Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:46:10 GMT

فعالیت جهادی در شهرک‌های صنعتی استان البرز نمود پیدا کرده است‌

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۸۱۱

فعالیت جهادی در شهرک‌های صنعتی استان البرز نمود پیدا کرده است‌

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: از ابتدای سال تلاش‌های خوبی در واحدهای صنعتی استان البرز انجام شده و ما شاهد فعالیت جهادی در شهرک‌های صنعتی استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین فاضلی هریکندی ظهرامروز در نشست با مدیران عامل واحدهای صنعتی، شهرک صنعتی کوثر در خصوص فعالیت‌های دادگستری استان البرز در حوزه تولید و اقتصاد، اظهارداشت: در 10 سال اخیر مقام معظم رهبری شعارهایی را با مضامین اقتصادی تعیین‌کرده ‌که این نام گذاری تنها یک شعار نبوده‌ بلکه باید تمام مسئولین و کارگزاران نظام در سه قوه در راستای تحقق این مهم سیاست گذای و برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند، افزود: همه مسئولین نظام باید از تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی حمایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه سیاست‌های قوه قضائیه در راستای حمایت از فعالان عرصه تولید و اقتصاد است، عنوان کرد: شاهد این هستیم که اخیرا رئیس قوه قضائیه موضع‌گیری‌های مختلفی در حوزه اقتصاد و در راستای حمایت از فعالین این زمینه داشته است.

تشکیل کارگروه مشترک سه قوه برای "جهش تولید" با مسوولیت جهانگیریمازندران| سازمان منابع طبیعی در حوزه "جهش تولید" 9 برنامه اجرا می‌کنداردکانیان: نامگذاری "جهش تولید" آفات معمول سال آخر فعالیت را از دولت دور کرد

فاضلی هریکندی با عنوان اینکه در دادگستری استان البرز با برنامه‌ریزی و مطالعه برنامه‌ها را در 8 محور تحولی برنامه ریزی کرده است که محور نخست آن اقتصاد است، تصریح کرد: اولویت قرار دادن اقتصاد بیانگر این است که فرامین رهبری را نه تنها یک شعار بلکه نقشه راه قرار داده و در راستای تحقق آن نیز حرکت‌های موثری داشته است.

وی با عنوان اینکه از ابتدای امسال اتفاقات خوبی در حوزه کمک به جهش تولید در استان انجام شده، خاطرنشان‌کرد: یکی از این کارهای انجام شده معافیت مالیاتی بود که برای صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد با پیگیری‌های مختلف تصویب شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با عنوان اینکه بازدید از واحدهای صنعتی یکی از اهداف اجرایی برنامه تحولی قوه قضاییه است، گفت: در بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی مشکلات به خوبی لمس می‌شود و بهتر می‌توان مشکل آنها را کارشناسی و مرتفع کرد.

فاضلی هریکندی با عنوان اینکه واحدهایی که امروز بازدید شد فعالیت‌های خوبی در زمینه تولید و ایجاد اشتغال در استان داشته‌اند، افزود: مسئله آب، برق و حمل و نقل از جمله مشکلات موجود در این واحدها بود که مسائل در شورای تحولی بیان و با همکاری بین بخشی رفع شود.

انتهای پیام/ش

R7810/P/S6,50/CT11 بیشتر بخوانید... ۵۶ پروژه جهش تولید در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد جهش تولید،زفروش و سود صنایع شیر ایران در ۳ ماهه ۹۹ دولت الکترونیک به‌کندی پیش‌ می‌رود/ توسعه و تثبیت دولت الکترونیک جاده جهش تولید است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۵۶ پروژه جهش تولید در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد جهش تولید،زفروش و سود صنایع شیر ایران در ۳ ماهه ۹۹ دولت الکترونیک به‌کندی پیش‌ می‌رود/ توسعه و تثبیت دولت الکترونیک جاده جهش تولید است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ اقدام فوری مجلس برای حمایت از مردم و اقشار آسیب‌پذیر / کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی ‌تصویب شد ۵ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۶ حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی ‌اجرا شد‌ ۷ بومی‌سازی ۹۰ درصد تجهیزات پروژه انتقال نفت خام گوره / هرمزگان ‌بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت ایران می‌شود ۸ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده آیت‌الله علوی‌گرگانی: چراغ نهضت حسینی هیچ گاه نباید خاموش شود / ‌برگزاری عزاداری اباعبدالله (ع) با رعایت اصول بهداشتی عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر بزرگترین واحد "متانول" جهان با فرمان رئیس‌جمهور در استان بوشهر افتتاح می‌شود مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|اعلام خسارت ۵ میلیارد دلاری/ بخش بهداشت لبنان قادر به مهار پیامدهای فاجعه نیست گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان البرز دولت الکترونیک واحدهای صنعتی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود

در برنامه بالاتر موضوع تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نظرات مختلف بررسی شد. آقای ابراهیمی معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای ولی‌پور مدیرعامل شهرک صنعتی شمس آباد به سوالاتی پاسخ دادند.

ولی پور گفت: زیرساخت در شهرک صنعتی دو بخش است یک مورد زیرساخت‌هایی که متولی ایجاد آن شرکت شهرک‌های صنعتی است و مورد دیگر زیرساخت‌هایی است که توسط وزارتخانه‌های دیگر باید ایجاد شود. در دسته اول بر اساس برنامه ریزی ها، بخشی از زیرساخت‌هایی که تدوین شده اجرایی می‌شود و اگرچه کمبود‌هایی در این بخش وجود دارد، اما نظام‌مند است.

او افزود: عمده چالشی که در شهرک‌های صنعتی دارند در دسته دوم زیرساخت‌ها قرار دارد. به عنوان مثال در شهرک صنعتی شمس آباد، وزارت نیرو ۶۰۰ مگاوات تعهد داده است، اما بر اساس آخرین گزارش ظرفیت ایجاد شده در حدود ۲۵۰ مگاوات است. مشکل قطعی برق مهمترین مشکل شهرک‌های صنعتی است. سال گذشته قطعی برق‌های نظام‌مند که از اواسط خرداد آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد را دو روز در هفته تجربه کردیم.

این صنعتگر ادامه داد: در طی این چهارماه حدودا یک ماه شهرک‌های صنعتی نتوانستند فعالیت داشته باشند و در شهرکی مثل شمس آباد، هزینه پرداختی کارفرما به کارگرانی که به دلیل قطعی برق نتوانستند کار کنند، ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

ابراهیمی گفت: قسمتی از تعهداتی که سازمان صنایع کوچک می‌تواند انجام دهد، بر اساس برنامه زمانبندی، نیاز واحد‌های صنعتی را برطرف کردیم. اما آن بخش از کار که به صورت مشترک باید اقداماتی انجام شود، تا میزان مطلوب فاصله داریم. ما ۸۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور داریم. نیمی از این مقدار در گروه شهرک‌های تقاضا محور قرار دارند و زیرساخت‌های اولیه ایجاد شده است.

او ادامه داد: با توانیر ۱۲۴ تفاهم نامه در سطح کشور داریم که بر اساس آن ۵ هزار مگاوات به ظرفیت شهرک‌های صنعتی اضافه می‌شود. ۹.۲ هزار میلیارد تومان اعتباری بوده که در سال‌های گذشته برای تکمیل پست‌های برق پیش بینی شده بود؛ اما با توجه به تورم این پروژه‌ها سرمایه بیشتری نیاز دارند که در بودجه وزارتخانه‌ها نمیگنجد و به معنای دیگر بسیاری از خدمات این دستگاه‌ها به دلیل نبود اعتبار به عقب افتاده است.

ولی‌پور گفت: سهم بخش صنعت از مصرف آب کشور ۲ درصد است که لزوم آب شیرین هم نیست، اما سهم بخش کشاورزی ۹۸ درصد است. با ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه که در اختیار شهرک صنعتی شمس آباد قرار گرفته ۴۵ هزار اشتغال ایجاد شده است.

ابراهیمی نیز در این باره گفت: به ازای هر لیتر آبی که در شهرک‌های صنعتی مصرف می‌شود در استان‌های مختلف کشور از ۵۰ تا بیش از ۱۰۰ مورد اشتغال زایی انجام می‌شود. البته صنایع بزرگ نیز با بهره گیری بازچرخانی آب باید نیاز خود را به حداقل برسانند.

او افزود: ۹۲ نقطه در کشور در مجاورت و داخل شهرک‌های صنعتی برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی پیشبینی کردیم. ۱۶ نقطه در هفت استان کشور و یک شهرک تخصصی را در برنامه داریم. برنامه ما این تا پایان سال این ۹۲ نقطه به شرایط واگذاری برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم