Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت عراق در فرودگاه بیروت ضمن اعلام همبستگی با دولت لبنان در شرایط روبرویی با تبعات فاجعه انفجار روز سه شنبه بندر بیروت گفت که بغداد در حال ارسال کمک نفتی به لبنان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر نفت عراق لحظاتی پیش در سفری رسمی وارد لبنان شد تا با مقامات این کشور دیدار کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، «احسان عبدالجبار اسماعیل» در فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران گفت: ما بر همبستگی خود با دولت و ملت کشور برادر لبنان تاکید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ما با یک تیم پزشکی به لبنان آمدیم تا برادرانمان را در این کشور یاری کنیم.

وزیر نفت عراق گفت: ما به حمایت نفتی از لبنان متعهد هستیم و کاروان‌های حامل نفت، حرکت زمینی خود را به دستور نخست وزیر عراق آغاز کرده‌اند.

شب گذشته در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت در لبنان، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با «حسان دیاب» همتای لبنانی تماس تلفنی برقرار کرد.

 وی طی این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی و همبستگی همه مردم عراق با ملت لبنان به دلیل این حادثه در بندر بیروت، گفت: عراق در این مصیبت در کنار لبنان می‌ماند و دولت عراق قصد دارد برای ابراز همدردی با لبنانی‌ها، فورا یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال کند.

در مقابل حسان دیاب نیز از الکاظمی تشکر کرد و از مواضع عراق در قبال لبنان که همواره در راستای منافع لبنان و مردم آن  و روابط تاریخی میان دو کشور بوده تقدیر کرد.

در انفجار مهیب عصر روز سه شنبه در بندر بیروت تا کنون مرگ 135 نفر و زخمی شدن پنج هزار نفر تایید شده است.

 انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتداء انفجار کوچک و سپس با سرایت آتش به انباری از نیترات آمونیوم، انفجار شدید رخ داده است.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نفت عراق لبنان بیروت انفجار وزیر نفت عراق بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت