Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@12:35:02 GMT

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید آلمان به ظریف

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۵۴۵۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوزٰ «هانس اودو موتسل» سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران در آغاز ماموریت خود در کشورمان و در دیدار امروز (چهارشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 «میشائیل کلور-برشتولد» پیش از این عهده دار سفارت آلمان در تهران بود که تیر ماه سال جاری در توئیتی از پایان ماموریتش در تهران خبر داد 
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۰ خرداد ماه در گفت‌وگویی درباره خروج «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان از ایران و عدم بازگشت سفیر آلمان گفت: خیر؛ تا جایی که خبر دارم، ایشان به دلیل یک مشکل شخصی رفتند و برگشتند و دیروز یا پریروز با یکی از مقامات وزارت خارجه دیداری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی افزود: ایشان به پست جدیدی در وزارت امور خارجه آلمان منصوب شده که جایگزین ایشان معرفی شده و کارهای اداری و روال اداری در حال طی شدن است که جایگزین جدید به عنوان سفیر جدید مشغول به کار شود.
روزنامه «بیلد» آلمان اخیرا خبر داد که «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان در ایران که چندی پیش به برلین بازگشته دیگر در این سمت فعالیت نخواهد کرد و قرار است که جایگزین «میگوئل برگر» به عنوان رئیس اداره اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان شود. میگوئل برگر نیز از ۴ می گذشته به سمت معاون وزیر امور خارجه ارتقا یافته است. بر اساس گزارش روزنامه بیلد آلمان، تغییر طبق برنامه کلور-برشتولد می‌بایست در پایان سال جاری میلادی انجام می‌شد اما بازگشت زودتر از موعد وی به برلین به دلیل برخی انتقادها در ایران از وی نبوده، بلکه به دلیل ارتقای وی به پست ریاست اداره اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان بوده است.

امروز همچنین سفیر جدید عمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد.

«ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر جدید سلطنت عمان در جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
سفیر جدید عمان در این دیدار رونوشت استوار نامه خود را تسلیم ظریف کرد.
«سعود بن احمد بن خالد البروانی» سفیر پیشین عمان در تهران نیز سوم آذر ۱۳۹۸ در  پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با حضور در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و خداحافظی کرد.
لازم به ذکر است ماموریت محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در مسقط نیز پایان یافته و قرار است علی نجفی خوشرودی به عنوان سفیر جدید عهده دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان شود.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران امروز استوارنامه ظریف سفیر وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه کلور برشتولد سفیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا