Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایتالیا در تهران بر بازگرداندن روابط اقتصادی و تجاری ایتالیا با ایران در مسیری مثبت و تقویت فرصتها در توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در رویداد مجازی که با موضوع نقش بنگاه های کوچک و متوسط در روابط اقتصادی ایران و ایتالیا برگزار شد ، به پتانسیل های مهم اقتصادی ایران و توسعه مشارکت های مؤثر و فرصت های موجود تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد که با موضوع " روابط ایتالیا و ایران در چارچوب اقتصادی جدید ایران در حوزه های غیر نفتی با محوریت نقش بنگاه های کوچک و متوسط و حمایت های اتحادیه اروپا" برگزار شد ، جوزپه پررون ، سفیر ایتالیا در تهران ، در سخنانی بر بازگرداندن روابط اقتصادی و تجاری ایتالیا با ایران در مسیری مثبت و تقویت فرصتهای پیشبرد همکاری تاکید کرد.

 وی ضمن قدردانی از تعهد و تبحر بخش خصوصی ایران ، به روابط عمیق تاریخی موجود بین دو کشور و همچنین به تعداد قابل توجهی از شرکت های ایتالیایی که طی سالیان متمادی روابط محکمی در ایران برقرار کرده اند اشاره کرد.

همچنین مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران  نیز در سخنرانی خود شرکت کنندگان را تشویق کرد تا نسبت به پتانسیلهای مهم اقتصادی ایران و توسعه مشارکتهای مؤثر و فرصتهای موجود در این منطقه وسیع یقین داشته باشند.

خوانساری همچنین اظهار داشت: کشور ما نقش ویژه ای را که ایتالیا همواره به عنوان شریک اصلی بخش خصوصی ایران در تجارت و فعالیت های سرمایه گذاری ایفا کرده است را به رسمیت می شناسد و خواهان ادامه نقش شرکت های ایتالیایی به عنوان مرجعی برای همتایان ایرانی آنها است.

در این رویداد همچنین کارشناسانی از اتحادیه اروپا حضور داشتند که به معرفی ابزارهای جدید و قابل دسترس در سطح اروپا به منظور تسهیل روابط تجاری میان شرکتهای اروپایی و ایرانی پرداختند.

این همایش توسط مدیریت خانه- اروپایی امبروزتی و با همکاری سفارت ایتالیا در تهران و اتاق بازرگانی تهران  برگزار شد و بیش از 800 نماینده ایتالیایی و ایرانی از بخش خصوصی ، مشاوران تجاری و متخصصان در این رویداد آنلاین شرکت کردند که هدف از آن بحث و گفتگو در خصوص راه های همکاری اقتصادی  ،روابط دوستانه و پیوندهای اقتصادی بیشتر میان ایتالیا و ایران بود.

این رویداد آنلاین به شرکت کنندگان فرصت داد تا محتوای اقتصادی فعلی را تجزیه و تحلیل کرده و زمینه را برای افزایش همکاری فراهم کنند. علاوه بر این ، جلسات مجازی ویژه رو در رو  بین شرکت ها  برگزار شد که در آن شرکت کنندگان با هدف بررسی گزینه های همکاری و تبادل اطلاعات با یکدیگر ارتباط مستقیم برقرار کردند.

در این همایش مجازی همچنین سید پوریا طباطبایی مدیر توسعه کسب و کار خاورمیانه  عنوان کرد: همانند گذشته در کنار فعالان اقتصادی و شرکت های ایرانی برای ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای است. وی افزود : این همایش در راستای کمک به شرکت ها و تجار ایرانی , برای توسعه تجاری به اروپا خصوصا ایتالیاست و برگزاری همایش های دیگری نظیر این همایش در دستور کار امبروزتی است. 
دفتر ایران خانه اروپایی-امبروزتی از سال 2012 مشغول ارائه خدمت به شرکت های بین المللی و ایرانی در محیط ایران است.

انتهای پیام/

R1342/P/S78,7,83,77/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بازرگانی اقتصاد بیشتر بخوانید... اتمام حجت با متخلفان بازار لوازم خانگی/ خرید و فروش لوازم خانگی باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود راهکار جدید رفع مشکل عدم ارتباط سامانه جامع تجارت با سامانه جامع گمرکی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اتمام حجت با متخلفان بازار لوازم خانگی/ خرید و فروش لوازم خانگی باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود راهکار جدید رفع مشکل عدم ارتباط سامانه جامع تجارت با سامانه جامع گمرکی واژه های کاربردی مرتبط بازرگانی اقتصاد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۵|افزایش قیمت طلا و سکه در بازار/ سکه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد ۲ شناسایی ۴ میلیون جا مانده از دریافت سهام عدالت ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۵| طلا ۲۰۰۰دلاری شد ۴ "امین" سقف بازار را شکست ۵ سهامداران طی ۴ روز در بورس ۴۰۰۰ میلیارد ریال "ثروت" جمع کردند ۶ زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شد ۷ ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ ۸ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو تا پنجشنبه مهمترین اخبار اقتصادی ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ معاون سازمان امور اراضی: برخورد با زمین خواری در زمان آیت الله رئیسی ۲ برابر شده است زنگنه در گفت‌وگو با تسنیم: نظارت بر سیستم هوانوردی تشدید می‌شود/ آسمان ایران، امن‌ترین فضای منطقه سهام ۴ شرکت دولتی واگذار می شود + قیمت پایه مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم زالی: چالش امروز "خستگی مردم در رعایت پروتکلها" است/ پیچیده‌تر شدن وظیفه رسانه‌ها اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|۱۱۳ کشته و ۴۰۰۰ هزار زخمی/ اجساد ده‌ها نفر همچنان زیر آوار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازرگانی اقتصاد اقتصاد سامانه جامع تجارت روابط اقتصادی لوازم خانگی برگزار شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای تهران، محسن اردکانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان تهران که به میزبانی شرکت آبفای استان تهران برگزار شد، فعالان حوزه روابط عمومی را افرادی هنرمند و باذوق خواند و گفت: کمبود منابع آبی چالشی‌ترین موضوع کشور و مدیریت مصرف آب اولویت نخست شرکت‌های آب و فاضلاب برای گذر از این چالش محسوب می‌شود که یکی از مؤلفه‌های اثربخش در مدیریت مصرف، اقدام‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات و قیمت‌گذاری آب و استفاده از تجهیزات و ابزار کاهنده مصرف سایر مؤلفه‌های مدیریت مصرف را شامل می‌شوند، اظهار داشت: در این زمینه با توجه به قوانین و امکانات موجود، اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد اما در حوزه فرهنگی به فعالیت‌ها و اقدام‌های فراگیری نیاز است که همکاری و کمک روابط عمومی دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته وی، وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب در چهار سال اخیر که خشکسالی بر کشور سایه انداخته است، تلاش‌های زیادی را برای تأمین آب انجام داده‌اند و اگرچه سقایی مردم وظیفه و افتخار شرکت‌های آب و فاضلاب است اما همکاری‌های فرابخشی برای انجام این وظیفه از روی اخلاص است و این تلاش چنانچه با کار مضاعف و مشارکت جمعی همراه شود، توفیق و برکت فراوانی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تشریح وضعیت بارندگی‌ها و منابع آب استان تهران، ادامه داد: متوسط بارندگی‌های تهران سالانه ۲۸۰ میلی‌متر است اما در چهار سال اخیر این میزان بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلی‌متر در نوسان بوده و میزان بارش‌ها در هفت ماهه سال آبی جاری نیز با ۶۲ میلی‌متر کاهش درمقایسه با دوره آماری درازمدت، به ۱۶۸ میلی‌متر رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که سالانه بین ۱.۵ تا چهار درصد نیز به شمار مشترکان شرکت آبفای استان تهران افزوده می‌شود و در چنین شرایطی، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: البته تنش آبی موجب غفلت شرکت آبفای استان تهران از انجام برنامه‌ها و پروژه‌های زیربنایی و اثرگذار نشده است و همان‌طور که در ابتدای امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه در این استان به مرحله بهره‌برداری رسید، تلاش خواهیم کرد تا پایان امسال نیز شهروندان و ساکنان استان تهران از مزایا و خدمات ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تمامی توان و تلاش خود را برای تأمین و توزیع مناسب آب به‌کار گرفته‌اند اما آنچه که در نهایت موجب ثمردهی این تلاش‌ها خواهد شد، همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف است.

اردکانی به اشاره به شمار بالای کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نهادها، گفت: روابط عمومی این دستگاه‌ها می‌توانند در کمک به مدیریت مصرف آب، پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب را در بین کارمندان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی کنند و همچنین به مدیران ارشد دستگاه‌های خود پیشنهاد دهند تا یک شهردار آب برای پایش و مراقبت از تأسیسات و جلوگیری از هدررفت آب انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران در سال گذشته و به‌ویژه راه‌اندازی پویش‌های آب بهتر است یا ثروت و تهران، شهر حساس به آب، افزود: خوشبختانه این فعالیت‌ها در مدت کوتاهی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و دامنه آن از استان تهران فراتر رفته و به سایر استان‌ها نیز تسری یافته است.

کد خبر 6093372 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد