Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:13:27 GMT

اظهارات ترامپ درباره «انفجار بیروت» غیرمسئولانه است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۴۰۲

اظهارات ترامپ درباره «انفجار بیروت» غیرمسئولانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، «برت مک‌گورک»، مقام امنیت ملی سابق آمریکا ادعاهای اخیر ترامپ درباره انفجار روز گذشته و حمله به بندر بیروت رد کرد.

این مقام سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارنظر ترامپ گفت: اظهارنظر ترامپ درباره حادثه بیروت درحالی که صدها نفر مفقود شده و یا صدها نفر دیگر تحت مداوا قرار دارند، غیرمسئولانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌گورک در ادامه از وزارت دفاع آمریکا خواسته است تا خیلی زود گندکاری ترامپ را رفع و رجوع کند.

علاوه بر مک گورک، همچنین «والتر شاب» از مدیران سابق کارکنان دولت آمکریکا از مقامات این کشور خواسته است تا زمانی که اطلاعات موثق درباره این حادثه منتشر نشده است از گمانه‌زنی خودداری کنند.

والتر شاب در عین حال گفت: ترامپ «منبع موثقی» درباره انفجار اخیر بیروت نیست.

ترامپ روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود که به نظر میرسد این انفجار ناشی از «یک حمله وحشتناک» باشد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که سران نظامی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که به نظر می‌رسد انفجارهای بیروت ناشی از یک حمله یا یک بمب باشد.

در پی انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بیروت تا کنون مرگ بیش از یکصد نفر تایید شده و بیش از ۴۰۰۰ نفر نیز مجروح شده اند.

کد خبر 4992026

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا لبنان بیروت انفجار بیروت دونالد ترامپ برت مک گورک ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق ویروس کرونا لبنان دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه انفجار بیروت حزب الله لبنان فلسطین امارات متحده عربی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا