Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه درباره حادثه انفجار عظیم در بیروت اظهارداشت: به مردم لبنان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی با عظیم خواندن این انفجار گفت: برای آن‌ها که در این حادثه زخمی شدند، آرزوی سلامتی می‌کنم.

موسوی ادامه داد: از لحظات اولیه این حادثه با موجی از تاثر و تالم سعی شد با همفکری و هم افزایی نوع کمک به مردم لبنان بررسی شود؛ جلساتی هم برگزار شد، آقای ظریف وزیرامورخارجه توانست با همتای لبنانی خودش صحبت کند و بقیه وزرا و مسئولان هم سعی کردند با همتایان خودشان تلفنی صحبت کنند و آمادگی جمهوری اسلامی، دولت و ملت ایران را برای کمک به مردم لبنان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای کمک به مردم لبنان، اعلام کرد: یک یا دو محموله کمک‌های پزشکی و دارویی کشورمان به اضافه برخی از اقلام دیگر به لبنان ارسال می‌شود؛ در آینده هم برخی کمک‌های زیرساختی برای مردم لبنان انجام خواهد شد که متعاقبا جزئیات آن اعلام خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره ابراز همدردی رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی با مردم لبنان نیز تاکید کرد: این از همان ریاکاری‌ها و دغل کاری‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست که همواره سعی کرده اند در چنین شرایطی از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ اگر آن‌ها واقعا صداقت دارند، تحریم‌هایی که اخیرا علیه ملت لبنان وضع کردند را بردارند.

موسوی ادامه داد: هیچ وقت این دو رژیم برخلاف آنچه اعلام می‌کنند صداقت نداشته اند و دولت و ملت لبنان هم این‌ها را شناخته اند؛ ان شاء الله با کمک دولت‌های اسلامی، مردم مسلمان و سایر کشورهای جهان ثبات و آرامش بر لبنان برمی گردد و آن‌ها نیازی به کمک‌های ریاکارانه رژیم نامشروع اسرائیل و آمریکا ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی ثبات در لبنان را نمی‌خواهند؟ گفت: آن‌هایی که با ملت لبنان دشمن هستند و همچنین با استقلال کشورهای منطقه مشکل دارند، از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه و حتی کشورهای فرامنطقه‌ای مانند آمریکا، هیچ گاه خواهان ثبات در منطقه و به طور ویژه در لبنان به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه، نیستند.

موسوی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه مستلزم خروج نیروهای فرامنطقه‌ای از غرب آسیاست، افزود: همه آن‌هایی که خواهان منطقه‌ای امن و باثبات هستند باید یکصدا فریاد بزنند که کشورهای فرامنطقه‌ای از اینجا خارج شوند و دست از دخالت در امورداخلی کشورها بردارند، چراکه حضور و دخالت آن‌ها باعث بی ثباتی در کشورها می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: مردم لبنان هم باتوجه به موقعیت و تنوع جمعیتی که دارند همواره خواستار یک لبنان امن و مستقل هستند که متاسفانه شاهد بودیم بدخواهان نگذاشتند این اتفاق در آنجا بیفتد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ما می‌بینیم در همچنین مواقعی کسانی که ثبات را در لبنان نمی‌خواهند، علم دوستی بلند می‌کنند و با دغل کاری قصد کمک به مردم لبنان را دارند، اما قطعا مردم لبنان ماهیت این رژیم‌ها را تشخیص خواهند داد.

منبع: الف

کلیدواژه: کمک به مردم لبنان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح پنجشنبه در یادواره شهدای خاندان و ۹ شهید استانداری مازندران به تظاهرات دانشجویان انشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه قهرمان اشاره و اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی سرگردان و منافع آمریکا در منطقه متزلزل شده است.

وی با عنوان اینکه رژیم صهیونیست جهانی به نتیجه رسیده که هیچ گونه بحرانی نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد، ادامه داد: با تدابیر امامین انقلاب امروز رژیم صهیونیست سرگردان و آمریکا متزلزل شده است.

معاون ریاست جمهوری اقتدار عزت کنونی ایران جمهوری اسلامی را به برکت خون شهیدان ذکر کرد و گفت امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمنان قادر به برخورد مستقیم با آن نیستند و این توانمندی مرهون خون شهیدان است.

وی با بیانی که انقلاب اسلامی در طول تاریخ اولین حکومت برخاسته است در پیاده سازی احکام اهل بیت است گفت: مردم ایران اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن اراده به خرج دادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان اینکه مردم در حفظ نظام اسلامی جامعه جانفشانی‌های گسترده‌ای به خرج داده‌اند، گفت: شهدای مازندرانی حماسه خان طومان نیز نمونه بارز حماسه آفرینی مازندرانی‌ها در تاریخ است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از رشادت‌های لشکر ۲۵ کربلا زیاد شنیدیم ادامه داد: بچه‌های مازندران در ابتدای جنگ نقش فرماندهان جنگ را ایفا می‌کردند و مؤسس بسیاری از لشکرهای ایجاد شده در سایر استان‌ها بودند.

کد خبر 6094912

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند