Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:28:16 GMT

آب آشامیدنی سقز برای درازمدت تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۴۱۶

آب آشامیدنی سقز برای درازمدت تامین شد

به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و خدماتی سقز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح تامین درازمدت آب آشامیدنی سقز از جمله طرح های بزرگ و مهم استان است که خط انتقال آن با پیشرفت خوبی انجام شده و تصفیه خانه شماره ۲ آن هم به زودی آماده بهره‌برداری می شود تا زمینه رفاه مردم فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اولویت بندی طرح های عمرانی استان با توجه به محدودیت اعتبارات و منابع دولتی، افزود: در یکی دو سال اخیر در شورای برنامه ریزی استان، طرح های مختلف بر اساس نیاز ضروری مردم و میزان اثرگذاری آن اولویت‌بندی شده است که با توجه به حجم بالای طرح ها و محدودیت اعتبار، این مساله منطقی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: شهرستان سقز دومین شهر استان از لحاظ جمعیت است و طرح های مهم و کلیدی را دارد که به تناسب آن، باید از اعتبار برخوردار و موانع پیش روی طرح ها برطرف شود.

احداث ۲سالن چند منظوره، زمین چمن مصنوعی در صاحب، و یک سالن ورزشی دانش آموزی از طرح هایی بود که نصراللهی زاده نوید اجرای آن را به سقزی‌ها داد.

وی از فرودگاه سقز هم به عنوان یکی از طرح های استراتژیک استان نام برد و افزود: عملیات اصلی این طرح شامل ساختمان ترمینال، باند فرودگاه، محوطه سازی و دیوارکشی در حال انجام است و این طرح بزرگ امسال به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه بیمارستان شفای سقز آماده بهره‌برداری رسمی است، افزود: به منظور تکمیل فرودگاه، جاده سنندج - مریوان به طول سه کیلومتر ایجاد می‌شود و تقاطع کنارگذر سقز آن هم به زودی به بهره برداری می‌رسد.

نصراللهی زاده از تزریق تدریجی اعتبارات به منظور اجرای مطلوب این طرح‌ها خبرداد و افزود: سینمای سقز تا یکی دو ماه آینده و پلاتوی تئاتر این شهرستان هم تا یک ماه آینده قابل افتتاح است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از موافقت اولیه برای احداث دانشکده پرستاری در سقز خبرداد و افزود: دانشکده دولتی وابسته به وزارت علوم و دانشکده پرستاری موافقت اولیه را دارد و قطعا راه اندازی می‌شود.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه پذیرش دانشجو در رشته پرستاری کار سختی نیست  و از طریق کنکور سراسری قابل انجام است، افزود: زمین برای ساخت این دانشکده فراهم است و تحول بزرگی در زیرساختهای مختلف را موجب و اثربخشی آن در زندگی مردم قابل لمس خواهد بود.

وی گفت: ایجاد پل معلق و زیپ لاین بر روی چم سقز هم با همکاری شهرداری این شهر انجام و تا پایان فصل کاری به بهره برداری می‌رسد تا ضمانت فراهم کردن مکانی تفریحی برای جوانان، در جذب گردشگر هم موثر باشد.

برچسب‌ها کردستان وزارت علوم سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت علوم سقز کردستان وزارت علوم سقز نصراللهی زاده بهره برداری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری