Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، در پی ابتلای سخنگوی دولت به ویروس کرونا، نشست خبری این هفته علی ربیعی نیز به صورت مکتوب برگزار شد که طی آن وی در سومین بخش از پاسخگویی به پرسش خبرنگاران در جواب، سوالی درباره وضعیت مسکن و اینکه آیا دولت با مقصران این اتفاق برخورد می‌کند، اظهار کرد: اولا مسائل امروز بازار مسکن تابع بازارهای دیگر همچون کالا و ارزو همچنین نقدینگی انباشته شده و تمایل مردم به حفظ سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه مسکن در دولتهای یازدهم و دوازدهم هیچ وقت تعطیل نشده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: آنچه که رئیس جمهور بیان کرده اند معطوف به سعی بیشتر دولت در اتمام پروژه های ناتمام و بدون خدمات و عمدتا در بافتهای فرسوده است.

وی گفت: بزرگترین عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن مهر صورت گرفته است. بیش از ۱ میلیون وسیصد هزار واحد مسکن مهر در دولت دوازدهم صورت گرفته است که عموما فاقد زیرساخت لازم بوده اند و هزینه و زحمات زیادی برای ساخت تنها متحمل شده است.

ربیعی تاکید کرد: طبق تصمیم دولت، سازمان ها و دستگاه های دولتی باید اراضی دولتی واقع شده در محدوده و حریم شهرها را برای بهره برداری به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.

سخنگوی دولت یادآور شد: در جلسه ستاد اقتصادی نیز برای حمایت از مستاجران تصمیمات جدی در قالب بسته حمایتی، بسته سیاستی و مالیات بر خانه های خالی گرفته شده است که بزودی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا دولت حاضر است لیستی شفاف از نمایندگان مجلس دهم را که به‌کارگرفته منتشر کند، تاکید کرد: همواره در تمامی ادوار مجلس تعدادی از کارکنان دولت ودستگاه های اجرائی در میان نمایندگان مجلس هستند و این افراد پس از اتمام دوره نمایندگی به دستگاههای خود برمی‌گردند.

وی یادآور شد: بررسی های من نشان می دهد تعدادی از آنها درحال حاضر در مرخصی یا در مرخصی بدون حقوق بسر میبرند. بنابر این در آینده نزدیک و با بازگشت این دوستان به محل کار سابق خود مشخص خواهد شد چه کسانی به محل کار خود در دستگاه های اجرائی و دولت بازگشته‌اند.

سخنگوی دولت ادامه داد: اساس گردش نخبگان این است که افراد وقتی از مسندی کنار میروند همانند یک شهروند به جایگاه خود برگردند و هیچ کس بدون شایستگی در جایگاهی قرارنگیرد.

ربیعی گفت: البته یقینا باید از تجربه چندین ساله این افراد در حوزه سیاستگذاری و قانونگذاری در حوزه‌های مختلف استفاده لازم را کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که واکنش دولت به گزارش بی بی سی در مورد پنهان کاری در زمینه آمار و ارقام مربوط به کرونا چیست، اظهار کرد: این موضوع بارها از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مورد اشاره قرارگرفته است. در ایران همانند بسیاری کشورهای دنیا آمار ابتلا ومرگ و میر به این بیماری بر اساس تست PCR مشخص و بطور قطعی اعلام می شود. ما در ایران حتی افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان مبتلا که دارای تست مثبت هستند را جزو آمار قطعی اعلام می کنیم در حالیکه در بسیاری از کشورهای جهان اساسا این دو گروه را اعلام نمی کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

ایسنا/مازندران سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه، در حال حاضر در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب هستیم، گفت: ساخت مسکن محرومان مازندران باید خیلی جدی گرفته شود، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

احمد توکلی ۸ اردیبهشت در جلسه شورای مسکن که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمبود زمین در این استان چالش اساسی در اجرای دقیق تعهدات ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ سال کمتر از ۱۰ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در مسکن حمایتی عملیاتی شده است.

این‌ مسئول تصریح کرد: تعهد مازندران در ساخت مسکن خود مالکی ۳۱۰۷ واحد است که در این بخش عقب ماندگی ۳۵ درصدی به نسبت زمان برش دو ساله اجرا وجود دارد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: تا کنون ساخت ۱۱ هزار واحد در نهضت ملی مسکن مازندران در بخش خود مالکی قرارداد منعقد شد که پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

توکلی وضعیت ساخت مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن مازندران را مطلوب توصیف کرد و توضیح داد: تا کنون از تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن وعملیات ساخت ۱۷ هزار واحد شروع شده است که عمده این واحدها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارد.

وی تعهد مازندران در نهضت ملی مسکن در بخش باز آفرینی شهری را ۲۳ هزار و ۲۵۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز تا کنون برای ۱۰ هزار و ۲۹۰ واحد پروانه ساخت صادر شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران بر لزوم افرایش ساخت واحدهای مسکونی روستایی مازندران در تعداد طبقات با هدف استفاده بهینه از زمین تاکید کرد و گفت: در حال حاضر طبق مقررات ساخت مسکن در روستاها فقط تا چهار طبقه مجاز است که این می‌تواند تا ۱۵ طبقه قابل افزایش باشد.

این مسئول با توضیح این نکته که تا ۹۰ درصد زمین‌های مازندران به عنوان زمین‌های درجه یک و ۲ کشاورزی محسوب می‌شود که طبق مقررات طرح نهضت ملی مسکن محدودیت تامین زمین را در استان بوجود می‌آورد، گفت: باید با اصلاح قوانین مشکلات ساخت مسکن محرومان با تامین زمین حل و فصل شود.

توکلی با اشاره به موضوع حبس زمین در مازندران که می‌تواند در قالب اجرای طرح مولد سازی مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، اظهارکرد: بررسی ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن مازندران نیاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند