Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@10:12:37 GMT

رسالت زندان ها تربیتی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۵۳۵

رسالت زندان ها تربیتی است

ابراهیمی گفت: رسالت سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی است و برای تحقق این رسالت همکاران ما جهادگونه در سنگر اصلاح و تربیت امور را دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسحاق ابراهیمی»، امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در دیدار با «حبیب زارع»، جانشین ستاد بسیج اقشار و متخصصین سپاه فجر استان فارس گفت: رسالت سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی است و برای تحقق این رسالت همکاران ما جهادگونه در سنگر اصلاح و تربیت امور را دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان های فارس افزود: افرادی که در زندان محبوس هستند در مسیر زندگی مرتکب جرم و خطا شده اند و هدف قانونگذار نیز از اجرای مجازات حبس، اصلاح و تربیت آنان است بنابراین نیاز است با هم افزایی همه دستگاه ها برای اصلاح آنان و بازگشت سعادتمندانه به جامعه تلاش و همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: اولویت ما در زندان ها حرفه آموزی و اشتغال و محور همه برنامه ها، فعالیت های فرهنگی و تربیتی است.

مدیرکل زندان های فارس تاکید کرد: اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها به گونه ای است که زندانیان علاوه بر اینکه آموزش می بینند پس از آموزش و توانمندی به عنوان مربی دیگر زندانیان را آموزش می دهند.

ابراهیمی ادامه داد: حدود 47 روحانی به صورت مستمر در برگزاری نمازهای جماعت، مراسم مذهبی، آموزش احکام، امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند و حدود 80 درصد زندانیان زیر پوشش برنامه های فرهنگی و قرآنی قرار دارند.

وی تصریح کرد: زندانیان برای توانمندی خود باید حرفه ای را یاد بگیرند تا بتوانند به صورت عملی در کارگاه های داخل زندان مشغول شوند و سال گذشته با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی، تعداد سه هزار و 348 نفر از زندانیان گواهینامه مهارت دریافت کرده اند.

مدیرکل زندان های فارس افزود: 2 نهاد حمایتی مرکز خدمات اجتماعی برای زندانیان آزاد شده و انجمن حمایت زندانیان برای خانواده های بی بضاعت زندانیان، وابسته به سازمان زندان ها وجود دارد و از محل منابع سازمانی، کمک های خیرین و فعالیت های اقتصادی محدود به خانواده های زیر پوشش کمک می کنند.

ابراهیمی اعلام کرد: انجمن حمایت زندانیان در استان جمعیتی بالغ بر 12هزار نفر از خانواده های زندانیان را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: دیدگاه رئیس سازمان زندان ها بر توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی و استفاده از ظرفیت های گروه های جهادی است و سیره نبوی و علوی را در حیطه مدیریت خود عملی می کنند و ما نیز باید این مسیر را دنبال کنیم.

مدیرکل زندان های فارس، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان های استان در راستای اشتغال زندانیان بعد از آزادی، استفاده از گروه های جهادی برای ارائه خدمات پزشکی به زندانیان، خدمات حقوقی و مشاوره ای به زندانیان و خانواده های آنان را خواستار شد.

«حبیب زارع»، جانشین ستاد بسیج اقشار و متخصصین سپاه فجر استان فارس در این دیدار ضمن قدردانی از کارکنان عرصه اصلاح و تربیت قول مساعد داد که با همکاری سپاه فجر استان و بسیج اقشار در حوزه های مختلف اصلاحی و تربیتی و اعزام گروه های جهادی با زندان ها همکاری کنند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: حرفه اموزی اداره کل زندان های فارس امور تربیتی شیراز مدیرکل زندان های فارس سازمان زندان ها اصلاح و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجوی یزدی که در یکی از ارگان‌های دولتی نیز مشغول به کار آموزی شده است اولین حقوق دریافتی خود را به آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   این دانشجو با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۵ میلیون تومان، اولین حقوق دریافتی خود را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اختصاص داد.   وی که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در این خصوص گفت: این مبلغ را جهت خشنودی خداوند و افزایش خیر و برکت در زندگی و کار خود اهدا کرده و امیدوارم هر ساله بتوانم مبالغ بیشتری را به این کار خیر اختصاص دهم.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد