Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت با اشاره به ضایعه انفجار شب گذشته بیروت، گفت: در همه زمینه‌ها آمادگی داریم تا به مردم و دولت لبنان در این حادثه غم انگیز کمک کنیم. تاریخ انتشار: 21:18 - 15 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۴۲۸۹

خبرگزاری میزان - طبق گزارش وبدا، سعید نمکی در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود ضمن ابراز سلام و تسلیت به مردم و دولت لبنان، از آمادگی ایران برای کمک در همه زمینه‌ها به این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت در این گفت‌وگو با بیان اینکه ضایعه انفجار شب گذشته بیروت برای مردم و دولت لبنان ضایعه بسیار سختی بود و ما را داغدار کرد، گفت: در همه زمینه‌ها آمادگی داریم تا به مردم و دولت لبنان در این حادثه غم انگیز کمک کنیم.

وی افزود: امروز با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مرحله اول کمک‌های انسان دوستانه شامل امکانات، دارو و تجهیزات را به لبنان ارسال کردیم و آمادگی داریم که در این مصیبت در همه لحظه‌ها در کنار شما و ملت عزیز لبنان باشیم.

بیشتر بخوانید: شمار کشته‌های انفجار بیروت به ۱۳۵ نفر رسید/ نزدیک ۵ هزار مجروح تا این لحظه

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم که از این مرحله سخت با سرافرازی و صبوری عبور کنید، اما همیشه دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود بدانید. ما منتظریم تا هر کمکی که نیاز داشته باشید به سرعت برای خدمت به مردم لبنان، بسیج کنیم.

نمکی اضافه کرد: به شما و خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم. در تمام سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، خودمان را از مردم لبنان جدا ندیدیم و همواره تلاش می‌کنیم که در کنار شما باشیم تا شاید قسمتی از مشکلات و درد‌های ملت و دولت لبنان را بکاهیم.

وی افزود: از شما تقاضا دارم که بعد از دریافت اولین مرحله کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران، موارد اورژانسی و مورد نیاز شامل نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و دارو را سریعا اعلام کنید. اطمینان داریم که به سرعت این بحران را سپری می‌کنید و دوباره با شما در کمال آرامش دیدار و گفتگو خواهم کرد.

حمد حسن وزیر بهداشت لبنان نیز ضمن تشکر از اعلام آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان، گفت: کشور ایران همیشه در شرایط سخت با دولت و ملت لبنان همراه بوده و ما را همراهی کرده و در این زمینه نیز اطمینان داریم که ایران در کنار ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از ایران بابت ارسال مرحله اول تجهیزات و امکانات به لبنان تشکر می‌کنیم و در ایمیلی که به وزارت بهداشت ایران ارسال خواهیم کرد، موارد مورد نیاز خودمان را اعلام می‌کنیم و حتما دولت دوست و برادر خودمان یعنی ایران را در جریان نیازمندی‌ها می‌گذاریم.

حمد حسن همچنین از مقام معظم رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به صورت ویژه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمکی حادثه بیروت مردم و دولت لبنان جمهوری اسلامی ایران همه زمینه ها آمادگی داریم وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آن ها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و سبب آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، بیشتر مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آن ها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آن ها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری