Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر تامین سلامت افراد در زمانه کرونا از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از راهکارهای مهم آن حفظ فاصله گذاری اجتماعی است. دانشگاه آزاد اسلامی طبق اعلام موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم با بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار دانشجو و ۵۳۰ واحد، مجموعه بزرگی است که در این شرایط اعلام کرده است با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا و برای رضایت خاطر دانشجویان و ایجاد آرامش و رفع دغدغه های خانواده ها و جلوگیری از ترددهای بی مورد و خطرات ناشی از آن و همچنین پیشگیری از سرایت ویروس کرونا، تسهیلاتی برای مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس دانشجویان می توانند برای گذراندن ترم تحصیلی آینده در شهر محل سکونت خود به سامانه نقل و انتقال دانشجویان این دانشگاه (منادا) مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

ثبت نام نقل و انتقال نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه آزاد از ۲۵ خرداد آغاز شد و تا پنجم مرداد ماه ادامه داشت.

بر اساس شیوه نامه نقل و انتقالات دانشجویی به منظور کاهش تردد دانشجویان بین محل سکونت و تحصیل و تأثیر آن در مهار بیماری کرونا، یک نیم سال مهمانی دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی به شهر محل سکونت با توجه به دارا بودن شرایط عمومی مندرج در این شیوه‌نامه ازجمله دایر بودن رشته/گرایش دانشجو در واحد دانشگاهی مقصد، تأیید نبود مغایرت محل سکونت با واحد مقصد انتخابی دانشجو و موافقت واحد دانشگاهی مبدأ و مقصد امکان پذیر است.

در این خصوص حجت الاسلام کلانتری معاون دانشجویی و فرهنگی پیشین دانشگاه آزاد اسلامی در یک دستورالعمل اجرایی اعلام کرده بود: به منظور اعمال ظرفیت پیشنهادی ورود و خروج، در رشته محل های دانشگاهی برای متقاضیانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ از طریق ضابطه میهمانی هم‌ترازی در سامانه منادا ثبت درخواست خواهند کرد، واحدهای دانشگاهی موظف هستند حداکثر تا تاریخ ۱۵ تیرماه با مراجعه به سامانه مدیریت نقل و انتقال دانشجویی، نسبت به اعمال ظرفیت پیشنهادی ورود و خروج در هر رشته اقدام کنند. محدودیت تعداد دانشجویان ورودی و خروجی در هر واحد دانشگاهی بر اساس ظرفیت های اعلامی واحد دانشگاهی در نظر گرفته می شود.

در این دستورالعمل آمده است برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، درخواست میهمانی دانشجویانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، در کمیسیون پزشکی استان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تسهیلات میهمانی به شهر محل سکونت پیش بینی شده است که این مورد نیز با توجه به احتمال برگزاری کلاس ها به صورت الکترونیکی مورد توجه خاص قرار می گیرد.

درخواست انتقال یا میهمانی دانشجویان نیز بر اساس شیوه نامه ضوابط انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج به شهر محل سکونت همسر، صرفاً پس از بررسی و احراز صحت مدارک محل سکونت از جمله گواهی اشتغال به کار همسر، سند منزل یا اجاره نامه معتبر همسر قابل بررسی و اقدام است.

در این بخشنامه تأکید شده است که برای فراهم آمدن حداکثر تسهیلات برای دانشجویان، روند انجام امور در سامانه منادا به نحوی طراحی شده است که نیازی به تردد دانشجو بین واحدهای دانشگاهی مبداء و مقصد جهت انجام درخواست خود نباشد.

شرایط دانشجویان برای مهمانی یا انتقال

شرایط عمومی اعم از نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه و ثبت نام دانشجوی متقاضی حداقل یک نیم سال در واحد مبدا است. همچنین انتقال صرفا برای پذیرفته شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان پذیر است و همچنین در بخشی از شرایط خصوصی آمده است که دانشجویی که ازدواج دائم کرده و انتقال وی به هر یک از واحدهای دانشگاهی محل سکونت یا اشتغال به کار همسر امکان پذیر است، انتقال یا مهمانی دانشجویان متاهل زن که پس از انتخاب رشته متارکه کرده اند، به هر یک از واحدهای دانشگاهی و همچنین مهمانی دانشجویان زن تا پایان سال اول شیردهی امکان پذیر است. همچنین در این بخش نامه شرایط انتقال و مهمانی فرزندان ایثارگران، افراد بیمار و معلول و کارکنان و اعضای هیات علمی نیز آمده است.

مشکل کجاست؟

در شیوه نامه نقل و انتقالات دانشجویی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا ماده ای به نام ماده ۱۸ به صورت موقت اضافه شده که در آن آمده است: به منظور کاهش تردد دانشجویان بین محل سکونت و تحصیل و تاثیر آن در مهار ویروس کرونا، یک نیمسال مهمانی دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی به شهر محل سکونت با توجه به شرایط اعلام شده امکان پذیر است. این شرایط اعم از دارا بودن شرایط عمومی مندرج در شیوه نامه نقل و انتقال دانشجویی، دایر بودن رشته/گرایش دانشجو در واحد دانشگاهی مقصد، تایید عدم مغایرت محل سکونت با واحد مقصد انتخابی دانشجو، موافقت واحد دانشگاهی مبدا، موافقت واحد دانشگاه مقصد است.

همچنین در هر مقطع برای ثبت درخواست و بررسی پرونده دانشجو در کمیسیون مبالغی (چه در صورت موافقت و چه غیرموافقت) دریافت می شود که در جدول زیر آمده است:

همچنین هزینه انتقال یا مهمانی تمام دانشجویان متقاضی که انتقالی آنها تایید می شود، به این شرح است: هزینه انتقال دانشجویان در مقاطع کاردانی مبلغ ۶ میلیون ریال، کارشناسی ۹ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۱۵ میلیون ریال و دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی ۴۰ میلیون ریال است که توسط واحد مبدا در زمان تسویه حساب اخذ می شود.

دانشجویان تا ۵ مرداد درخواست خود را در سامانه منادا ثبت کرده اند و تا چند روز آینده کمیسیون های بررسی پرونده ها برای موافقت یا عدم موافقت با درخواست ها تشکیل می شود.

با وجود این ماده قانونی، شیوع بیماری کرونا، تسهیلاتی که معاون دانشجویی پیشین دانشگاه اعلام کرده بود و مواد مندرج در شیوه نامه نقل و انتقالات دانشجویی، درخواست های زیادی برای نقل و انتقال به خصوص در واحدهای دانشگاهی تهران مطرح شده است. دانشجویان معتقدند با توجه به ظرفیت محدود برخی رشته ها مانند رشته های علوم پزشکی ممکن است با درخواست انتقالی همه دانشجویان موافقت نشود و این درحالی است که گفته شده مبالغ اخذ شده، برگردانده نمی شود. همین موضوع موجب برخی ابهامات برای دانشجویان شده است.

همچنین برخی دانشجویان در تماس های مکرر با ایرنا ادعا کرده اند که با انتقال بیشتر آنها موافقت نشده و دانشگاه تنها به دنبال گرفتن مبالغی از دانشجویان از طریق سامانه نقل و انتقال بوده است.

دانشگاه آزاد چه می‌گوید؟

مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی اما موضوع دیگری را مطرح می کنند؛ آنها در پاسخ به خبرنگار ایرنا اعلام کردند که هنوز بررسی درخواست ها انجام نشده و همچنین اینکه دانشجویانی که متقاضی نقل و انتقال هستند، با علم به شرایط مندرج در شیوه نامه نقل و انتقالات، تقاضای خود را مطرح می کنند و با این حساب دیگر جای هیچ اعتراضی نیست. 

رضا همدانچی مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: سایت نقل و انتقال دانشگاه به تازگی بسته شده و از هفته آینده اولین کمیسیون بررسی پرونده ها تشکیل می شود و تا زمانی که عملکرد کمیسیون ها به پایان نرسد، نمی توانیم آمار دقیقی از درخواست های پذیرفته شده اعلام کنیم.

وی افزود: هنوز هیچکدام از درخواست ها بررسی نشده است تا تعداد رد شده یا موافقت شده مشخص باشد. همچنین هزینه های تعیین شده در آیین نامه نقل و انتقال برای امسال نیست و این هزینه ها از قبل در آیین نامه بوده است اما امسال به دلیل بیماری کرونا مقرر شده تا تسهیلاتی برای انتقالی به دانشجویان بدهند.

همدانچی ادامه داد: اولویت انتقالی با دختران، دختران مزدوج و کسانی است که بیماری دارند و با سایر موارد بر اساس تعداد صندلی ها موافقت می شود. نقل و انتقال در حال حاضر ضابطه مند شده است و کمیسیون بر اساس دستورالعمل تصمیم می گیرد.

وی تصریح کرد: هر ساله تعداد درخواست انتقالی در دانشگاه آزاد بسیار زیاد است و با اکثر این درخواست ها موافقت می شود و آمار امسال هنوز مشخص نیست امسال نیز احتمالا ۵ تا ۱۰ درصد میزان درخواست افزایش پیدا کرده است.

دانشجویی که با آگاهی مبالغ را پرداخت می‌کند، نباید اعتراض کند

احمد حیدری سخنگو دانشگاه آزاد نیز به ایرنا گفت: ثبت نام دانشجویان به اتمام رسیده و به زودی کمیسیون ها برای بررسی درخواست ها تشکیل می شود.

وی ادامه داد: هنوز هیچکدام از درخواست ها تایید یا رد نشده است اما در مورد رشته های پزشکی به دلیل اینکه به تجهیزات و ساختار خاصی نیاز دارند، ممکن است حتی با یک درخواست هم موافقت نشود.

علیرضا صامت مدیرکل دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد نیز در این خصوص تصریح کرد: حجم درخواست ها بسیار بالا بوده و حدود ۱۰ هزار درخواست در سامانه منادا ثبت شده است.

وی ادامه داد: هزینه دریافتی بابت روند و پروسه بررسی درخواست دانشجو است و در صورت موافقت یا مخالفت هزینه استرداد نمی شود و زمانی که دانشجو با آگاهی نسبت به عدم استرداد مبالغ این هزینه را پرداخت می کند، نمی تواند اعتراضی داشته باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی نقل و انتقال دانشجویان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی نقل و انتقال دانشجویان ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی نقل و انتقال دانشجویان شیوه نامه نقل و انتقال شیوه نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی مهمانی دانشجویان واحدهای دانشگاهی شهر محل سکونت سامانه منادا امکان پذیر واحد دانشگاهی واحد دانشگاه بیماری کرونا محل سکونت ویروس کرونا درخواست ها سال اول بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد