Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه پس از وقوع انفجار مهیب عصر روز گذشته در بندر بیروت عازم این شهر شده و در حال حاضر به بازماندگان این حادثه در حال امدادرسانی است. این گروه پیشنهاد برپایی یک بیمارستان صحرایی را داده است.

شدت انفجار عصر روز گذشته بندر بیروت به حدی بود که هزاران نفر در آن کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بر اساس اعلام مقامات رسمی این کشور دستکم ۱۰۰ نفر در این حادثه کشته و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. از این رو ظرفیت بیمارستان‌های این شهر تکمیل شده و نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی ضروری است.

یک مقام ارشد ترکیه در این خصوص به رویترز گفت «پیشنهاد ما بسیار جدی است و بلافاصله آن را ارائه کردیم بعلاوه آنکه کارمان را فورا در امدادرسانی آغاز کردیم و در انتظار پاسخ از سوی طرف لبنانی هستیم.»

مصطفی ازبک، یکی از مقامات بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه که در استانبول مستقر است در این خصوص گفت «اعضای گروه ما در حال جستجوی افراد و باقی مانده اجساد هستند. آن‌ها به آواربرداری مشغولند بعلاوه آنکه یک گروه آشپزی سیار از یک اردوگاه آوارگان فلسطینی برای تهیه غذا برای نیازمندان بسیج شده‌اند.» او در ادامه توضیح داد «ما با یک آمبولانس به انتقال مجروحان این حادثه کمک می‌کنیم. ممکن است بر اساس نیاز‌های جدیدی که به وجود می‌آید کمک‌های دیگری نیز ارائه دهیم.»

وزیر خارجه فرانسه نیز از ارسال سومین هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه به لبنان خبر داد و همچنین عراق نیز هواپیمایی حامل کمک های پزشکی را به بیروت فرستاد.

پادشاه اردن ضمن ارسال پیام تسلیت برای میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان برای ارسال تجهیزات پزشکی و اعزام کادر درمانی به بیروت اعلام آمادگی کرد.

دیروز سه‌شنبه حوالی ساعت هفت و نیم بعدازظهر انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد. شدت انفجار به حدی بود که موج آن در کیلومتر‌ها دورتر نیز شنیده شد. هنوز علت انفجار مشخص نیست و دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. در این حادثه بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت منفجر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لبنان انفجار در لبنان انفجار در بندر بیروت بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حادثه انفجار در حمام منزل مسکونی شامگاه دو شنبه به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: سریعاً ۵ آتش نشان به وسیله دو خودروی آتش نشانی به محل حادثه واقع در پل طالشان خیابان شهید پور اسماعیلی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: شستشوی قطعات فلزی به وسیله بنزین در حمام و روشن بودن بخاری در منزل مسکونی و در مجاورت و نزدیکی آن موجب بروز انفجار خفیف و آتش سوزی را فراهم داشت.

وی با بیان اینکه مرد جوان در این حادثه دچار سوختگی از ناحیه دست و پا شد، ادامه داد: رسیدن گازهای متصاعد از بنزین به بخاری روشن و یا هر نوع منبع گرمایشی (آتش) البته در فضای بسته قطعاً موجبات بروز آتش سوزی و انفجار را فراهم خواهد کرد.

این مسؤول از اعزام مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: استفاده و یا حتی قرار دادن بنزین و دیگر مواد سریع آتش می‌گیرد در محیط‌های بسته و یا حتی کارگاهی بسیار خطرناک و آتش افروز است و توصیه می‌شود در صورت لزوم بر استفاده از آن حتماً در فضاهای کاملاً باز و با گردش هوای مطمئن بهره گرفته شود.

کد خبر 6098852

دیگر خبرها

  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب