Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:45:16 GMT

ساخت نیم ضریح حرم حضرت علی (ع) در البرز

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۴۳۰

ساخت نیم ضریح حرم حضرت علی (ع) در البرز

سلیمان شکری روز چهارشنبه در نشست تجلیل از فعالان عرصه خبر ، افزود: بخشی از هزینه ساخت این نیم ضریح  توسط  خیرین اهدا شده است.

وی با بیان اینکه کارگاه ساخت این نیم ضریح در روز عید غدیرخم در مسجد جامع محمدشهر تجهیز می شودگفت : این پروژه در مدت ۲۰ ماه به پایان می رسد.

شکری افزود: نیم ضریح حرم مطهر حضرت علی (ع) در صحن حضرت زهرا (س) ‌در نجف اشرف  نصب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: بسیاری از پروژه های بازسازی، توسعه و مرمت حرم های اهل بیت (ع) در کشورهای عراق و سوریه در کشور ما انجام می شود.

وی اظهار داشت: از جمله این پروژه ها می توان به ساخت ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حبیب بن مظاهر اشاره کرد که ساخت ضریح حبیب بن مظاهر توسط استان البرز انجام شد.

وی با بیان اینکه ضریح حضرت ابوالفضل (ع) نیز توسط متخصصین ایرانی در عراق ساخته شد، گفت: ضریح حبیب بن مظاهر یک یادگاری از مردم استان البرز در جوار حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی است ضمن اینکه این استان پروژه های خوبی را در شهرهای کوفه، کربلا و نجف اشرف اجرا  کرده است.

شکری ساخت ۶ در حرم مطهر آقا سیدمحمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان (عج) و فرزند ارشد امام هادی (ع) در نزدیکی سامرا را یکی دیگر از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز برشمرد و افزود: این درها با حمایت خیرین حرم ساز و مردم ساخته شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه کارفرمای این پروژه ها ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور است، گفت: هزینه ساخت پروژه نیم ضریح ۴ میلیارد تومان برآورد شده که مجمع خیرین حرم ساز متقبل شده است.

از جمله مصالح مورد نیاز برای ساخت نیم ضریح حضرت علی (ع) شامل : ۵ متر مکعب چوب چنار و گردو، ۲۰۰ کیلوگرم ورق استیل ۲۰۰ کیلوگرم، ۶۸۰ کیلوگرم ورق مس، ۶۰۰ گرم طلا برای آبکاری، ۲۳۰ کیلوگرم ورق نقره، ۳۸۰۰ عدد گوی و ماسوره و ۱۱مترمکعب پاسنگی مرمر است.

برچسب‌ها ستاد بازسازی عتبات عالیات محمدشهر استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات محمدشهر استان البرز ستاد بازسازی عتبات عالیات محمدشهر استان البرز ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز نیم ضریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت بالغ بر ۶۵ موضوع در ستاد شهرداری قم برنامه ریزی شده است و افتتاح چند هزار میلیارد پروژه از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شهردار قم اضافه کرد: برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی استان قم از جمله برنامه‌های شهرداری در دهه کرامت می‌باشد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: کرامات و برکات شهرهای مقدس مشهد و قم بواسطه دوبارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

کد خبر 6092196

دیگر خبرها

  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد