Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:36:17 GMT

پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تن ذرت بذری از مزارع پارس آباد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۸۲۹

پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تن ذرت بذری از مزارع پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری در سطح ۳ هزار و ۸۰۷ هکتار ذرت بذری کاشته شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن نظیفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری در سطح هکتار ۳ هزار و ۸۰۷ ذرت بذری در حوزه شهرستان پارس آباد کاشته شده است و از کل ارقام ذرت بذری کشت شده پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشت ذرت بذری توسط ۱۱ شرکت تولیدکننده دارای مجوز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد بیان کرد: کشاورزان پارس آبادی در سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۵ هکتار از زمین‌های زراعی به کاشت ذرت اختصاص داده بودند که موفق شدند بیش از ۸ هزار تن بذر مرغوب از این محصول برداشت کنند.

وی تصریح کرد:  پارس‌آباد در تولید و فرآوری انواع بذور هیبرید محصولات کشاورزی به خصوص بذر ذرت در سطح کشور جایگاه ممتاز و برجسته‌ای دارد.

نظیفی ادامه داد: این منطقه در تولید و عمل‌آوری بذور کشاورزی از مناطق پیشرو و مهم کشور است به طوری که ۸۵ درصد بذر ذرت مورد نیاز کشور در شهرستان پارس آباد تولید و تامین ‌شده و تلاش کشاورزان و مسؤولان بر این است که این جایگاه در راستای جهش تولید محصولات کشاورزی حفظ شده و ارتقا یابد.

وی گفت: بذر ذرت تولید شده در شهرستان پارس آباد بعد از فرآوری و بسته‌بندی در کارخانه، در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار می‌گیرد تا با کاشت آن، به واردات ذرت در سال‌های آینده نیازی نباشد.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: ذرت بذر کشاورزی پارس آباد شهرستان پارس آباد ذرت بذری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود