Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:55:44 GMT

چهار هزار تن میوه‌ و صیفی از البرز صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۰۷۶

چهار هزار تن میوه‌ و صیفی از البرز صادر شد

سید احمد میرجلیلی روز چهارشنبه  ضمن تاکید بر رفع چالش های موجود در توسعه صادرات به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان محصول از ابتدای سال جاری تاکنون در استان البرز تولید و صادر شده است.

وی بیان داشت: انتظار می رود برنامه ریزی ها در بحث صادرات  باید به گونه ای باشد که بستر برای معرفی تولیدکنندگان و محصولات صادراتی کشورمان در سطح دنیا فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرجلیلی  با اشاره به ظرفیت های موجود در بحث صادرات میوه و تره بار و صیفی‌ بیان داشت: در صادرات این محصولات، استان البرز به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح است.

وی میزان صادرات میوه و تره بار و صیفی  استان البرز را درخور توجه ذکر کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار کانتینر انواع  محصولات از استان البرز به خارج از کشور صادر شد.

به گفته میر جلیلی از ابتدای سال جاری تاکنون با وجود مشکلات اقتصادی، گرانی، تورم و نوسانات ارزی، صادرات انواع میوه و تره بار و صیفی از استان البرز به خوبی انجام شده است .

وی افزود: درصورت رفع موانع پیش روی صادر کنندگان‌ درحوزه کشاورزی، توسعه در حد انتظار صادرات و تقویت اشتغال زایی در این حوزه را شاهد خواهیم بود.

میرجلیلی گفت: با ایجاد پنجره واحد در بندر شهید باهنر استان هرمزگان، امور گمرکی مربوط به صادرات محصولات در کمتر از سه ساعت انجام می شود، اما متاسفانه در استان البرز از این مزایا محروم هستیم و به همین دلیل مجبوریم صادرات بار میوه و تره بار تولیدی استانمان را از هرمزگان انجام دهیم.

وی افزود: درصورتی که در استان البرز نیز پنجره واحد ایجاد شود محصولات صادراتی البرز در استان پلمب شده و دیگر نیازی به باز کردن و کنترل آن در طول مسیر نیست و مستقیم برای بارگیری روانه کشتی خواهد شد. 

عضو هیات نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه قبل از سخت تر شدن شرایط اقتصادی بار میوه و تره بار و صیفی جات ایران به چند کشور اروپایی از جمله هلند، آلمان، انگلیس و یا فرانسه نیز صادر می شد، بیان داشت: اما اکنون به دلیل گرانی و شرایط نامساعد اقتصادی، میوه و تره بار را تنها به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه صادر می کنیم.

برچسب‌ها البرز صیفی جات صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز صیفی جات صادرات غیر نفتی البرز صیفی جات صادرات غیر نفتی میوه و تره بار و صیفی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه