نفر  در قالب ۵۸ دوره آموزشی کارفرمایی و قراردادی شرکت کردند.
به گفته رهایی  بیش از  ۲ هزار دوره آزمون برای بالغ بر ۶ هزار نفر از متقاضیان در دستگاه های اجرائی و فراگیران آزاد از طریق سامانه آموزش های مجازی و سامانه آزمون آنلاین جهاددانشگاهی استان سمنان نیز برگزار شده است.
رهایی ادامه داد: در یکسال گذشته ۲ هزار نفر در استان سمنان در بیش از ۵۰ دوره آموزشی مهارت پزشکی از جمله تکنیسین داروخانه، دستیار کنار دندانپزشک، کاربرد درمانی گیاهان دارویی، دستیار چشم پزشک و امدادگر اورژانس شرکت کردند و درصدبالای ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان افزود: مرکز نوآوری و شتاب دهی با زمینه فعالیت نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه صادره از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی و مرکز نوآوری طراحی اپلیکیشن موبایل از دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و IT در جهاددانشگاهی استان سمنان آغاز به کار کرده است.

برچسب‌ها سمنان مهدی شهر جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مهدی شهر جهاد دانشگاهی سمنان مهدی شهر جهاد دانشگاهی دانشگاهی استان سمنان جهاددانشگاهی استان جهاد دانشگاهی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران در اولین دوره مسابقه مناظرات دانش‌آموزی در ساری، تیم «آغوز» با تیم «سرخ ستاره» با موضوع «بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» در جایگاه موافق و مخالف به مناظره پرداختند که تیم آغوز در جایگاه مخالف، قهرمان این دوره از مسابقات شد.

به گزارش ایسنا، مسابقه مناظره دانش‌آموزی ۱۰ اردیبهشت با عنوان «گپ» با شرکت هشت تیم دانش آموزی در دبیرستان پسرانه شریعت ساری برگزار شد.

در این مسابقات تیم‌های؛ «آغوز، سرخ ستاره، نفار، دونا، نماشون و براردور» با موضوع «نقش اصلی در موفقیت علمی هر دانش‌آموز با خود اوست» به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های آغوز، سرخ ستاره، نفار و براردور به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در نهایت تیم آغوز با تیم سرخ ستاره با موضوع « بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» به مناظره پرداختند که تیم آغوز قهرمان این دوره از مسابقات شد.

محمدرضا جعفرزاده مدیر دبیرستان شریعت ساری با بیان اینکه مناظرات دانش‌آموزی فرصتی است تا دانش‌آموزان از همین دوران بتوانند نحوه برخورد با نظرات مخالف را بیاموزند، گفت: ما برای تربیت یک نیروی انسانی که بتواند در مجامع مختلف از ارزش‌ها دفاع کند باید از متوسطه اول و حتی مقاطع ابتدایی، آغاز کنیم.

جعفرزاده اظهار کرد: دانش‌آموزان استقبال خوبی از این دوره مسابقات فرهنگی داشتند و دوره آموزش کوتاه مدت فن بیان در مناظرات نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار شد. 

سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: در این نوع از مسابقات مناظره دانش آموزی لازم است تا گروه هدف بیاموزند که چگونه از حقشان در جامعه دفاع کنند و یا چگونه برای مطالبات خود از استدلال و منطق بیان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هر ساله مسابقات مناظرات دانشجویی را در همه استان‌ها برگزار می‌کند، افزود: اگر ما این مناظرات را از دوره متوسطه اول آغاز کنیم در آینده نزدیک در مقطع متوسطه دوم و دانشگاه برگزاری مناظرات از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

تقوی اظهار کرد: ارائه آموزش فن بیان و رعایت مولفه‌های یک مناظره عالی در جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود و این نهاد آمادگی دارد این دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان برگزار کند.

حسین نورانی، معاون واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که در جایگاه رئیس جلسه در این مناظرات ایفای نقش داشته است، اظهار کرد: اولین مسابقه مناظره دانش‌آموزی در استان مازندران با عنوان «گپ» در ساری برگزار شد و امیدواریم که در سال آینده مدارس بیشتری به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

وی افزود: این رویداد در راستای ترویج فرهنگ گفت‌ و شنود و تقویت آداب مباحثه برای یادگیری و تمرین تحمل نظر مخالف، در سطح دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برگزار شد.

نورانی به توجه بیشتر آموزش و پرورش به این نوع توسعه فکری و فرهنگی در مدارس استان خواستار شد و از مدیریت دبیرستان شریعتی و جهاد دانشگاهی در برگزاری این دوره مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند