Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:44:43 GMT

دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۱۰۱

دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی

 ۲۵ درصد جمعیت استان مرکزی به ویژه در اراک و ساوه در مناطق حاشیه‌ای ساکن هستند که آغاز عملیات اجرای طرح ملی  مسکن در جریان سفر یکروزه  محمد اسلامی به استان، می‌تواند تا حدی از دغدغه در این زمینه بکاهد.

وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و رفع مشکلات حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی ظهر چهارشنبه با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان وارد ساوه شد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد و سپس در آغاز عملیات اجرایی طرح ۳۶۴و ۴۱۶ واحدی مسکن طرح اقدام ملی کوی علوی و فجر ساوه شرکت و بعد از آن به اراک - مرکز استان -سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آماده سازی زمین ۲۴ هکتاری اراک در راستای طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از منازل سازمانی راه آهن اراک، بهره برداری طرح مشارکتی اراک، بازدید از منطقه حاشیه نشین کوی ولیعصر اراک، آغاز عملیات اجرایی ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی در کوی سجادیه اراک، افتتاح طرح ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در کوی کوثر اراک و در نهایت دیدار با نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی از برنامه های سفر وزیر به استان مرکزی بود.

 نهضت خانه سازی در کشور به راه افتاده است

وزیر راه و شهرسازی در سفر به ساوه که با هدف آغاز عملیات اجرائی ۸۰۰ واحد اقدام ملی مسکن این شهر و همچنین افتتاح زیرگذر شهر آوه انجام شد، گفت: نهضت خانه سازی با هدف تامین مسکن مردم در کشور به راه افتاده و هرچه زمان می گذرد بر شتاب و روند اجرای پروژه های مربوط به آن افزوده می‌شود.

ویبا بیان اینکه پروژه‌های اقدام ملی مسکن، پاسخ صریح دولت و وزارت راه و شهرسازی به جریان تولید خانه در کشور است، افزود: از روزی که وارد وزارت راه و شهرسازی شدم، قول اتمام ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن غیر از واحدهای دارای پرونده قضایی و همچنین ساخت ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی را دادم.

نهضت خانه سازی با هدف تامین مسکن مردم در کشور به راه افتاده و هرچه زمان می گذرد بر شتاب و روند اجرای پروژه های مربوط به آن افزوده می‌شود

وب در بخش دیگری از سخنانش گفت: کل طرحهای مسکن مهر دولت‌های نهم و دهم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که ۷۸۰ هزار واحد آن تا پایان دولت دهم تکمیل و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد از آنها نیز تا امروز به اهتمام دولت تدبیر و امید به مردم واگذار شد.

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی پروژه های مسکن ملی ۳۸۴ واحدی شهرک علوی و ۴۱۶ واحدی شهرک فجر کلنگ‌زنی شد.

اسلامی همچنین پروژه زیرگذر حاجی آباد شهر آوه که دارای ۲ دهانه پنج و نیم متری و طول ۲۳ متر است را افتتاح کرد تا یکی از نقاط حادثه خیز استان مرکزی بدین ترتیب اصلاح شود.

ثبت نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی هم چنین  در مراسم آغاز عملیات فاز سوم طرح بازآفرینی شهری پروژه مهرو مهر و ماه در کوی سجادیه اراک در جمع خبرنگاران گفت: استقبال زیادی از طرح اقدام ملی مسکن در کشور به عمل آمد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

اسلامی افزود: حدود ۹۷۰ هزار واحد شرایط در این طرح شناخته شدند که این افراد باید برای تثبیت موقعیت خود مدارک ارایه می‌دادند.

وی اظهار داشت: ۴۳۰ هزار نفر مدارک لازم را ارایه دادند و کار به صورت سیستمی دنبال می‌شود و تاکنون ۲۰ هزار نفر در راستای این طرح پول خود را واریز کرده‌اند.‌

وی با بیان اینکه نهضت خانه‌سازی با اقدامات خوب دولت از روند مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: اراده‌ای برای  تدوام این نهضت در کشور شکل گرفته و امید است موجب افزایش اعتماد مردم شود.

 دولت به دنبال جریان پایدار تولید و عرضه مسکن است

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت به دنبال جریان پایدار تولید و عرضه مسکن است، گفت: سازندگان، کارگزاران و انبوه‌سازان باید تمام اراده و توان خود را برای افزایش کیفیت مسکن در طرح اقدام ملی به کارگیرند.

استقبال زیادی از طرح اقدام ملی مسکن در کشور به عمل آمد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند

« محمد اسلامی»  در جریان سفر به استان مرکزی در آیین افتتاح افتتاح طرح بازآفرینی شهری ۳۳۶ واحدی کوی سجادیه اراک افزود: در این طرح باید معماری ایرانی و اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی  ادامه داد: دولت به دنبال آن است که واحدهای فرسوده، ناکارآمد و ناپایدار را به واحدهای مقاوم تبدیل کند.

آغاز عملیات طرح ۲۴ هکتاری اقدام مسکن با حضور وزیر راه در اراک 

عملیات آماده‌سازی مشارکتی کوی ۲۴ هکتاری بهاران اراک در راستای طرح اقدام ملی مسکن عصر چهارشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

این طرح در خیابان هپکو اراک در فضایی به وسعت ۹۳ هزار و ۴۸۰ متر مربع توسط شرکت جهاد خانه سازی سپاه به ظرفیت سه هزار و ۴۰ واحد اجرا می‌شود.
فضای آموزشی پیش‌بینی شده در این طرح ۹ هزار و ۳۵۶ متر مربع، تاسیسات شهری ۲ هزار و ۶۴۰ مترمربع، فضای فرهنگی و مذهبی یک هزار و ۶۹۵ متر مربع، فضای سبز ۱۱ هزار و ۱۹۸ متر مربع، مهدکودک ۲ هزار و ۵۰۸ متر مربع و فضای خدماتی آن ۲۸ هزار و ۳۹۶ مترمربع است.

آغاز یک طرح اقدام ملی مسکن با حضور وزیر راه در اراک 

عملیات اجرایی پروژه مشارکتی ۲۴۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن کوی سجادیه اراک عصر چهارشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی آغاز شد.

 این طرح در زمینی به وسعت ۹ هزار و ۳۲۵ متر مربع با زیربنای ۳۷ هزار و ۸۳۰ متر مربع اجرا می‌شود و پیش‌بینی شده در این زمین ۲۴۰ واحد در ۱۰ طبقه و سه بلوک ایجاد شود.

طرح اقدام ملی مسکن، علاوه بر کمک به حل مشکلات خانوارهای فاقد سرپناه نقش موثری در تعادل بخشی بازار و شکستن حباب قیمت‌ها دارد.

بر اساس اعلام مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی،  ۲۳ هزار و ۱۹۳ نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن (اسفند و آذرماه سال گذشته) در این استان متقاضی بودند و ثبت‌نام کرده اند.

طرح اقدام ملی مسکن، علاوه بر کمک به حل مشکلات خانوارهای فاقد سرپناه نقش موثری در تعادل بخشی بازار و شکستن حباب قیمت‌ها دارد

«احمد مرزبان»  اظهار داشته است: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان استان در گام نخست و ۱۶ هزار و ۶۹۳ نفر نیز در مرحله دوم برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی افزوده است:۵۵۸ واحد مسکونی، تجاری و فرهنگی از طرح های اقدام ملی مسکن در این استان تا پایان امسال قابل بهره‌برداری است.

وی اضافه کرده است: ۱۵۱ واحد از این تعداد در کوی علوی ساوه،  ۳۳۶ واحد درکوی سجادیه اراک و ۷۱ واحد در کوی قائم اراک واقع شده‌اند.

بهره برداری از طرح بازآفرینی شهری با حضور وزیر راه در اراک 

طرح مشارکتی ۳۳۶ واحدی بازآفرینی شهری اراک نیز با حضور محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان محلی به بهره‌بردای رسید.

 این طرح در زمینی به وسعت ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع و با زیربنای ۴۸ هزار و ۴۳۰ متر مربع در ۶ بلوک هشت تا ۱۰ طبقه به بهره‌برداری رسید.
فضای مسکونی این طرح ۳۱ هزار و ۹۲۰ متر مربع، واحدهای تجاری ۵۰۰ متر و مجتمع فرهنگی آن ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد.

 بازآفرینی یکی از رویکردها و رهیافت‌ها در موضوع مدیریت شهری است که از سال  ۱۹۶۰ میلادی در دنیا مطرح شده است.

شکل‌گیری طرح بازآفرینی شهری به ابتدای دولت یازدهم بر می گردد که سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت.

بنابر اعلام سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری اراک،   اجرای ۱۳ طرح نوسازی و بهسازی عرصه های فرسوده و راهبردهای مشارکت جویانه در محله های حاشیه ای و بافت های فرسوده اراک، چهره این مناطق را متحول کرده است.

 این طرح ها با مجموع اعتبار ۱۶۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال با محوریت شهرداری اراک از سال گذشته در مناطق حاشیه ای قنات ناصری، کوی سجادیه، کوی امام علی (ع)، شهدای صفری، باغ خلج و محله بازار در دستور کار  قرار گرفته و بخشی از آنها پیش از این به بهره‌برداری رسیده است.

دستاوردهای یادشده سفر وزیر راه و شهرسازی می‌تواند ضمن شناسایی ظرفیتها  در شهرستان‌های ساوه و اراک  وضعیت خانه دار شدن قشر ضعیف استان مرکزی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن را سبب شود و از گستره پهنه حاشیه نشینی در استان مرکزی جلوگیری کند.

برچسب‌ها استان مرکزی محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی پروندهٔ خبری آغاز احداث مسکن ملی در استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی استان مرکزی محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات سیدمحسن حمزه لو مدیر کل سابق قدردانی شد.

استاندار آذربایجان‌غربی، در این مراسم با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راههای استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راهها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست مجموعه راه و شهرسازی استان و استفاده از ظرفیتها درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجراست.

معتمدیان اظهارکرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

وی، با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، گفت: بخش قابل توجهی از احداث ‌راهها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه قرارنگرفته است.

معتمدیان، با تأکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجانغربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، افزود: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که درحال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجانغربی هم در این مراسم با قدردانی ازحمایتهای استاندارآذربایجان‌غربی و مدیران ارشد استانی گفت: در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه توانستیم بیش از چهار برابر میانگین کشور در ۵۴ ماه گذشته بزرگراه و راه اصلی احداث کنیم.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

رسول عطایی، مدیرکل حدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی و با مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم