Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-ضرر آمریکا از کلاهبرداری‌ها و دزدی هویت‌های مرتبط با ویروس کرونا از زمان آغاز پاندمی در ماه مارس تا کنون به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش رویترز، طبق اعلام یک گروه حمایت از مصرف‌کنندگان، ضرر آمریکا از کلاهبرداری‌ها و دزدی هویت‌های مرتبط با ویروس کرونا از زمان آغاز پاندمی در ماه مارس تا کنون به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و در روزهای اخیر در اکثر ایالت‌های این کشور شکایت‌های مربوط به کلاهبرداری مرتبط با کرونا ۲ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش این گروه بر اساس داده‌های دولتی نشان‌دهنده حوزه وسیع فعالیت‌های کلاهبرداری مرتبط با کرونا است که از پیامک‌های مربوط به چک‌های تقلبی کمک‌های دولتی کرونایی گرفته تا آفرهای فروش تقلبی و داروهای جعلی ویروس کرونا را شامل می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک، تگزاس و پنسیلوانیا، که در بین ۵۰ ایالت آمریکا از همه پرجمعیت‌تر هستند، ۵ هدف اصلی کلاهبرداران کرونایی در آمریکا بوده‌اند.

طبق داده‌های کمیسیون تجارت فدرال، از اواسط ماه مارس که سازمان بهداشت جهانی کرونا را پاندمی اعلام کرد تا انتهای جولای، روی هم رفته بیش از ۱۵۰,۰۰۰ مورد کلاهبرداری مرتبط با ویروس کرونا انجام شده است.

طبق این گزارش این کلاهبرداری‌ها در کل ۹۷.۵ میلیون دلار به قربانیان خود ضرر زده‌اند.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کلاهبرداری مرتبط میلیون دلار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بلومبرگ در گزارشی نوشت: همه ارز‌های شناخته شده به جز یکی از ۲۳ ارز اصلی کشور‌های در حال توسعه که توسط بلومبرگ ردیابی شده اند، امسال در برابر دلار کاهش یافته اند.

پشتیبانی بزرگ پشت دلار، «استثنایی گرایی» آمریکا بوده است. در حالی که بیشتر اقتصاد جهان تنها شاهد رشد متوسطی است، داده‌های آمریکا از اشتغال گرفته تا خرده‌فروشی تا تورم اغلب پیش‌بینی‌های تحلیلگران را شکست داده است. این امر باعث شده است که معامله گران از شرط بندی بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خودداری کنند، که به افزایش سود در دلار کمک کرده است. شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر ۱۲ همتای اصلی خود ردیابی می‌کند، امسال بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.

نرخ بالای بهره فدرال رزرو در حال حاضر ۵.۵ درصد است، به این معنی که سرمایه گذاران می‌توانند بازده جذابی از نگهداری دلار بدون نیاز به پذیرش ریسک نرخ ارز ناشی از ارسال وجوه به بازار‌های نوظهور دریافت کنند.

ارز‌های آسیایی در سال جاری شاهد برخی از بزرگترین کاهش‌ها در نرخ بهره بانکی بوده اند، عمدتاً به این دلیل که نرخ‌های بهره بانک مرکزی در این منطقه نسبت به سایر بازار‌های نوظهور پایین‌تر است. به عنوان مثال، معیار مالزی، ۲.۵ واحد درصد کمتر از فدرال رزرو است، که یک رکورد برای این کشور آسیای جنوب شرقی است. نرخ‌های معادل در تایلند، کره جنوبی، تایوان و چین نیز کمتر از ایالات متحده است.

این گونه دلار آمریکا با سرکوب ارز کشور‌های آسیایی در حال توسعه، در بازار جهانی قدرت نمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد