Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:02:44 GMT

تجلیل از آزاده لارستانی که بیش از هشت سال در اسارت بود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۱۶۴

تجلیل از آزاده لارستانی که بیش از هشت سال در اسارت بود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری لارستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که در آیین حضور داشت، گفت: قدردان همه آزادگان و از جمله آزاده سرافراز، فضل‌الله بناری (لاری) که ۱۰۰ ماه از عمر و جوانی خود را صرف پاسداری از میهن عزیز ایران اسلامی نموده، هستیم. 
صابر سهرابی، با بیان اینکه بدون تردید وضعیتی که اسرای بزرگوار در زمان اسارت داشتند،، به هیچ وجه قابل تصور نیست، اظهار داشت: خرسندیم که هم اینک ۲ نفر از آزادگان گرانقدر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مشغول خدمت هستند که یکی از آنان از خطه لارستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید همگان بتوانیم از این آزادگان سربلند که عمر و جوانی خود را صرف پاسداری از میهن اسلامی کردند، درس بیاموزیم و آن را بکار بندیم.

سهرابی بیان کرد: ضروری است از وجود این آزادگان و ایثارگران در راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی بهره گیریم. 

آزادگان در زمینه‌های مختلف، الگویی موفق برای جامعه هستند  

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این مراسم گفت: آزادگان سند زنده افتخار ملت ایران هستند و باید همه ما بدانیم، اقتدار و افتخاری که اکنون نصیب کشور شده از کجاست، چه کسانی برای آن تلاش کردند و خون دل خوردند و چه کسانی جان خود را در این راه نثار کردند تا اینکه امروز کشورمان بتواند با اقتدار و سرافرازی در مجامع جهانی بدرخشد.

رجبعلی راهی افزود: استان فارس دارای ۲ هزار و ۲۰۰ آزاده است و مقایسه و بررسی‌هایی که در جامعه صورت گرفته، بیانگر این است که آزادگان در زمینه‌های مختلف اعم از خدمت در محیط کار، تاثیرگذاری در محیط اجتماعی و همچنین در تعلیم و تربیت فرزندانشان در این استان و کشور، موفق، نمونه و الگو بوده‌اند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان هم اظهار داشت: مایه مباهات و افتخار مردم استان فارس و خطه جنوب این استان است که پذیرای پُر افتخارترین یادگاران دفاع مقدس است و به خود می‌بالیم که کسانی را در کنار خود داریم که ۸ سال از جان و مال خود گذشتند، دلاورانه و شجاعانه، جانفشانی‌ها کردند و مدت زمان طولانی نیز در اردوگاه‌های رژیم بعثی اسیر بودند و پس از اتمام جنگ نیز خدمات ارزنده و شایانی داشتند.

احمد دلاور، افزود: همگان وظیفه داریم که برای رفاه، آسایش و رفع مشکلات این بزرگواران بکوشیم و در خدمت آنها باشیم تا به اهداف بزرگی که برای آن جانفشانی کردند، دست یابیم.

فضل‌الله بنایی، جانباز و آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس نیز درباره نحوه اسارت خود گفت: در سال ۶۱ و در عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه، در حالی که از ۲ ناحیه مورد اصابت ترکش قرار گرفته و مجروح شده بودم، به اسارت نیروهای بعثی درآمدم.

وی بیان داشت: بعد از اسارت، ابتدا چند روزی در بیمارستان بصره بودم و سپس مرا به وزارت دفاع بغداد و از آنجا به اردوگاه اسرا منتقل کردند.

در ادامه این آیین از پوستر «رویداد بین‌المللی روح مقاومت» نیز رونمایی شد.

شهرستان لارستان در دوران جنگ تحمیلی ۳۰۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است، هر هفته، در منزل یکی از شهدا به صورت هماهنگ در سطح کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران تکریم و تجلیل لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران تکریم و تجلیل لارستان فارس بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران تکریم و تجلیل لارستان فارس استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند شوراهای برتر استان بوشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر که ۶ دوره عضو شورا بودند، تقدیر شد

در این آئین از وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، احمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر، صداقت رئیس شورای اسلامی روستای هلپه‌ای از دشتستان و حیدری رئیس شورای اسلامی بخش امام حسن از دیلم به عنوان شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از سید علی اکبر فاطمی از شورای اسلامی شهر کاکی، هوشیار از شورای اسلامی شهر بنک، کنگونی اصل از شورای اسلامی تنبک به دلیل اینکه از ابتدای شروع به کار شوراها تاکنون عضو شورا بودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر، مجید محمودی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و امیری نژاد به عنوان نمایندگان دولت در سطح استان بوشهر به مناسبت تعامل و همدلی با شوراهای شهر و روستاها نیز تجلیل شد.

کد خبر 6088585

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد