Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:28:03 GMT

وقتی تاندون شانه آسیب ببیند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۲۹۱

وقتی تاندون شانه آسیب ببیند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  گاهی به دنبال زمین خوردن، گاهی بلند کردن و حمل یک کیسه خرید سنگین، گاهی یک پرتاب شدید و ناگهانی و گاهی پس از یک دوره فعالیت بدنی سخت شانه‌درد سراغ شما می‌آید. بعد از مدتی دارودرمانی وقتی درد کم نمی‌شود و فعالیت‌های شخصی و حرفه‌ای محدود می‌شود، به پزشک مراجعه می‌کنید و اینجاست که پس از معاینه و احتمالا تهیه ام‌آرآی، تشخیص پارگی عضلات چرخاننده سر شانه یا روتاتورکاف، شما را دچار نگرانی و تشویش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

عواملی که زنگ خطر پارگی تاندون شانه را به صدا در می‌آورند

آیا ضربه و بلند کردن باعث این پارگی شده یا عوامل دیگری دخالت دارند؟ افرادی که به دیابت یا اختلالات غده تیروئید دچارند بسیار مستعد فرسودگی و ریش‌ریش شدن این تاندون هستند.

در صورتی که پارگی وسیع نباشد، فیزیوتراپی و تقویت سایر عضلات ثبات‌دهنده کتف و شانه همراه با لیزردرمانی و انجام تکنیک‌های دستی بهترین روش است. اما وقتی پارگی وسیع باشد و فعالیت‌های بیمار دچار اختلال شده و درد غیرقابل کنترل، امان او را بریده باشد، راهی جز جراحی ترمیم این تاندون باقی نمی‌ماند. این جراحی که به دو روش آرتروسکوپیک و باز انجام می‌شود، آینده‌ای روشن برای انجام فعالیت‌های ورزشی و سنگین را برای بیمار ترسیم می‌کند. ترمیم تاندون به روش آرتروسکوپی تنها با ایجاد سه یا چهار سوراخ در روی شانه صورت می‌گیرد و به علت کوچک بودن محل جراحی، دوران بهبود و بازتوانی کوتاه‌تری خواهد داشت.

اما این که سه ماه بعد از عمل زمان نیاز است تا بیمار به زندگی روزمره بازگردد و شش ماه طول می‌کشد تا او بتواند فعالیت‌های ورزشی خود را آغاز کند واقعیتی غیرقابل انکار است. فیزیوتراپیست در این مدت، دامنه حرکتی، توانایی و عملکرد شانه بیمار را به حال اول برمی‌گرداند. در دو ماه اول یک‌بالش زیر بازو قرار می‌گیرد تا مانع از اعمال وزن اندام فوقانی به شانه شود و این فشار را به تنه انتقال می‌دهد تا تاندون ترمیم‌شده فرصت جوش خوردن و قوی شدن داشته باشد. در فیزیوتراپی از آنجا که در روز‌های اول دست باید روی بالش و به گردن آویزان باشد، بیمار تنها تمرین‌های خم و راست کردن انگشتان، مچ و آرنج را انجام می‌دهد و چرخش ساعد را تمرین می‌کند.

این تمرین‌ها با بهبود گردش خون اندام مانع تورم در مفاصل پایین‌تر و خشکی و محدودیت آن‌ها خواهد شد. آنچه مهم است این‌که درد، علامت قابل توجهی در این زمان نیست و چه‌بسا در هفته‌های اول با بیشتر شدن دامنه حرکتی مفصل، درد افزایش یابد. استفاده از یخ و دارو‌های مسکن راه‌حل این مشکل است و موضوع نگران‌کننده‌ای نیست. از هفته چهارم بیمار در فیزیوتراپی اسلینگ و بالش را باز می‌کند و فیزیوتراپیست خود شروع به انجام حرکات بالا آوردن و چرخش شانه‌ها می‌کند. این پیشرفت تدریجی تمرینات زیر نظر فیزیوتراپیست تضمین‌کننده نتیجه ایده‌آل جراحی و بازگشت بیمار به فعالیت‌های شغلی و ورزشی بین چهار تا شش ماه پس از جراحی است.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

کد خبر 6097996

دیگر خبرها

  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/