Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، یک کارشناس مسائل اقتصادی لبنان در واکنش به انفجار روز گذشته در بندر بیروت، گفت که این بندر رقیب بزرگی برای بندر حیفا در اراضی اشغالی است؛ به همین دلیل، رژیم اشغالگر از آنچه رخ داده، سود می‌برد.

«زیاد ناصر الدین» کارشناس مسائل اقتصادی لبنان تأکید کرد که از زمان شکل‌گیری کشور لبنان، انفجار روز گذشته در بندر بیروت «بزرگترین فاجعه» برای این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر الدین به شبکه خبری المیادین گفت: «این بندر شریان حیاتی لبنان بود و به خاطر موقعیت جغرافیایی خود، در پروژه جاده ابریشم، نقش مهمی دارد».

وی تصریح کرد، آنچه روز گذشته رخ داد، بزرگترین ضربات اقتصادی و اجتماعی را که می‌توانست در هر کشوری رخ دهد، به لبنان وارد ساخت.

ناصرالدین در عین حال گفت که بندر بیروت، «رقیب بزرگی برای بندر حیفا اسرائیل است؛ به همین دلیل، [رژیم] اشغالگر از آنچه رخ داده، سود می‌برد».

این کارشناس لبنانی برآورد کرد که هزینه بازسازی این بندر، حدود 500 تا 800 میلیون دلار است. این در حالی است که براوردهای اولیه از خسارتهای اولیه انفجار، به یک میلیارد دلار می‌رسد.

وی تصریح کرد، برخی از کارشناسان براورد می‌کنند که انفجار در بندر بیروت، پس از انفجار هیروشیما، دومین انفجار بزرگ در جهان است.

ناصرالدین با بیان اینکه، دولت لبنان هیچ چاره‌ای ندارد جز اینکه کارهای صورت گرفته در بندر بیروت را به سایر بندرگاههای داخلی انتقال دهد، خاطر نشان کرد، لبنان فرصت تازه‌ای دارد تا مسئولان این اقدام فاجعه‌بار را بازخواست کند.

این کارشناس اقتصادی در پایان تأکید کرد، بندر بیروت به خاطر اهمیتی که دارد، در مذاکرات صندوق بین المللی پول با لبنان، یک بند اصلی است، ولی بیروت دو راه بیشتر ندارد؛ یا گرایش به سمت شرق یا صندوق بین المللی پول. چین می‌تواند این بندر را بازسازی کرده و توسعه دهد.

بعد از ظهر سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت (+)رخ داد که تا کنون بیش از 100 کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: المیادین بندر بیروت انفجار رژیم صهیونیستی بندر بیروت روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان از تهدید‌های دشمنان هراسی ندارد و تهدید‌های دشمن نمی‌تواند نیرو‌های مقاومت را از حمایت مردم فلسطین باز دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شیخ «محمد یزبک» در نشست فکری که حوزه «الامام المنتظر» در بعلبک به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار کرد، گفت: استقامت و پایداری مردم فلسطین و مقاومت آنها پس از گذشت بیش از ۷ ماه جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه نشان دهنده این است که به رغم کشتار و ویرانی توسط این رژیم، پیروزی در راه است.

او تصریح کرد:گسترش جنگ به نفع رژیم صهیونیستی نیست و جنگ در غزه باید متوقف شود.

 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن ۵ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین